Skup się najpierw na jednej niszy!

Skup się najpierw na jednej niszy! To ważne, aby zbytnio się nie rozpraszać! 

Jak Ty się skupiasz na jednym? Czy ciągle kombinujesz i zmieniasz niszę, w której działasz? Czy trzeba się określić w jednej niszy, czy masz tyle czasu, aby działać w kilku? Co warto wiedzieć o działaniu w niszach? 

Skup się najpierw na jednej niszy! 

Zgadzasz się z tym? Czy masz inne zdanie? Jak Ty zaczynałeś działania online? Czy działasz w dobrej niszy, gdzie jesteś problem i frustrację do pokonania? Jakie masz korzyści do przedstawiania swoim odbiorcom z niszy? Jakie możesz dostarczyć rozwiązania? Na pewno warto trzymać się jednej niszy, aby zbytnio się nie rozpraszać. Najpierw musisz dobrze poznać jedną niszę na raz! 

Jakie ludzie mają problemy? Jak dostosujesz ofertę do niszy? Na pewno jest łatwiej działać na początku w jednym temacie, aby mieć na to czas. Wiele nisz powoduje, że nie mamy skupienia na sto procent. Na początku warto działać w jednej niszy, aby nabrać doświadczenia. To nie jest tak łatwo prowadzić bloga czy media społecznościowe. Wydaje się, że jedna nisza to za mało, ale jak zaczniesz działać online w jednej niszy, to zobaczysz, ile to zajmuje pracy! 

Czym wyróżniasz się ponad konkurencję? Jak zbudujesz swoją markę poprzez działanie online? Na początku łatwiej jest budować jeden brand. Dlatego znowu warto być na początku w jednej niszy! Łatwiej jest Ci budować coś w jednym temacie, niż w kilku. Działając w jednej branży, masz więcej czasu na rozwój innych kanałów, jak podcast czy YouTube oraz newsletter. Spróbuj to wszystko robić w kilku niszach, braknie Ci po prostu energii i czasu na to! Dzięki pracy w jednej niszy masz więcej energii i pomysłów. Jak ogarniesz jedne temat na sto procent, to wtedy zacznij działać w innych niszach! To według mnie jest zdrowe podejście. Skup się też na tworzeniu swoich produktów cyfrowych, co wymaga dużo pracy i zaangażowania w jednym temacie. Widzisz, ile masz do pracy? Ile możesz osiągnąć, dzięki swojej pracy? Nie dasz rady działać na starcie w kilku tematach? Jedynym sposobem byłoby zlecanie innym pracy i tylko organizowanie tego wszystkiego w całość. A masz na to budżet i doświadczenie? Na początku nie, więc nawet nie myśli o czymś takim bez funduszy i wiedzy… 

Działając w niszach, trzeba znać dobrze jakiś temat i dużo się o nim uczyć. Musisz znaleźć niszę, w której jest coś do zrobienia i gdzie są problemy. Dzięki pracy w jednym temacie, wiesz, jak zmienia się nisza i możesz się do tych zmian szybko dostosować. Lepiej się działa na starcie przy jednej branży, a jak masz do tego pasję w tym temacie, to możesz się go uczyć i rozwijać się w nim bez końca! Bądź elastyczny w swoim działaniu. Utrzymaj pozycję w niszy i dostosuj się do zmian, jakie w nich następują! Więc jak, jaką drogę wybierzesz na początek? Kilka nisz czy jedna? Jaka strategia jest dla Ciebie? Jakie masz cele do osiągnięcia? Jakie ryzyko jesteś w stanie podjąć i czy masz dużo czasu, aby działać w kilku niszach naraz? 

Warto poszerzać swoją jedną niszę. Możesz do ogrodnictwa dodać na przykład mycie kostki brukowej. Ale nie zrobisz tego i tego dobrze na raz. Najpierw jedno, a dopiero potem coś dodatkowego. To dobry sposób na poszerzanie niszy i obowiązków z nią związanych. Co będzie jeszcze pasowało do Twojej niszy? Jak możesz monitorować rynek, aby wdrożyć dodatkowe usługi czy produkty? Testuj i sprawdzaj swoje pomysły. Może jakaś idea stanie się dla Ciebie dochodowa? 

Jaka ścieżka działania jest dla Ciebie? Wiele niszy czy jedna? Skup się najpierw na jednej niszy: czy to dobre podejście?

Tomasz Chrobak

Pokaż wpisy Tomasz Chrobak
Mam na imię Tomek. Nie poddaje się mimo ciężkiej choroby... każdego dnia uczę się czegoś nowego i zdobywam doświadczenie. Lubię czytać i rozwijać się w swoich ulubionych dziedzinach, jakimi są ebiznes, emarketing i sprzedaż! Bloguję, aby pokonać swoje lęki i pokazać sobie, że osiągnę sukces, mimo wielu przeszkód!
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Scroll to top