Jak wygląda dobry landing page, który spełnia swoją rolę i daje wartość Twojemu marketingowi?
Budowa strony ładowania nie jest łatwa. Jest wiele ofert na rynku i jest w czym wybierać. Nie ma się jednak co poddawać, gdy coś nie wychodzi. Zastanów się, co robisz, aby Twój landing page był skuteczny?
Jak wygląda dobry landing page?
Zastanów się nad tymi poradami i zrób wszystko, by osiągnąć cel!
Cel strony lądowania.
Jaki ustalasz sobie cel? Oczywiście chcesz, aby strona miała jakiś cel i spełniała swoją funkcję. Chcesz coś sprzedać, zapisać do listy adresowej i tak dalej… Więc o celu chyba nie ma co za dużo mówić. Tylko trzeba stworzyć taką stronę, która będzie spełniała swój cel. Więc musisz dopasować swoją grupę odbiorców do danej strony lądowania. Nie możesz sprzedawać wszystkim, nie możesz do każdego kierować tej samej strony. Więc czeka Cię na początku sporo pracy nad tym, aby strona lądowania była naprawdę dobrze zrobione. Masz pomysł na swoją pierwszą stronę tego typu? Powodzenia w jej tworzeniu!
Co z nagłówkiem?
Tutaj można pisać naprawdę sporo, bo nagłówki są bardzo ważne na stronach lądowania. Musisz dopasować je do potrzeb swoich klientów. Nie może być to byle nagłówek. Warto sprawdzać, co robi konkurencja. Sprawdzić, co robią podobne branże. Sprawdzać nagłówki na portalach i gazetach. Tam są prawdziwi spece od copywritingu i przez to można się wiele nauczyć! Więc ucz się pisać przyciągające nagłówki i zacznij brać na poważnie ich pisanie. Tego można się nauczyć lub zlecić innym. Masz wiele możliwości, jeśli masz fundusze. A jak nie, to naucz się pisać dobre oferty, bo to jest ważne i dobre dla Twoich działań w Internecie. Jak Ty będziesz działał w tym kierunku? Od kogo nauczysz się pisać dobre nagłówki? Kto będzie Twoją inspiracją?
Bez rozproszenia. Prostota.
Strona ma mieć jeden cel. Klient ma kupić lub zrobić inną akcję, którą sobie wybierzesz. Więc nie dodawaj linków do bloga czy mediów społecznościowych. Tam jest jeden cel i nie możesz rozpraszać od głównego celu strony lądowania. Nie ma co dodawać za dużo, aby nikogo nic nie rozpraszało. Zrób wszystko, aby strona działała dobrze! I tyle! Tutaj nie ma co się rozpisywać, bo dobra strona ma być prosta i intuicyjna. Bez zbędnych dodatków!
Co z potrzebami? Jaką wartość pokażesz?
Jakie pokażesz potrzeby? Czego potrzebuje klient w danej chwili? Jak możesz to pokazać na swojej ofercie? Co możesz pokazać, aby Twoja strona pokazała te potrzeby i dawała wartość Twoim klientom? Co możesz zmienić w życie dzięki ofercie? Jakie możesz dostarczyć rozwiązania, aby klienta zaufał i kupił coś na stronie? Czy pokazanie potrzeb na daną chwilę w tym pomaga? Na pewno! Ale nie może być to byle co. Strona ma pokazać, że rozwiązanie, jakie dostarczysz, jest najlepsze i może zmienić życie i przejść z punktu A do B, Twojemu klientowi. A to już potrafią nieliczni, więc zacznij naprawdę dobrze się rozwijać, aby poznać potrzeby i problemy Twojej grupie docelowej w Twoje niszy. Nie będzie to łatwe, ale warto się uczyć pokazywania potrzeb i tworzenia odpowiednich rozwiązań dla Twojej niszy. Pokaż wartość w danej niszy i na pewno stworzysz ciekawą ofertę. Nie będzie to zawsze przyjemne, ale co zrobisz? Trzeba działać każdego dnia, aby osiągnąć cele sprzedażowe. Im więcej pracujesz nad niszą, tym więcej o niej wiesz i masz nowe informacje. Nie ma co za szybko się poddawać, bo dawanie wartości nie zawsze daje sukces. Są też inne czynniki, jak świadomość Twojej marki czy to, jaką budujesz społeczność i relację w danej branży. Jest wiele do zrobienia, co nie? Więc za szybko się nie poddawaj i zacznij dawać wartość i sprawdzaj, co działa najlepiej!
Wezwanie do akcji. Jakie problemy poruszysz?
To chyba oczywiste, że klient ma wiedzieć, co ma zrobić po przeczytaniu oferty. To nie zawsze jest proste i trzeba się tego nauczyć. Zrobić wszystko, aby klient wiedział, co jest w danej chwili ważne? Jakie akcje ma podjąć, abyś Ty osiągnął cel sprzedażowy. Na pewno nie będzie Ci lekko, ale co poradzisz? Pisanie oferty i tworzenia strony lądowania nie jest proste! I wymaga wiele pracy nad sobą i nad samą ofertą. Musisz się wykazać w ofercie i pokazać, co jest najważniejsze w danej chwili dla Twojego potencjalnego klienta. Klienta ma wiedzieć, co ma zrobić, aby osiągnąć pierwsze sukcesy, dzięki Twoim rozwiązaniom. Wiesz, jak wygląda dobry landing page? Ma on w sobie jak najwięcej zachęt do zakupu Twoich produktów lub usług. Dzięki temu, że klient wie, co ma zrobić, Twoja strona lądowania jest po prostu lepsza. Masz większą konwersję i sprzedaż. Dzięki odpowiednim wezwaniom do akcji Twoja strona jest naprawdę dobra i spełnia swoją funkcję. A głównym celem jest działania klienta! Więc warto nad tym dobrze pomyśleć i zacząć działać, aby oferta była jak najlepsza!
Jak według Ciebie wygląda dobry landing page? Co według Ciebie jest ważne?
Co Ty byś do tego dodał? Może kiedyś napiszę o tym więcej!