Jak zwiększyć współczynnik konwersji i co zrobić, aby była ona jak najlepsza?
Czym jest konwersja?
To przekształcenie swoich treści czy oferty w odpowiednią sprzedaż, którą sobie zaplanowałeś. Na przykład masz ofertę i na nią wchodzi 100 osób, a kupuje 10, więc konwersja jest równa 10%, rozumiesz? To może być też zapis na listę i wtedy wchodzi 100 osób i na Twoją listę zapisuje się 10 osób, czyli konwersja danego landing page wynosi 10%, rozumiesz? Jest to wykonanie jakieś czynności, którą sobie zaplanujesz. Czy to zapis na listę, kontakt, pobranie booka i tak dalej? Liczysz sobie procentowo, ile osób wykonuje dane zadanie i wiesz, jaką masz konwersję.
Co jest ważne? Jak zwiększyć współczynnik konwersji?
O czym warto pamiętać przy pracy nad konwersją?
Buduj zaufanie.
To bardzo ważne w Internecie, aby budować zaufanie. Nie jest to łatwe! Dlaczego? Bo jest dużo osób, które coś obiecują, a potem nie jest tak lekko i ludzie się poddają. Więc jest ciężko wytrzymać te miesiące czy lata pracy! A budowa zaufania polepsza Twoją konwersję. Bo lepiej jest coś zrobić dla znanej marki, a nie jakiegoś obcego człowieka z danej branży. Więc budowa zaufania jest bardzo ważna i przydatna. Nie możesz przestać budować odpowiedniej rozpoznawalności. To zawsze zwiększa konwersję, choć nie jest to szybki proces. Trzeba wielu działań, aby osiągnąć swoje cele. Nic nie przychodzi łatwo i przyjemnie. Wiele zależy od tego, jak działasz i jaką markę budujesz. Jest bardzo ciężko w tych czasach budować markę, bo jest ich miliony i wszędzie jest konkurencja, ale nie można się poddawać! Trzeba każdego dnia cisnąć i robić wszystko, aby mieć wyniki i aby konwersja była jak największa. To, jak zwiększyć współczynnik konwersji zależy dużo od Twoich testów i sprawdzenia, co działa.
Pisz dużo wartościowych treści: blogowanie i media społecznościowe.
Warto budować też konwersję poprzez dawanie ludziom wartości. Lepiej kupuje się od kogoś, kogo znamy. Od którego coś się dowiedzieliśmy. Więc nie ma tak, że będziesz anonimowy i zaczniesz sprzedawać ogrom produktów czy usług. Wszystko po kolei. Najpierw muszą Ci zaufać, rozumiesz? Nie ma tak szybko, że zbudujesz bloga w miesiąc! Masz wiele do zrobienia, aby osiągnąć sukces, ale musisz działać w dobrym kierunku. Najpierw dobre treści, aby Cię poznali, potem dawanie wartości, potem budowa marki i zaufania i na końcu zwiększenie konwersji, aby była ona jak największa. Oczywiście możesz na początku pracować nad konwersją, ale tych wpisów na listę czy sprzedaż nie będą duże, bo nie masz odpowiedniego ruchu. Zastanów się nad tym, jak zwiększyć współczynnik konwersji, abyś Ty był zadowolony i przy tym Twoi klienci? Masz wiele możliwości, więc czeka Cię sporo pracy! Jesteś na to gotowy? Masz pomysł na siebie?
Dobre wezwanie do akcji.
To dziedzina copywritingu i zależy od Twojej oferty, ale dobre wezwanie od akcji jest mega istotne. Osoba, która wchodzi na daną stronę, musi wiedzieć, co od niej oczekujesz. Czy ma coś kliknąć, zamówić, zapisać się czy zrobić cokolwiek innego? Konwersję zwiększa wezwanie do akcji! Czyli musisz zasugerować swojemu czytelnikowi czy klientowi, co ma zrobić po wejściu na stronę. To na pewno zwiększa konwersję! Ale trzeba i to testować. Sprawdzać, jakie wezwanie do akcji daje najlepsze konwersje. Wszystko można testować, ale do tego potrzebny jest ruch. Nic nie ma za darmo i ludzie nie będą wchodzić na ofertę czy zapis na newsletter, jeśli nie podasz im powodu zapisu. Coś musisz im obiecać! A co to będzie, to już zależy od Ciebie. Każdy jakoś zaczynał, ja też raczkuję w temacie copywritingu, ale z czasem będzie coraz lepiej!
Warto mieć aktualną ofertę.
Jest czasem tak, że ktoś coś oferuje i nie ma tego na stanie. W przypadku produktów internetowych to nie ma miejsca, ale przy produktach fizycznych trzeba o to dbać. Bo nie możesz napisać, że coś masz, a potem musisz anulować zamówienie. I potem masz opinię, że sprzedajesz coś, czego nie masz i ludzie to widzą. I rezygnują z zakupu, bo boją się o to, że nie dostaną szybko produktu. Nad opiniami też trzeba pracować. Rozwijać się, jako sprzedawca, aby mieć coraz lepszą konwersję. Ważne jest, aby dbać o to, by oferta była aktualna i tak dalej, żeby nie było przykrych opinii.
