Perswazyjna oferta to nie jest taka prosta rzecz, ale warto przysiąść na chwilę nad nią i wykorzystać jej potencjał w 100%!
Co więc jest ważna pisząc, daną ofertę? Nad czym skupić swoją ofertę? Co warto wiedzieć o swojej niszy? Co warto tworzyć i budować? Jaką produkt lub usługę chcesz sprzedawać? Jak przekonać potencjalnego klienta do przeczytania oferty i do tego, aby zakupił Twój produkt. Każda oferta ma mieć dobre wezwanie do akcji, aby osiągnąć sukces online. Wiele z nas nie umie tworzyć dobrej oferty.
Czym jest perswazyjna oferta?
Skup się na kliencie. On jest najważniejszy, bo to on kupuje Twoje produkty lub usługi. Musisz go bardzo dobrze poznać i przede wszystkim zrozumieć! Bez tej wiedzy będziesz pisać po omacku i nic nie wyjdzie ciekawego z Twojej oferty. Naprawdę warto poznać klienta i jego potrzeby. To rzecz numer jeden i to bardzo ważna rzecz. Skup się dobrze nad swoim klientem i poznaj go lepiej niż on sam. Mówię Ci, naprawdę warto! Odpowiednie skupienie na ludziach daje Ci możliwości i sprawia, że coraz lepiej ich rozumiesz. Nie będzie łatwo na początku, ale z czasem ogarniesz potrzeby i problemy ludzi i zdobędziesz odpowiednią wiedzę i doświadczenie. Skup się dobrze na swojej niszy! To kluczowe, aby napisać dobrą, perswazyjną ofertę. Nie ma tak, że tworzysz ofertę dla wszystkich. To ma być węższa grupa odbiorców, mająca jakiś problem. A nie tak łatwo jest poznać potrzeby swojej grupy odbiorców. Trzeba codziennej pracy nad niszą, aby zdobyć informację, potrzebne do działania w danej niszy. Nic nie przyjdzie samo, więc nie poddawaj się, gdy nie wiesz na początku nic. Wszystko przyjdzie z czasem.
Powody. Wiele ludzi pisze ofertę, bez podania powodu, dlaczego dany produkt jest wart zakupu. Piszą po prostu: KUP i tyle. Myślisz, że to działa? No wątpię! Podaj kilka powodów, dlaczego warto coś od Ciebie kupić. Bez tego czytelnik oferty nie kupi tego co sprzedajesz. Nie musi być ich tysiące, ale warto się nad tymi powodami zastanowić i pokazać klientowi, że warto! Jakie powody ma klient, że chce kupić akurat od Ciebie? Co takiego masz w sobie lub w swojej marce, że ludzie lgną do Ciebie? Popatrz, ile masz możliwości! Wykorzystaj je… choć nie jest łatwo! Musisz dać naprawdę dobry powód swoim klientom, aby kupili od Ciebie, a nie od konkurencji. Na pewno nie jest tak, że każdy, kto wejdzie na ofertę, od Ciebie kupi. Bo jest tak zwana konwersja i trzeba nad nią pracować. Możesz mieć 10% zakupów, jak i 1%, więc trzeba nad tym pracować i rozwijać swój ruch i konwersję, aby testować swoją perswazyjną ofertę. To nie jest tak, że wszyscy będą zadowoleni z Twojej oferty. Dla jednego będzie drogo, a drugi kupi bez zastanowienia, jeśli dobrze ogarniesz potrzeby niszy.
Buduj wiarygodność. To już trudniejsza rzecz w ofercie. Musisz pokazać, dlaczego Ty, a nie konkurencja. Wiarygodność to nie tylko to, co piszesz, ale i to, co robisz. Jeżeli nie znają Cię dobrze lub nie poznają w ofercie, to od Ciebie nie kupią. Proste? Chyba tak. Trzeba być wiarygodnym i pokazać, że ma się sporo rzeczy do pokazania w ofercie i w produkcie. Musisz budować zaufanie od samego początku. Mieć regulamin czy politykę prywatności na swojej ofercie. I trzeba budować wiarygodność poza ofertą. Mieć bloga czy profile społecznościowe. Naprawdę nie ma lekko! Więc szukaj w niszy możliwości i sprawdzaj, co ludzie chcą od Ciebie, jako specjalisty w danym temacie. Ile masz w sobie wiedzy, aby pokonać obiekcje klienta? Jakie doświadczenie możesz dostarczyć swoim klientom? Jak możesz im pomóc i co zmienić w ich działaniu, aby mieli efekty? Zastanów się nad tym i zacznij działa tak, aby być przed konkurencją!
Poznaj produkt. To także ważna rzecz. Bez tego nie napiszesz nic ciekawego. Warto się sprężyć i poznać dany rynek, w którym piszesz ofertę. Nie możesz pisać na ślepo, bo to nic nie da. Narobisz się i nie zarobisz. Bez poznania produktu nie ma co pisać perswazyjnej oferty. Jeśli to Twój produkt, to nie ma z tym problemu… ale jak promujesz cudze produkty, to już trzeba włożyć więcej pracy w poznanie dzieła innych osób. Możesz promować inne twory, będąc partnerem w sprzedaży i wtedy jedynym wyjściem jest kupno produktu i ogarnięcie go do środka. Tak najszybciej poznasz problemy ludzi w danej niszy. Musisz wiedzieć, jak najwięcej o tym, co sprzedajesz i jakie chcesz mieć wyniki sprzedażowe!
