Sukces w email marketingu. Co warto wiedzieć o tego typu promocji?

Dlaczego sukces w email marketingu jest ważny i wart uwagi przede wszystkim w biznesie internetowym? Na co warto zwrócić uwagę?

Warto znać grupę docelową.

To podstawa w każdym biznesie i email marketingu. Musisz wiedzieć do kogo piszesz i jakie masz cele i możliwości rozwoju wraz z daną grupą docelową. Musisz poznać więc nie tylko swoja niszę, ale i ludzi w niej przebywających. Warto dobrze poznać swoich klientów i wiedzieć, czego oczekują i jakie mają problemy w danym czasie. Rozwiąż te najpilniejsze przeszkoda klientów i będzie Ci łatwiej im coś sprzedać.

Staraj się dobrze poznawać swoich klientów i każdego dnia coś dla nich przygotować, aby poczuli, że jesteś ekspertem i warto od Ciebie kupić. Daj sobie możliwość poznawania ludzi i dawania im wartości w tym przypadku poprzez maile. Wszystko to wymaga pracy, ale nikt nie mówi, że będzie łatwo! Więc, co zrobisz, aby poznać swoją niszę?

Odpisuj na maile.

To warto robić, aby mieć wszystko poukładane i pomagać ludziom. Dzięki odpisywaniu, poznajesz lepiej klientów i ich potrzeby. Będą Cię pytać o coś, a Ty możesz im dać produkt lub usługę, która rozwiąże dany problem. To super sprawa, ale wymaga pracy, żeby poznać niszę. Postaraj się być okej dla swoich klientów. Odpisywanie jest ważne i trzeba nad tym popracować, aby robić to skutecznie i aby klient był zadowolony!

Testuj.

O tym chyba nie muszę pisać, że warto testować różne rzeczy w biznesie i email marketingu. Sukces w email marketingu wymaga poświęcenia i testowania różnych nagłówków czy tekstu samego w sobie. Wiele jest statystyk, które warto poznać. Klikalność, otwieralność itd. To wymaga pracy nad każdym tekstem. Nie jest to proste. Zrób wszystko, aby Twoje maile były przetestowane w 100%. To zajmuje trochę, ale chyba warto zacząć coś robić w email marketingu. Dobra zautomatyzowana kampania może przynieść Ci duże korzyści!

Dostarczaj wartość.

Warto poznać swoich klientów i dawać im wartość. Bez tego nie ma co zaczynać. Każda z nisz ma jakiś problem, który trzeba rozwiązać. Więc wybierz jakiś problem, pokaz go swojej niszy i stwórz świetne rozwiązanie za które ludzie będą chcieli zapłacić. I to wydaje się proste, ale wcale takie nie jest! To wymaga dużej pracy, aby osiągnąć sukces w email marketingu.

Bądź pomocny.

Pomagaj ludziom w ich problemach i dawaj z siebie 100% przy pisaniu oferty czy zwykłego newslettera. Każdy tekst, który na przykład promujesz poprzez email marketing ma być świetny i dawać wartość drugiej osobie, która czyta maila. Wartość! To jest bardzo ważne! Trzeba nad tym pracować, aby dawać najlepsze treści w swojej niszy! Ty masz być coraz lepszy w rozwiązywaniu wyzwań Twoich klientów!

Co chcesz przekazać mailem?

Jaki masz cel danego mailingu? Co chcesz osiągnąć, wysyłając maila swoim subskrybentom? Masz cel? Warto pokazać historię, aby ludzie wiedzieli dlaczego zrobiłeś to czy tamto. Warto mieć cel swojego emaila i pokazać jak najlepszą wartość!

Baw się tym.

Warto testować różne rzeczy, więc baw się, bo sukces w email marketingu nie musi być nudny! Możesz wiele osiągnąć dzięki testowaniu, więc zacznij to robić! Nie poddawaj się w swoim działaniu, bo email marketing wymaga czasu! Lecz warto bawić się swoimi kampaniami pokazać klientom, że masz dla nich najlepsze produkty na rynku!

Copywriting, pisz dobre nagłówki i teksty.

Warto jest poznać copywriting i go stosować! To trudny temat, ale jak go załapiesz, to znajdziesz pewne rzeczy, które warto robić pisząc maila do ludzi. Ucz się technik copywritingu i wykorzystuj je w praktyce. Musisz wiedzieć dlaczego piszesz to czy tamto w swoim mailu. Wszystko musi być przemyślane i zrobione  z sercem!

Sprawdzaj konwersję i statystyki.

Warto wiedzieć, co działa, a co nie. Dlatego masz statystyki, aby ulepszać swoje maile.

Scroll to top