Jak znaleźć niszę? Jakie pytania sobie na ten temat zadać?

Jak znaleźć niszę do swojego biznesu, aby był on opłacalny i dawał Ci korzyści?

Szukanie niszy w tych czasach, gdzie jest tyle możliwości, ale i konkurencji, na pewno nie jest łatwe. Co zrobić, aby dobrze poznać swoją niszę? Co możesz zmienić w życiu swoich klientów, jeżeli wybierzesz odpowiednią niszę?

Jak znaleźć niszę w tych ciężkich czasach?

Zobacz czy jest na Twój produkt rynek.

Czy po wpisaniu danej frazy są jakieś wyniki w wyszukiwarce? Czy jeśli chcesz budować domy i wpisujesz „budowanie domów” to są jakieś strony na ten temat czy usługi związane z tym tematem?

Czy jeśli to biznes tradycyjny to, czy są jakieś ulotki na ten temat? Czy Twoi znajomi kogoś polecają? Czy dana konkurencja jest dobra? Czy Ty możesz być lepszym?

Czy warto wejść w daną niszę? Jak znaleźć niszę, która da Ci zyski? To najpierw musisz dobrze poznać inne produkty konkurencji i przebić się na rynku. Jak to zrobić? Możesz być tańszy (co nie zawsze działa) lub lepszy (wydajniejszy, szybszy, bardziej fachowy, lepiej wyposażony itp.).

To wszystko wymaga przemyślenia, zanim wejdziesz w dany rynek. Jeśli tego nie zrobisz, to zgadujesz. A Ty chyba tego nie chcesz? A zwłaszcza nie chcesz tracić czasu i pieniędzy. Dlatego warto wysilić się na początku, a potem mieć z głowy zgadywania i kombinowania, gdy masz już stworzoną działalność.

Do dzieła i idź badać niszę zaraz po przeczytaniu artykułu! Czy działasz w odpowiedniej niszy? Czy jest ona dochodowa? Czy Twoje produkty coś zmienią w życiu Twoich klientów? Co mogą zyskać klienci, dzięki temu, że kupi od Ciebie? Zastanów się dobrze! Czy masz odpowiedni produkt lub usługę? Masz się czym wykazać? Wiesz, co jest ważne dla ludzi z Twojej branży?

Analizuj konkurencję, jeśli jest.

Jeśli jest, to dobrze. Z tego wynika, że warto wejść w niszę, bo już tam ktoś sprzedaje. Ale masz wtedy konkurencję, którą musisz wykosić lub (co zdarza się rzadko) z nią współpracować w pewnych kwestiach.

Wszystko zależy do Ciebie, ale warto obserwować konkurencję i ich działania. Co robi dobrze? A co źle? Co Ty byś poprawił na ich miejscu? Co byś dodał u siebie? Z czego byś zrezygnował? Warto przeanalizować swoją niszę. Nie jest to łatwe, gdy zaczynasz, bo mało o niej wiesz, ale z czasem ogarniesz ją i będziesz miał efekty. Poznasz konkurencję i zobaczysz, jak możesz z nią rywalizować. Nie jest to łatwe działanie, ale co poradzisz? Trzeba się czymś wyróżnić w niszy, aby mieć odpowiednią sprzedaż. Jaki Ty masz pomysł na swoją ofertę?

Sprawdź, czy są strony na ten temat.

To tak samo, jak w analizie konkurencji, musisz także sprawdzić ich strony i proces sprzedaży w Internecie lub lokalnie. Jakie mają produkty i czy sprzedają przez Internet, czy tylko na danym obszarze?

To warto sprawdzić i wyróżnić się w tym obszarze. Dobrze przeanalizuj strony WWW swojej konkurencji. Co mają a czego nie? Co zrobiłbyś lepiej? Co warto ulepszyć? Co działa źle? Jakie strony są w danej niszy? Poznaj inne portale i zobacz, jak możesz być lepszy. Zobacz, co sprzedają i jaki robią marketing. Cały czas sprawdzaj, co możesz zmienić w ich życiu! Warto czasem wejść w lejek sprzedażowy i zobaczyć, jak sprzedaje Twoja konkurencja. Może zostań ich klientem i zobacz, jakie produkty tworzą? Jakie usługi do tego dodają? Możesz się dowiedzieć naprawdę sporo o innych stronach, ale trzeba działać i sprawdzać działania konkurencji.

Określ swojego klienta i to, gdzie przebywa.

To warto wiedzieć przed stworzeniem biznesu. Jak dowiesz się, gdzie oni przebywają, to będzie Ci łatwiej sprzedawać. To także wymaga sprawdzenia niszy. To wymaga pracy, ale to dobra praca i da Ci naprawdę wiele ciekawych przemyśleń!

Warto! Musisz wiedzieć, do kogo kierujesz swoją ofertę! Wiedzieć do kogo kierujesz produkt! Nie zawsze jest oczywiste, czego ludzie chcą, więc trzeba się zabrać do pracy! Znaleźć dla nich rozwiązanie! Nie zawsze jest to oczywiste, ale trzeba działać z danymi, jakie się ma w danym momencie. Zastanów się, co jest potrzebne Twoim klientom?

Czy ludzie coś kupują?

Jak są sklepy internetowe czy ogłoszenia, to tak!

Możesz w taką niszę wejść, ale UWAGA! Tam znowu jest konkurencja i musisz ją dobrze poznać i przechytrzyć w swoim działaniu. Daj z siebie wszystko! Jeśli są już jakieś sklepy, to już powinna Ci się zaświecić lampka w głowie, że może warto zacząć działać w tym temacie? Sprawdzaj, czy ktoś coś sprzedaje w danej niszy i czy są jacyś zainteresowani kupnem.

Czy są reklamy?

Jeśli są, to oznacza, że nisza może być opłacalna. Sprawdź w Google lub w innych miejscach, czy ludzie się reklamują w danej niszy, która Cię interesuje. Jeśli są reklamy, to znaczy, że są i odbiorcy! To ważna rzecz w tym jak znaleźć niszę. Jak Ty szukasz swojej niszy? Co jest ważne w tym, jak znaleźć niszę?

Czy po zbadaniu rynku dalej chcesz w niego wejść?

Zadaj sobie to pytanie! Czy dalej chcesz w niej się rozwijać i dawać ludziom wartość swoimi produktami, czy usługami? Dobrze to przemyśl i daj z siebie wszystko, jeśli się na to zdecydujesz.

Tomasz Chrobak

Pokaż wpisy Tomasz Chrobak
Mam na imię Tomek. Nie poddaje się mimo ciężkiej choroby... każdego dnia uczę się czegoś nowego i zdobywam doświadczenie. Lubię czytać i rozwijać się w swoich ulubionych dziedzinach, jakimi są ebiznes, emarketing i sprzedaż! Bloguję, aby pokonać swoje lęki i pokazać sobie, że osiągnę sukces, mimo wielu przeszkód!
Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Marketer Internetowy

W jakiej Ty niszy działasz?
Dlaczego akurat ta?

Scroll to top