Jak możesz konkurować z innymi danej niszy? Czy łatwo jest to robić?
Na pewno nie jest łatwo być konkurencyjnym na rynku. Trzeba wielu działań, aby zostawić za sobą swoją konkurencję. To na pewno nie jest łatwe zadanie, ale nie ma co się przejmować początkiem. Z czasem ogarniesz swoją branżę i będziesz konkurencyjny !
Jak możesz konkurować z innymi danej niszy?
Masz na to pomysł, jak możesz być konkurencyjnym? Na pewno na początku ciężko jest się czymś wybić. I to chyba wie każdy, kto zaczyna bloga czy jakiś e-biznes. Konkurencja jest prawie wszędzie, więc trzeba jakoś wybić się w niszy. Możesz być tańszy, szybszy, lepszy na inny sposób od konkurencji. Masz wiele możliwości, ale czy zawsze trzeba być tańszym? Niekoniecznie. Bo są takie tematy, gdzie nie można być tańszy, bo ludzie uważają, że tańsze = gorsze. Tak działają luksusowe marki, Ty nie musisz, ale warto o tym wiedzieć. Warto zobaczyć, jak w Twojej niszy działają ludzie. Czy konkurują ceną? Czy mają inny sposób na wybicie się w Internecie? Czy dostarczasz szybciej efekty? Czy masz szybszą obsługę i dzięki temu masz więcej klientów? Może dobrze edukujesz klienta i przez to masz mniej zapytań na maila i więcej czasu na rozbudowę na przykład bazy swoich produktów czy usług? Możesz być lepszym w wielu dziedzinach. Możesz łączyć wiele rzeczy i być lepszym w kilku sprawach. Więc masz możliwości, tylko trzeba je wykorzystać! A nie liczyć na to, że sama cena załatwi sprawę. Czasem możesz trafić i cena spowoduje, że wybijesz się na rynku, ale nie mam pojęcia, jak będzie u Ciebie. Zastanów się dobrze nad tym, czym możesz konkurować… To nie będzie łatwe zadanie, ale nie ma co się poddawać! Postaw najpierw na bloga, aby sprawdzić, czego potrzebuje nisza. Możesz kombinować z małymi usługami czy produktami i sprawdzać, jakie ceny i oferta będzie konkurencyjna. Możesz zbudować coś droższego i przyciągnąć ekskluzywnych klientów. Masz pole do popisu i to wiele pracy, aby poznać swoją konkurencję i swoich potencjalnych klientów.
Zastanów się nad tym, co możesz zrobić, aby wybić się w swojej niszy? Co możesz zmienić w myśleniu ludzi, aby kupowali od Ciebie, a nie konkurencji? Więc tutaj jest wyzwanie i trzeba się każdego dnia starać, aby poznać swoją grupę odbiorców. To na pewno nie jest łatwe, ale nie ma co się na początku martwić. Do wszystkiego w końcu dotrzesz i będziesz mieć wyniki, ale nie można się poddawać. Wszystko zrobisz w swoim czasie i będziesz miał efekty, ale trzeba pracować nad tym! Nic nie przyjdzie samo, więc zastanów się nad tym, co dla Ciebie jest ważne w danej dziedzinie. Czemu chcesz działać akurat w danej branży? Czy temat Cię interesuje i chcesz z tego coś wycisnąć, czy szukasz tylko zarobku? Każdy ma inne cele! I każdy cel jest dobry, ale trzeba rozwijać swoje marki w sieci i robić to, co się kocha i z czego czerpię się satysfakcje. Więc zabierz się za to, aby konkurować z innymi i mieć coś do przekazania w danym temacie. Jakie masz pomysły na budowę marki? Jak chcesz konkurować? Co możesz zmienić w swoim życiu, dzięki pracy przez Internet? Chcesz mieć wyniki? Więc bądź konkurencyjny i rozwijaj się każdego dnia!
Jak Ty chcesz się wykazać w swoich projektach?