Jak napisać nagłówek, który przyniesie Ci korzyści?

Jak napisać nagłówek, który będzie spełniał dobrze swoją funkcję?

Napisanie nagłówka nie musi być takie proste, jak się to wydaje. Oto co warto wiedzieć o pisaniu nagłówka. Niezależnie od tego, gdzie go chcesz umieścić (czy w gazecie, blogu, stronie artykule, forach itp.). Nagłówek to pierwsza rzecz, jaką widzi Twój odbiorca! Nie ma jednej zasady budowy nagłówka. Co warto wiedzieć o budowie nagłówków w sieci? Kto ma kliknąć Twój artykuł? Kto ma kupić Twój produkt? Każdy ma inny styl działania online. Każdy ma inną grupę docelową i każdy rozwija inaczej sprzedaż. Więc nie ma uniwersalnego nagłówka dla każdej niszy!

Jak napisać nagłówek, który będzie robił swoje?

Na początek napisze, jakie są funkcje nagłówka. Jest ich dużo, ale ja wymienię tylko kilka. Oto one:

  1. Przyciąga uwagę.
  2. Przesiewa czytelników.
  3. To początkowa ważna wiadomość dla czytelnika np. oferty.
  4. Daje powód do przeczytania reszty tekstu.
  5. Zachęca do czytania.
  6. I dzięki temu masz efekty marketingowe!

A jaki powinien być nagłówek? Oto kilka porad:

  1. Jest specyficzny i zwięzły. Podaj konkrety i nie używaj ogólników! Jak zaciekawisz klienta czy czytelnika?
  2. Powinien pokazać korzyść.
  3. Ma zachęcić do przeczytania kolejnych zdań w tekście.
  4. Może zawierać słowa kluczowe, aby wyszukiwarka też pomagała w sprzedaży.
  5. Buduje ciekawość i daje korzyści. Co klient zyska po przeczytaniu nagłówka i potem reszty tekstu? Jakie emocje wzbudzisz?

Dlaczego nagłówek jest ważny?

Bo to pierwsze słowa, którymi się zwracasz do czytelnika oferty itp. On ma zachęcić do dalszego czytania i zainteresowania ofertą. To słowa, które przyciągną lub odepchną czytelnika. Dlatego jest to bardzo ważne. Musisz się nad nim dobrze zastanowić lub zacząć testować, gdy to nagłówek w reklamie czy ofercie. Nie jest to takie proste, ale gdy ogarnie się temat, to będzie Ci dużo łatwiej pokazać wartość czytelnikowi. Zachęcić go do działania!

Zasada 8/10 nagłówka

Osiem na dziesięć osób przeczyta nagłówek, ale tylko dwa na dziesięć przeczyta więcej niż nagłówek (często to czytam, ciekawe czy to prawda!). Dlatego tak ważny jest nagłówek, który piszesz. Naprawdę warto się nad nim porządnie zastanowić i nie bać się nowych pomysłów, bo nagłówki w większości przypadków można testować i nie ma problemu z konwersją, gdy nagłówek jest świetny. Zachęcam nad pracą nad nagłówkiem.

Zasada 4U:

  • UNIQUE (unikalny): nagłówek ma być unikalny i się wyróżniać. Nie może być taki ja inne! Proste? Nagłówek ma pobudzić już po przeczytaniu do przeczytania tekstu i ewentualnego zakupu. Nie kopiuj innych. Znajdź swój unikalny styl i pisz to po swojemu i testuj nagłówki!
  • ULTRA — SPECIFIC (specyficzny): musisz pokazać w nagłówku coś, czego nie mają inni i zainteresować czytelnika. Tu trzeba się naprawdę wykazać i pokazać swoją kreatywność!
  • URGENCY (nagła potrzeba): musisz pokazać w nagłówku właśnie tą potrzebę do zakupu. Pokaż w takim nagłówku, aby osoba czytająca musiała przeczytać i kupić już na samym początku. To wymaga pisania perswazyjnego, więc ucz się perswazji i wpływu na swoich klientów.
  • USEFUL (użyteczny): nagłówek ma pokazać korzyść już na samym początku. Ma pokazać, co może uzyskać po przeczytaniu oferty, a potem po zakupie Twojego produktu lub usługi.

Gdy napiszesz nagłówek, zadaj sobie pytania:

  • czy nagłówek spełnia swoją funkcję?
  • czy możesz coś do niego dodać, aby lepiej działał?
  • czy nagłówek pobudza emocje?
  • czy nagłówek jest odpowiednie dopasowany do danej grupy docelowej?
  • czy nie jest za długi/krótki?

Wiesz już, jak napisać nagłówek? Oto kilka jeszcze ważnych elementów pisania nagłówka. Zaczynam!

Sekrety pisania nagłówka:

  • Pisząc nagłówek nie zastanawiaj się nad tym czy jest gramatyczny, czy stylistyczny. Zapisuj wszystkie pomysły, gdy masz burze mózgów i wybierasz nagłówek. Zapomnij o wszystkim, tylko pisz. Nie martw się o niczym i działaj. Nie zastanawiaj się nad pisaniem. Pisz, pisz, pisz… W końcu znajdziesz ten idealny!
  • Zaciekaw nagłówkiem. Niech będzie to coś ciekawego, że czytelnik będzie musiał przeczytać resztę z czystej ciekawości. To podstawowy cel Twojej oferty, aby pokazał wartość i zachęcił do zakupu!
  • Pobudź emocje. Żeby zachęcić do dalszego czytania. Zastanów się nad tym porządnie i nie neguj każdego pomysłu. Rób swoje i zachęcaj do czytania!
  • Pisz nagłówek do ściśle określonej grupy i jak do przyjaciół. Będzie Ci łatwiej i szybciej szło pisanie nagłówka.
  • Pokaż liczby. W samym nagłówku pokaż ciekawe liczby, które pokażą korzyści.
  • Pisz w czasie teraźniejszym typu „Kup”, „Zobacz” itp.
  • Odpowiednie słownictwo. Pisz łatwym, prostym i bezpośrednim językiem.
  • Mów o korzyściach, a nie cechach! Odróżniaj te 2 rzeczy, bo wiele osób myli jedno z drugim.
  • Pisz pod SEO, ale nie przesadzaj z tym. Rób tak, aby czytelnik i wyszukiwarka wiedzieli i co chodzi. 🙂
  • Nie pisz samymi dużymi literami, nikt nie lubi krzykaczy w Internecie. Duże litery nie są dobrym pomysłem.
  • Prostota. Nie wydziwiaj w nagłówku z interpunkcją i innego tego typu znakami. To wcale nie działa! Poza tym głupio wygląda.

Wiesz już, jak napisać nagłówek? Zacznij pisać ich coraz więcej dla swoich klientów!

Tomasz Chrobak

Pokaż wpisy Tomasz Chrobak
Mam na imię Tomek. Nie poddaje się mimo ciężkiej choroby... każdego dnia uczę się czegoś nowego i zdobywam doświadczenie. Lubię czytać i rozwijać się w swoich ulubionych dziedzinach, jakimi są ebiznes, emarketing i sprzedaż! Bloguję, aby pokonać swoje lęki i pokazać sobie, że osiągnę sukces, mimo wielu przeszkód!
Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Marketer Internetowy

Jakie Ty zasady stosujesz?

Scroll to top