Jak Twój klient kupuje? Co o nim wiesz?

Jak Twój klient kupuje? Jak zachowuje się w procesie zakupu i gdy się zastanawia? 

Na pewno Twój klient w jakiś sposób się zachowuje, gdy zastanawia się nad zakupem coś z Twojej oferty. Zastanów się, jak mu możesz pomóc w decyzji? Jak możesz mu ułatwić zakup Twojego rozwiązania? 

Jak Twój klient kupuje?

Jak zastanawia się Twój klient? Musisz wiedzieć o procesie zakupu Twoich rozwiązań. Jakie motywacje ma klient? Co skłania go do zakupu? Jaki problem? Jakie potrzeby ma klient i co chce zyskać po zakupie Twoich produktów? Jak woli kupować? Dopasuj swoją ofertę do swoich odbiorców! Masz pomysł na to, jak będziesz się komunikował przed i po zakupie? Jaki masz pomysł na budowę relacji? Jakie techniki i strategie marketingowe wykorzystasz, aby dobrze poznać zachowanie swoich klientów? 

Zastanów się nad tym, kim jest Twój klient na początku. Jaką ma osobowość i dlaczego chce coś od Ciebie kupić? Jakie ma problemy w danym czasie? Dlaczego akurat szuka informacji w Internecie? Czemu jest na Twojej stronie sprzedażowej i dlaczego ma ochotę coś zamówić? Zastanów się nad potrzebami swoich klientów i tego, dlaczego jest na Twojej ofercie. Co skłania go do zakupu i dlaczego potrzebuje akurat danego przedmiotu czy usługi. Pomyśl, jakie emocje nim targają? Co sprawia, że jest na Twojej ofercie, a nie konkurencji? Czym Ty się wyróżniasz? 

Co sprawia, że chcą Twoich rozwiązań? Zobacz, ile wartości możesz dać swoim klientom. Mas zna pewno pomysł na to, jak im pomóc osiągnąć sukces? Możesz dostarczyć ludziom wiele korzyści i przy tym się dużo o nim dowiedzieć! Jakie cele ma klient i co chce kupić w danym momencie? Na jakiej drodze zakupu jest i co go napędza do zmiany swojego życia? Co go motywuje do zmiany? Jaki ma budżet i co chce zmienić  swoim życiu? Będąc online, jesteś dostępny całą dobę, więc masz swojego idealnego pracownika, jakim jest Twoja oferta internetowa. Na pewno masz konkurencje, ale dlaczego Cię wybierają, a nie innych z branży? To też ważne informacje, czym możesz się wyróżnić online? Zbieraj dużo opinii, aby wiedzieć, czy Twoje rozwiązania są skuteczne! Na samym końcu zawsze zbieraj statystyki, aby poprawić konwersję i robić lepszy marketing. 

Klient najpierw ma jakiś problem lub potrzebę. To go napędza do szukania rozwiązań! Jaki problem ma do rozwiązania? Gdzie szuka informacji? Co chce zrobić, aby rozwiązać problem? Jakie opcje ma w sieci i dlaczego mają Cię wybrać? Kiedy podejmie decyzję i jaką? Co zrobi po zakupie? Jak zachęcisz go do zmiany, jeśli jest taka potrzeba? Twórz ankiety po zakupie i pyta, jak bardzo zadowolony jest klient. Zbieraj informację, co go skłoniło do zakupu i jakie ma problemy i motywacje? Rozmawiaj z klientami, jeśli możesz i zbieraj jego rekomendacje. Zobacz, jakie inne potrzeby ma klient, abyś zrobił kolejny produkt lub usługę dla niego? Śledź proces zakupu klienta. Zbieraj statystyki i analizuj dane, jakie masz. Dowiedz się o klientach wszystko! Zobacz, kim są, co chcą, co kupują, jak kupują, dlaczego kupują i co myślą po zakupie Twoich rozwiązań? Gdy poznasz te dane, to będziesz miał ogromną bazę do wykorzystania!  

Tomasz Chrobak

Pokaż wpisy Tomasz Chrobak
Mam na imię Tomek. Nie poddaje się mimo ciężkiej choroby... każdego dnia uczę się czegoś nowego i zdobywam doświadczenie. Lubię czytać i rozwijać się w swoich ulubionych dziedzinach, jakimi są ebiznes, emarketing i sprzedaż! Bloguję, aby pokonać swoje lęki i pokazać sobie, że osiągnę sukces, mimo wielu przeszkód!
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Scroll to top