Jakie potrzeby ma Twoja nisza w Internecie? Wiesz, czy zgadujesz?
Wiele z nas niby działa w Internecie, ale nie wiemy do kogo i jak kierujemy rozwiązania. Co Ty robisz, aby mieć dobrą sprzedaż w Internecie? Czy wiesz dużo o swoich klientach? Wiesz, co jest dla nich ważne? Wiesz, po co działasz w danej niszy i co masz do zaproponowania swoim klientom?
Jakie potrzeby ma Twoja nisza w Internecie?
Zastanów się nad tym, kto jest odbiorcą Twoich działań? Czy masz coś do zmiany w życiu swoich klientów? Jak możesz im pomóc w ich problemach? To nie jest łatwe zadanie, aby poznać potrzeby klienta. Nic nie przychodzi łatwo, więc zrób wszystko, by osiągnąć swoje cele sprzedażowe. Zastanów się, czy masz coś wartościowego do przekazania? Co chcesz tworzyć dla swoich klientów? Jakie artykuły? Jakie strony sprzedażowe? Jakie produkty i usługi pomogą Ci dotrzeć do klienta? Jakie widzisz problemy niszy i jak możesz pomóc w ich rozwiązaniu? Dobra nisza, to taka, która ma jakieś problemy do rozwiązania. Jak będziesz budować treści czy produkty dla danej grupy odbiorców? Do kogo kierujesz swoją ofertę?
Szukaj w sieci ludzi z wyzwaniami. Zobacz, czego mogłaby szukać osoba w danej niszy i z danym problemem? Na pewno nie ma co się poddawać, gdy nie widzisz od razu niszy. Zobacz, co może wpisywać osoba z problemem? Gdzie taka persona szuka rozwiązań? Gdzie Ty możesz być i jak pokazać swoje rozwiązania? Szukając różne strony w Internecie, możesz się wiele dowiedzieć, ale nie ma nic za darmo! Musisz do tego użyć narzędzi lub sam szukać rozwiązań. To wymaga pieniędzy lub czasu, więc nie ma nic za darmo. To, że sobie zgadujesz, to nie da Ci żadnych efektów. Zgadywanie to nie w marketingu! Może załóż bloga i stwórz ankietę o potrzebach klientów? Może dodaj ankietę w mediach społecznościowych i sprawdź, jakie są odpowiedzi? Może w taki sposób zacznij szukać wyzwań? Zastanów się dobrze nad tym, co może być ważne dla potencjalnego klienta? Zobacz konkurencję i określ, co i dlaczego sprzedaje? Co powoduje, że konkurencja ma sprzedaż, a Ty nie masz wyników? To nie są łatwe zadania, więc trzeba się postarać i nigdy nie zgadywać i kombinować. Wszystko ma się opierać na danych! Sprawdź, czym Ty się możesz wyróżnić w niszy? Co sprawi, że prześcigniesz konkurencję? Co masz dla swoich klientów?
Stwórz sobie personę, czyli idealny obraz klienta: ile ma lat? Gdzie pracuje? Gdzie mieszka? Jakie ma problemy i gdzie ich szuka? Jakie ma zainteresowania? Jakie ma potrzeby i cele do osiągnięcia? Czego będzie szukał najpierw? Produktu czy usługi? To pomoże Ci lepiej zrozumieć problemy i lepiej Ci będzie tworzyć produkty pod daną niszę. Wiadome jest to, że samo się to nie zrobi, więc czeka Cię wiele pracy, aby poznać personę. Dzięki danym, o klientach, lepiej dopasujesz swoje produkty i będziesz mieć lepsze wyniki sprzedażowe! Zastanów się, jak Tobie może pomóc określenie potrzeby klienta i to, kim on jest! Internet nie jest łatwym miejscem na działanie. Zastanów się nad tym, jak Tobie pomogą informację o swoich potencjalnych klientach? Co Ty zrobisz, aby poznać swoich klientów? Napisz w komentarzu!