Ogarnięty klient, czyli dlaczego warto edukować klientów?

Czy dzisiaj ogarnięty klient jest podstawą? Czy warto jest edukować klienta i pokazywać mu co kupuje i jakie są alternatywy?

Kim jest ogarnięty klient? Jest dużo takich świadomych klientów, którzy wiedzą, co kupują? Według mnie mała liczba osób jest świadoma tego, co kupuje. Ale ile to nie jestem w stanie powiedzieć, bo w jednym temacie klient jest ogarnięty a w drugim nie. Ja też w wielu dziedzinach jestem laikiem i kupuję albo coś taniego, średniego czy drogiego. Jest wielu ludzi, którzy kupują coś, bo jest tanie czy szybkie. Dlaczego tak jest? Co powoduje, że nie sprawdzamy produktów? Nie sprawdzamy co jest najlepsze w stosunku cena/jakość?

Ciekawy temat to jest. Bo niby człowiek wie, że lepiej ogarnąć to, co jest na rynku i sprawdzić co jest najlepsze, to i tak kupujemy to, co jest wątpliwej jakości, bo chcemy zaoszczędzić…. To bardzo ciekawe, że każdy czasem na czymś poskąpi i potem żałuje, że nie dołożył trochę. Jak to jest, że nie kupujemy świadomie? Nie przemyślimy pewnych zakupów, a potem żałujemy. To wiele wiele firm i to wykorzystuje. Dają coś taniego, bo wiedzą, że się to sprzeda prędzej czy później. To jest trochę przykre, ale sami dajemy się nabrać, więc czemu nie wykorzystać tej niszy – myśli wiele firm…

Dlatego ogarnięty klient to świadomy klient, który wie co kupuje! Zacznij być takim klientem. Takie nisze są trudne do ogarnięcia, ale bardzo dochodowe, bo klient jest w stanie zapłacić za produkt premium dużo więcej, bo wie czego oczekuje i co dostanie. Dlatego warto jest edukować swoich klientów od samego początku. Wtedy są oni świadomi zakupu i wiedzą, co jest dla nich dobre. To wymaga pracy nad niszą, edukacji ludzi i pokazania, że Twoje produkty, mimo że są droższe to mogą być dużo lepsze! Trzeba to pokazać klientowi, że warto jest od Ciebie zakupić i Ci zaufać. Dlatego warto się cenić i pokazać, że jesteś lepszy od tych tanich ofert itp. Nie mówię, że nie należy sprzedawać nic taniego, bo można, ale nie o to mi chodzi. Chodzi mi o edukację klientów i pokazanie im, aby nie kupowali byle czego. Czy kupią od Ciebie czy od konkurencji, to już Twoja sprawa jak to ogarniesz…

Pamiętaj! Ogarnięty klient to dobry klient! Zacznij dawać ludziom wartość i tyle!

Scroll to top