Jak według mnie wygląda silna oferta? Co warto robić, a czego unikać przy tworzeniu własnej oferty? Oto kilka rzeczy, które warto znać.
Czy budowa oferty jest przyjemna? Raczej nie, bo to wiele działań, które trzeba ogarnąć, aby to zrobić dobrze. Jakie Ty masz wyniki w budowie swojej oferty? Co chcesz zmienić w życiu swoich klientów poprzez dostarczenie odpowiednich rozwiązań?
Czym jest silna oferta?
Pracuj nad tym, aby mieć coś fajnego do przedstawienia swoim potencjalnym klientom!
Zrób najpierw badanie rynku.
To podstawa, zanim zaczniesz pisanie swojej oferty. Musisz dobrze poznać klientów i ich problemy. Wtedy dopiero możesz zacząć pisać swoje oferty. Nie rób nigdy odwrotnie! Warto poznać wszystkie detale, zanim zaczniesz coś sprzedawać. Rozwiązanie jest jedno, dobrze poznaj niszę, zanim zaczniesz pisać ofertę! Zbadanie niszy przed tworzeniem oferty jest bardzo ważne. Jak Ty możesz ją zbadać? Zobacz czy jest jakaś konkurencja, jakieś produkty czy usługi w danym temacie. To bardzo ważne na początku swoich działań, aby zweryfikować rynek.
Eliminuj obiekcje.
To także jest bardzo ważne w ofercie. Musisz dobrze wyeliminować wszystkie przeszkody mentalne klienta. Bez eliminacji nic nie sprzedasz, bo klienta zablokuje głowę przy zakupie, a Ty tego nie chcesz. Spróbuj pokonać niechęć do swojej oferty. Zbuduj ciekawą ofertę, bo silna oferta, która pokona zastrzeżenia klienta, daje najlepsze wyniki! Spróbuj! Jakie obiekcje ma Twój klient? Jak je możesz pokonać i przekonać do zakupu Twoich produktów czy usług?
Stwórz listę korzyści.
Korzyści! Nie cech! Bo klient chce dostać coś od Twoich produktów i ma w nosie cechy produktu. Musisz zobaczyć różnicę między jednym a drugim. Staraj się mieć więcej korzyści niż cech. Pokaż, w czym pomoże dany produkt. Pokaż korzyści i to, co osiągnie dana osoba, gdy zakupi coś z Twojej oferty. Nie myl tego z cechami. Cechy są trochę ważne, ale najważniejsze są korzyści. Najważniejsze jest pokazanie, co ten produkt dostarczy jeżeli się go stosuje.
Unikaj dużej ilości grafik.
Strona ma się szybko ładować i ma być łatwa w edycji. Duża ilość grafik w tym przeszkadza. Ale warto optymalizować stronę, aby szybko się ładowała. Może to już są techniczne rzeczy, ale poradzisz sobie lub kogoś do tego zatrudnisz. Wiele jest opinii o tym, że proste oferty są najskuteczniejsze. Jak to będzie u Ciebie?
Pisz ciekawe nagłówki.
Żeby zainteresować klienta przeczytaniem dalszej części akapitu. To wydaje się łatwo napisać, ale jest to trudne i wymaga przemyśleń. Dobry nagłówek wymaga dużo pracy. Wymaga od Ciebie wiele kreatywności. Jak Ty piszesz nagłówki? Jak przyciągniesz do siebie klienta? O pisaniu nagłówków trochę już pisałem, więc poszukaj na moim blogu! Jakie Ty nagłówki tworzysz? Jak testujesz swoje działania z ofertą? Co możesz zrobić, aby pisać naprawdę skuteczne nagłówki? Jak zachęcisz do przeczytania oferty?
Dodaj super gwarancję.
Gwarancja to podstawa, aby uniknąć ryzyko, które podejmuje klient przy zakupie. Wszystko wymaga ryzyka, ale warto go ominąć, dając dobrą gwarancję. Pokaż, że warto zaufać Twoim rozwiązaniom. Że masz coś ciekawego do pokazania w niszy. Gwarancja w tym pomaga. Jaką Ty gwarancję zastosujesz? Jak zachęcisz do zakupu? Masz pomysł na to, jak gwarancja pomoże w decyzji klientów?
Zainteresuj czytelnika tekstem.
Ma być ciekawie napisany i tyle. Nie możesz zanudzać i pisać byle jak. Zastanów się nad tekstem i nad tym co warto zrobić, aby był on ciekawy. Niech kolejne akapity zachęcają do czytania kolejnych. Nie jest to łatwe, bo dziś klienci tylko skanują, więc nad takim skanowaniem trzeba także popracować. Warto sprawdzić, jak Ty czytasz swoją ofertę? Jak może ją czytać klient? Co dla niego będzie najważniejsze? Na co zwrócić uwagę i co zrobi? Czy przeczyta całość, czy tylko koniec?
Proste zamówienie.
Proces zakupu ma być prosty i tyle. Nie dodawaj zbędnych procesów i spraw, aby zakup był naprawdę prosty. Wiele możliwości zakupu to dobry krok. Płatności mają być szybkie i przyjemne (no powiedzmy!). Nie każdy lubi wydawać pieniądze, ale prostota zakupu to dzisiaj klucz.
Naciśnij na największy problem klienta.
Tylko wtedy uda Ci się poznać i przekonać do zakupu produktu. Jakie problemy ma Twój klient? Co warto mu pokazać? Na co zwrócić jego uwagę? Nie jest to proste! Ale trzeba pokazać szybkie rozwiązanie i na pewno ludzie Ci zaufają! Co Ty masz do przekazania klientom? Co chcesz zmienić w ich życiu?
Potem wyeliminuj ból.
Gdy poznasz problem, to szybko rozwiąż go swoim produktem czy usługą. Produkt ma dać dobre i szybkie rozwiązanie problemu klientów. Proste? Wcale nie! Bo wymaga to dobrego poznania niszy i jej problemów.
Przenieś ryzyko na siebie.
To podobnie jak z gwarancją. Ona też przenosi ryzyko na Ciebie. Dlatego warto mieć dobrą i przemyślaną gwarancję i tyle. Ma być dobra dla klienta jak i dla Ciebie.
Wezwanie do akcji.
Po przeczytaniu oferty, klient ma wiedzieć, co ma robić. Może zadzwonić do Ciebie, kupić coś lub zapisać się na listę. Tego jest naprawdę dużo! Dlatego wybierz odpowiednie wezwanie do akcji i rób wszystko, aby klient to zrobił!
Pokaż referencje.
To buduje zaufanie do Ciebie i Twojej firmy. Muszą być to jednak dobre opinie i dawać faktyczną wartość innym, a nie wymyślone przez Ciebie.
Daj dowód, że możesz pomóc.
Może być to jakiś skrawek produktu, który pomaga w danym problemie. Wymyśl coś, aby dać szybki dowód na to, że Twój produkt czy usługa działa.
Co według Ciebie posiada silna oferta?
Jak według Ciebie wygląda silna oferta?