Czym jest odbieranie telefonu? Czasem po prostu można znienawidzić telefon w swojej firmie lub miejscu pracy.
Sam dźwięk dzwonka może doprowadzi do stresu. Czasem więc masz ochotę wyrzucić telefon z wszystkimi kablami za okno czy drzwi. Odbieranie telefonów już w większym biznesie jest jeszcze gorsze i częstsze. Każdy biznesmen szanuje swój biznes i telefony są jedną częścią tego biznesu. Jak Ty prowadzisz obsługę klienta? Co masz do zaprezentowania niszy? Na pewno trzeba mieć swoje zasady odbierania telefonu.
Czy odbieranie telefonu musi nas stresować?
Telefony są ważne. Zwłaszcza te, które pozwalają na rozwój Twojego biznesu. Telefony od swoich współpracowników są ważne i trzeba je odbierać. Jest jednak super sposób na to jak odcedzić te wszystkie połączenia na ważne i te mniej ważne. Co to jest?
Miej wyłączony dzwonek w telefonie!
Ustal sobie takie lub podobne zasady, a Twoje rozmowy telefoniczne będą mniej męczące i będzie ich po prostu mało, a Ty będziesz zajmować się swoimi ważnymi sprawami dla Twojego biznesu. Jaki Ty masz stosunek do swojego telefonu? Czy przeszkadza Ci ciągłe odbieranie telefonu? Czy możesz wprowadzić zasadę, że odbierasz tylko najważniejsze wiadomości? Czy odkładasz telefon w czasie pracy lub go wyciszasz? Jak Ty pracujesz z telefonem? Czy odbierasz każde połączenie? Może trzeba wprowadzić w życie jakieś zasady odbierania telefonu?
Jak możesz przestać się przejmować ilością telefonów? Warto mieć dobrze ustalone i mieć zasady odbierania. Dobrze jest mieć telefon w czasie pracy dalej od siebie. Żeby nie widzieć, że ktoś dzwoni. Jak pracujesz, to nie ma odbierania telefonów! To jest dobra zasada i warto się jej trzymać! Warto mieć dla współpracowników takie okienka, kiedy mogą do Ciebie dzwonić i coś Ci przekazać.
Zastanów się, jakie Ty zasady możesz wdrożyć? Co zrobisz, aby telefon nie był czymś, co Ci przeszkadza? Warto sprawdzić to, aby telefon miał wyłączony dzwonek i nawet wibrację, aby nic Cię nie rozpraszało. To naprawdę ciężki temat, gdy mamy tyle telefonów do obierania i tak dalej. A to jakiś telemarketer lub ktoś z banku. Jak to będzie coś pilnego, to zadzwonią kilka razy i w końcu odbierzesz ten telefon. Ale nic na siłę! Zrób wszystko, by osiągnąć swoje cele i nie przejmuj się takimi rzeczami, jak odbieranie połączeń. Energię wykorzystaj na realizację celów, a nie na to, aby z kimś gadać o niczym przez pół godziny!
Na pewno musisz być ogarnięty i wyznaczyć sobie czas na odbieranie połączeń. Skup się najpierw na pracy, a dopiero potem odbieraj telefony. Warto ustalić z pracownikami, kiedy mogą dzwonić! Nie może być to nie ustalone i potem tylko marnujesz czas i się rozpraszasz. Na pewno trzeba być też profesjonalnym w tym, co się robi. Być miłym i odpowiadać na pytania. Może na początku będziesz sam odbierał telefony, ale może warto byłoby mieć od tego ludzi, by obsługiwać klienta? Może to wpłynie pozytywnie na Twoje wyniki? Zastanów się nad tym dobrze! Naucz się szybko i skutecznie ogarnąć sprawę!
To też ważne, aby rozmawiać krótko i treściwie, i nie ma pogaduszek! Masz załatwić sprawę szybko i bez problemów! Wysłuchaj drugiej osoby i załatw sprawę w kilka minut. Z czasem możesz to zlecać lepszym do siebie i może zyskasz wtedy na sprzedaży? Wszystko zależy do wielkości Twojej działalności i tego, czego oczekujesz i jaki masz budżet! Powodzenia!
Jak Ty wykorzystujesz telefon w swoim biznesie?
Odbieranie telefonów to jedno ale ja jako marketer często też rozmawiam sama przez telefon i gdyby ludzie ode mnie nie odbierali też byłoby kiepsko… fakt, zdarzają mi się osoby, które nie odbiorą, ale przekładamy rozmowę na później lub dzwonię w inny dzień 🙂 podchodzę do tych rozmów na luzie jak ze znajomymi, dzieki temu nie jestem na szczescie odbierana jako wciskacz opcji zakupu a pomoc i tak ma być bo dzwonię aby pomoc a nie z jednorazową propozycją…
Dzięki za komentarz i podzielenie się swoim doświadczeniem. Pozdrawiam!