Dodawaj co kilka akapitów małe podsumowania. Tak dla przypomnienia dla klienta, co jest ważne w ofercie. Nie musi być tego dużo, ale warto się nad taką formą przypomnienia zastanowić. Dodaj coś w stylu podsumowania korzyści, które już wcześniej podałeś. To może być cokolwiek, ale nie byle co! Takie przypomnienie, po co ktoś czyta Twoją ofertę jest super, według mnie. Warto przypominać klientom, po co czytają ofertę i co mogą dzięki niej zyskać. Jaki Ty masz pomysł na swoją ofertę? Jakie korzyści chcesz przedstawić? Co chcesz zmienić w życiu klientów? Perswazyjna oferta wymaga tych działań i warto wiedzieć o niszy jak najwięcej i dopasować styl pisania…
Prosty styl. Musisz pisać, tak jakby klient stał obok Ciebie. Nie musisz pisać wtedy ciężkim i akademickim językiem. Pisz prosto, jakbyś mówił coś swojemu przyjacielowi. Takie wyobrażenie bardzo pomaga w pisaniu (przede wszystkim mi). Nie bój się pisać to co Ci przyjdzie do głowy. Pisz i pisz. Nie przejmuj się błędami i stylistyką, potem ją poprawisz. Pokaż swój styl i pisz, jakby klient stał obok Ciebie i wszystko zrozumiał. Pisz lekko, swobodnie i jasno określ, czego oczekujesz. A oczekujesz działania, czyli zakupu! Warto przypominać o Twoim wezwaniu od akcji. Warto wiedzieć o celu swojej oferty. Nic nie przyjdzie samo i trzeba wielu działań, aby osiągnąć sukces sprzedażowy!
Najważniejsze są korzyści. Wypisz je na samym początku. Nawet już w nagłówku i pierwszych zdaniach oferty. Zrób listę korzyści i opisz je w ofercie. Niech ich będzie jak najwięcej! Nie ma co się tutaj streszczać. Twoje usługi i produkty na pewno tego dowodzą (przynajmniej tak myślę). Korzyści mają być wielkie i trzeba nad nimi pracować. Widzisz już, jak wygląda perswazyjna oferta? Musi być dopasowana do Twojego stylu i do niszy ,w której pracujesz.
Odpowiednia struktura tekstu. Musisz mieć to na uwadze, że oferta często jest skanowana przez klienta i warto pisać tak, by była łatwa w przeskanowaniu tekstu.
Co zrobić, aby tak było?
- podtytuły, które wyróżniasz na przykład pogrubieniem, czy większą czcionką.
- listy korzyści lub innych cech produktu
- pogrubienie
- zdjęcia
- krótkie akapity
Dodawaj wszystko, co zwraca uwagę dany tekst, ale nie przesadzaj z tymi wyróżniającymi technikami. Nie chcesz, aby źle się czytało Twoją ofertę. Ma być ona prosta i dawać jak najwięcej wartości Twoim klientom. Zastanów się, jaką Ty ofertę możesz stworzyć, dzięki tym poradom?
Pokaż, że jesteś ekspertem. Nie musi być to ogromna wiedza. Gdy piszesz ofertę sam dla siebie, to będzie to łatwe. Gdy piszesz coś na zlecenie, to warto poznać cały rynek, w którym jest dany produkt. Wymaga to już większej pracy, ale myślę, że warto! Warto pokazać się, jako dobry specjalista, który zna potrzeby swojej grupy odbiorców. Nic nie przyjdzie Ci łatwo, bo początki są trudne, ale jak poznasz dobrze nisze i jej problemy, to staniesz się ekspertem, który rozwiązuje problemy! Nic nie ma lepszego niż pomaganie!
Wezwanie od akcji. To ważna rzecz, o której zapomina często wiele osób. Bez tego czytelnik nie wiem, co ma robić dalej i omija zakup lub wychodzi ze strony czy wyrzuca ofertę. Warto napisać coś tak mocnego, aby każdy po przeczytaniu wiedział, co robi.
Co ma więc dobra i perswazyjna oferta?
1. Przyciąga uwagę.
2. Skupia się na kliencie.
3. Pokazuje korzyści.
4. Odróżnia Cię od konkurencji.
5. Buduje zaufanie i wiarygodność.
6. Dodaje wartość.
7. Ma wezwanie do akcji.
Zrozum potrzeby swoich odbiorców. Zobacz, jakie ma problemy na swojej drodze. Jakie emocje ma klient? Czego się lęka i jakie ma frustracje? Poznaj dobrze swojego klienta. Zobacz, czego potrzebuje i jakie ma problemy? Co sprawia, że klient nie ma wyników? Co motywuje klienta do szukania rozwiązania? Obserwuj dobrze swoich klientów, aby napisać dobrą ofertę. Słuchaj swoich klientów i nie poddawaj się, gdy coś nie będzie wychodziło. Analizuj dane, jakie masz, zobacz statystyki i to, co najlepiej się sprzedaje. Jakie korzyści dostarczysz? Jakim językiem korzyści będziesz budować ofertę?
Masz coś do dodania? Czym dla Ciebie jest perswazyjna oferta?
Napisz w komentarzu.
Jakie Ty masz doświadczenie w pisaniu perswazyjnych treści?