Jak wygląda skuteczny landing page? Co warto wiedzieć o tworzeniu strony lądowania?
Skuteczny landing page wymaga dużo pracy i zaangażowania w problemy i wyzwania niszy. Na pewno nie jest łatwo budować dobre lejki sprzedażowe. Trudno jest tworzyć bazy klientów, bo skuteczny landing page ma wiele celów?
Co dla mnie oznacza skuteczny landing page?
O czym warto pamiętać, tworząc dobrą stronę ładowania?
Do kogo kierujesz stronę lądowania?
Warto mieć grupę, od której kierujemy swoją stronę lądowania. To do niej trzeba dopasować swoją stronę. Wiele osób pisze do wszystkich i przez to nie ma żadnych efektów. Na pewno nie jest łatwo poznać swoją niszę, ale pomoże Ci w tym Twój blog i Twoja lista adresowa i media społecznościowe. Dzięki tym rzeczom będziesz wiedział, do kogo kierujesz swoją ofertę. To jest najważniejsze, aby poznać swoją branżę i wiedzieć do kogo kierujesz swoje działania. Na pewno nie będzie Ci lekko, ale nie można przestać działać. Zastanów się do kogo kierujesz landing page. Zrób jak najwięcej, aby poznać swoich potencjalnych klientów. Masz na to pomysł? Wiesz, co jest ważne dla Twojej grupy docelowej?
Cel.
To też bardzo ważne, aby wiedzieć, po co tworzysz stronę. Trzeba wiedzieć, czy to newsletter, czy oferta, czy chcesz zbierać maile potencjalnych klientów. Masz wiele możliwości, więc zastanów się, co dla Ciebie jest ważne. W każdym etapie swojej działalności musisz mieć cele. O tym wiele osób mówi, ale bardzo mało osób stosuje. Cele są mega istotne i trzeba się trzymać swoich zamiarów. Nie jest dzisiaj łatwo działać, gdy mamy tyle możliwości. Chcemy robić wszystko, zamiast trzymać się jednego celu. Wszystko w swoim czasie! Jakie Ty masz cele w swoim email marketingu? Co chcesz osiągnąć, dzięki pracy nad celami swoich stron?
Prostota. Wezwanie do akcji i krótki formularz.
Nie ma co kombinować na swoim landing page. Ma on mieć jeden cel. Tylko jedno wezwanie od akcji! Nie dodawaj tam komentarzy czy linków do innych stron. Dodaj tylko to, co jest najważniejsze. Skuteczne wezwanie do akcji to jedno co masz zrobić. Poza tym formularz ma być mega prosty, czyli ma być to zapis do listy czy kupno Twoich produktów, czy usług. Na pewno to sopor pracy dla Ciebie, aby poznać dobrze swój style oferty, ale warto mieć jak najkrótszy sposób na osiągnięcie celu Twojego landing page. Albo ma się zapisać na listę czy coś kupić, albo wyjść ze strony i już nie wrócić! Więc ma być skutecznie za każdym razem.
USP.
Czym się wyróżnisz ponad swoją konkurencję? Co lepszego oferujesz? Czym możesz się wykazać na swoim landing page? Warto mieć wiele do przekazania swojej grupie odbiorców. Nie będzie Ci lekko działać w tym kierunku, gdy dopiero zaczynasz, ale trzeba mieć coś, co sprawi, że się odróżnisz ponad inne strony. Zastanów się, co to może być u Ciebie? Na co położyć nacisk w swojej stronie lądowania? Pamiętaj! Warto mieć swoje USP!
Nagłówek.
O tym można pisać godzinami. Ale najważniejsze jest go testować i sprawdzać, co działa w Twoim przypadku. Możesz testować samą treść, jak i kolor czy wielkość. Masz wiele możliwości na nagłówek. Więc wykorzystaj czas na jego testowanie i sprawdzanie. Może jest to czasochłonne, ale nie możesz się w tym poddawać. Jakie Ty masz pomysły na swoje nagłówki? On sprawia, że ktoś będzie chciał przeczytać coraz więcej. Potem musisz mieć dobrą treść, aby czytało się coraz przyjemniej. Ogólnie copywriting to bardzo ważna sprawa i warto się tego uczyć! Jak Ty wykorzystasz sekrety pisania, aby Twój landing page był bardzo skuteczny?
Opinie i rekomendacje oraz dowód społeczny.
Warto to dodać do swojej strony. Pokazać, co działa w Twoich produktach czy usługach. Zachęcić po prostu do działania… Więc warto wspierać swoje działania na stronie lądowania poprzez dowód społeczny. Wiele osób liczy na to, że pokażesz im coś ciekawego i rozwiążesz ich problemy. Więc zacznij budować skuteczny landing page. Będzie to dużo pracy, ale nie ma co się poddawać. Zbieraj każdą opinię, ciesz się z każdej pozytywnej wzmianki o Twojej marce. Na początku będzie to wymagało dużo pracy, aby poznać swoich klientów, i żeby chcieli dla Ciebie napisać, czy nagrać opinie. Zastanów się, jak możesz zachęcić do tego swoje grono odbiorców.
Korzyści i zawartość strony.
Warto pisać do swojej grupy odbiorców. Wiedzieć, do kogo się piszę i jaki masz cel swojej strony lądowania. Musisz każdy akapit przemyśleć i sprawić, aby każde kolejne słowo zachęcało do przeczytania kolejnego. Na pewno wymaga to wiele pracy, ale chodzi o to, aby skuteczność wezwania od akcji była jak największa! Zastanów się nad swoim celem i pisz tak, aby mieć zysk w postaci nowego zamówienia czy wpisu na newsletter.
Co Ty byś do tego dodał? Co byś zmienił w swoim landing page, aby był jeszcze lepszy? Zastanów się, co dla Ciebie jest ważne w budowie strony landing page?
Co Tu uważasz za ważne?