Jak ludzie kupują? Jaki jest proces sprzedaży? Jak można określić zachowanie klientów?
Ile wiesz o swoich klientach? Jak chcesz się edukować, aby znaleźć ich jeszcze więcej? Czy wiesz wszystko o swojej grupie odbiorców? Wiesz, co jest dla Ciebie ważne w Twoim procesie sprzedażowo — marketingowym?
Czy proces sprzedaży to łatwa sprawa?
Nie! I mało kto robi to dobrze. Więc zastanów się, czy Ty też masz solidnie uporządkowaną sprzedaż!
KTO?
Wiesz, komu sprzedajesz? Jaka jest Twoja grupa docelowa? Do kogo kierujesz swój produkt? Jak możesz określić, komu chcesz sprzedać? Zacznij od profili społecznościowych czy bloga, aby po długiem niestety czasie, ale darmowo, dowiedział się, kim jest Twój klient. Możesz się też pobawić w reklamę. Wszystko zależy od Twojego budżetu i czasu, jaki możesz poświęcić! Nie ma tak lekko, że wszystko dostaniesz bez pracy! Do kogo chcesz kierować produkt? Komu chcesz pomóc? Ile masz w sobie sił, aby pokonać obiekcje klientów? Zrób wszystko, aby poznać dobrze swoich klientów. Jak to zrobisz, to już Twoja decyzja i Twój czas i pieniądze!
CZY KUPI PONOWNIE?
To też jest ważne. Czy klient kupi ponownie? Jak go do tego zachęcisz? Może dobrze go obsłużysz? Pokażesz mu, że masz dla niego dobre rozwiązania na każdym poziomie? Pokażesz, że masz wiele wiedzy do przekazania i możesz mu pomóc w wielu dziedzinach?
CO?
Wiesz, co chcesz sprzedawać? Jakie produkt masz lub jaki możesz stworzyć? Czym możesz się wyróżnić? Co możesz zrobić lepiej od konkurencji? Jaką masz konkurencję i co sprzedaje? Jak Ty możesz się wybić swoim produktem? Jakie rozwiązania chcesz wdrożyć? Co zrobisz szybciej i wydajniej? Jakie produkty chcesz wdrożyć w niszę? Wiesz już, co chcesz sprzedawać?
KIEDY?
Ważne jest to w jakim okresie swojego życia. Czemu kupuje akurat teraz? Co skłoniło go do zakupu? Jak Ty możesz się mu wtedy pokazać? Jak możesz dopasować do niego produkt? Kiedy pokażesz mu swoją ofertę? Może klient chce bardziej zaawansowanej wiedzy? Potrzebuje innych rozwiązań? Może coś skłoniło go do zakupu, bo coś się stało w jego życiu? Jest wiele wydarzeń, które skłaniają ludzi do zakupu! Jak Ty możesz się wtedy wykazać?
JAK?
Jak dotrzesz do klienta? Co zrobisz, aby znalazł Cię i Twoje rozwiązania? Reklama? Media społecznościowe? Email marketing? Sklep internetowy? Pozycjonowanie? Co innego pozwoli Ci na wykazanie się w branży? Masz jakoś dotrzeć do swoich klientów, a jak to zrobisz, to już zależy od Ciebie! Zastanów się, jak możesz się wybić swoim produktem?
DLACZEGO?
Dlaczego klient kupuje? Co powoduje, że chce kupić akurat teraz? Co go do tego skłoniło? Co chciałbyś przekazać swoim klientom? Jaki dasz im powód od tego, aby kupili? Dlaczego chcą kupić?
GDZIE?
No i teraz, gdzie chcesz sprzedać swój produkt? Tradycyjnie w sklepie czy przez Internet? Co przyniesie Ci większy zysk? Może tu i tu? Ale czy jesteś na to gotowy i czy masz tyle motywacji i pieniędzy, aby wdrożyć produkt tradycyjny i internetowy? Może możesz to jakoś połączyć? Mieć sklep tradycyjny i wspomagać się internetem? Może chcesz tylko w Internecie? Wszystko zależy do Ciebie i Twojego budżetu!
Jaki Ty masz proces sprzedaży?
Wiesz już komu i po co sprzedajesz?