Trzeba mieć cele konwersji!
Warto wiedzieć, po co chcesz zwiększyć konwersje. Co da CI to, że osiągniesz dany cel? Większa lista? Więcej sprzedaży? Masz wiele celów, które możesz mieć, by osiągnąć swoje cele. Możesz po prostu chcieć więcej zarobić i to jest okej. Każdy chce zarabiać. A cele Ci w tym pomagają. A poza tym, praca nad konwersją to dużo pracy i wiedzy do zdobycia o niszy, więc warto szukać nowych możliwości. Nie będzie zawsze łatwo nad tym pracować, ale nie ma co się poddawać, gdy przyjdą pierwsze porażki! Praca nad konwersją jest mega ważna i warto nad tym przysiąść i zrobić swoje!
Warto popracować nad treścią oferty: copywriting.
Warto uczyć się pisania dobrych ofert. Nie jest to łatwe, ale trzeba nad tym popracować. Copywriting i to, jak zwiększyć współczynnik konwersji, jest najlepszą rzeczą, jaką możesz się nauczyć przy tworzeniu oferty. To daje takiego kopa Twojej sprzedaży, jeśli umiesz sprzedać słowem… to ogromna wiedza, którą powinieneś posiąść. Musisz zrobić wszystko, aby poznać tajniki copywritingu! To jest kluczowe w sprzedaży, aby umieć przekonać innych do zakupu. Może i jest to trudne, ale nie możesz się poddawać. Nauka pisania ofert jest mega trudna i wymaga wiedzy o niszy. Więc nie ma lekko! Zastanów się nad tym, co możesz zrobić, aby być coraz lepszym copywriterem?
Pokaż korzyść, rozwiązanie i wartość. Pokaż swoje mocne strony, jako marka rozwiązująca wyzwania.
Co pomoże Ci w budowie konwersji? Na pewno musisz stworzyć solidne rozwiązanie problemu Twojej niszy. I musisz to przedstawić w swojej ofercie. Więc widzisz, jak ważny jest copywriting w tym wszystkim? Musisz pokazać kawałek problemu w ofercie i pokazać rozwiązanie! To nie jest takie łatwe, gdy nie masz zaufania, więc warto je budować, co pisałem wyżej. Pokaż korzyści swojego produktu i jego wartość! Bez tego nie ma dobrej konwersji. Ludzie chcą wyników i Ty masz je dać! Pokaż w swojej ofercie to, co daje Twój produkt. Jakie daje korzyści i po co mają kupić od Ciebie? Co możesz zmienić w życiu Twoich klientów? Jak możesz zmienić postrzeganie ich problemu? Co możesz zmienić w swoim produkcie, aby być jeszcze lepszym sprzedawcą? Jakie masz mocne strony, które możesz wykorzystać? Masz na to idee?
Szybkie zamówienie. Odpowiednie metody płatności.
Warto mieć w swojej ofercie możliwość szybkich metod płatności. Wielu z nas nie chce się samemu wypełniać przelewu. Albo się nam nie chce, albo boimy się popełnić błąd i jeszcze potem trzeba czekać na wykonanie przelewu. W szybkich płatnościach tego nie ma i masz wszystko na tacy! A Ty jako sprzedawca, nie musisz sprawdzać konta bankowego i oczekiwać nowych zleceń. Wiele rzeczy w Internecie możesz zautomatyzować! Więc to zaleta działania online.
Wywal to, co nieważne.
Jak coś nie interesuje Twojego klienta i nie powiększa konwersji, to nie ma sensu tego dodawać. Na przykład, po co linki do innych stron? To tylko rozprasza Twojego potencjalnego klienta! Więc trzeba to wyrzucić. Nie potrzebujesz tysiąca czcionek i kolorów. Wszystko ma być proste i przyjemne dla oka i dobre dla Twojej konwersji. Zamieszczaj w ofercie tylko to, co jest najważniejsze. Więc nie wymyślaj. Ma być skutecznie, a nie ładnie!
Upsell!
Warto dodać do swojej oferty możliwość posiadania upselllu, czyli takiej dodatkowej sprzedaży w ofercie. Możesz przy koszyku mieć możliwość dodania innego produktu za odpowiednią i promocyjną cenę. To może zwiększyć wartość Twojego koszyka! I przez co masz większą sprzedaż. Ale upsell trzeba robić z umiarem! Nie możesz też sprzedawać przy upsellu coś niezwiązanego z głównym produktem. To ma być coś dodatkowego, co zwiększy sprzedaż i przy okazji pomoże, kupując główny produkt. Na przykład masz produkt o blogowaniu to w upsellu możesz dodać możliwość postawienia bloga za odpowiednią cenę. To może być też inny produkt czy usługa. Masz wiele możliwości na to jak zwiększyć współczynnik konwersji w swojej sprzedaży. Wykorzystaj to, że możesz zarobić więcej!
Jak Ty pracujesz nad konwersją?