Jak często publikować nowe treści na blogu? Zastanawiałeś się nad tym?
Wyobraź sobie, że twój blog to rozmowa z czytelnikami. Każdy nowy post to kolejna wizyta z Twoimi czytelnikami. Wpis ma przyciągnąć uwagę i budować zaufanie oraz wzmacniać Twoją pozycję eksperta w Internecie, czy w danej dziedzinie. Jak często powinieneś się kontaktować ze swoimi klientami? Na pewno odpowiedź na to nie jest łatwa i zależy od wielu czynników. Dzisiaj świat jest przesycony treściami i dotarcie do ludzi jest coraz trudniejsze. Nie wystarczy publikować często, trzeba też dodawać wartościowe treści w odpowiednich przedziałach czasowych. Jaki jest więc złoty środek, który pozwoli ci wykorzystać potencjał Twojego bloga?
Jak często publikować nowe treści na blogu?
Zrozumienie swojej grupy docelowej to podstawa. Musisz najpierw zrozumieć, kim są Twoi czytelnicy. Najpierw musisz stworzyć personę marketingową, czyli osobę, która jest Twoim idealnym odbiorcą. Jak dopasowujesz do niego swoje treści? Jakie oczekiwania ma Twoja persona? Jeśli prowadzisz bloga o technologii, Twoi czytelnicy powinni być skłonni do tego, aby częściej odwiedzać bloga. W tym temacie jest wiele nowości i trzeba być na bieżąco!
Zobacz też, jak często publikuję Twoi konkurenci? Jakich wskazówki dostarczają? Na pewno nie można ich kopiować, tylko mieć swoją strategię. Trzeba postarać się zrozumieć, co działa w danej branży? Czym wyróżnia się konkurencja? Może większy zespół? Może lepszy marketing lub lepszą promocję? Warto obserwować działania konkurencji!
Następnie, trzeba ogarnąć cel i strategie bloga. Co chcesz osiągnąć w Internecie? Twoje cele powinny być dostosowane do tego jak często opublikujesz na swoim blogu. Jeżeli chcesz szybko zwiększyć ruch, to piszesz dużo więcej! Z drugiej strony, jeśli chcesz tworzyć dobry i wartościowy ruch, to musisz budować relacje ze swoimi czytelnikami.
Jakie są rodzaje treści? Przede wszystkim są to artykuły aktualności i wiadomości. Inspirujące są też artykuły eksperckie. Budowa ich jest dłuższa, ale daję ogromna wartość. Możesz też mieć wpisy z przemyśleniami, czy takie, które motywują do pracy Twoich czytelników.
Zastanów się także nad swoimi zasobami… To zależy od tego, jak dużo masz czasu. Zastanów się nad tym, jaki masz budżet, zespół i czas. Jeżeli prowadzisz bloga sam, to tej pracy jest naprawdę dużo na starcie. Jeżeli chcesz komuś coś zlecać, rozważ outsourcing, czyli zatrudnienie copywritera lub agencji content marketingowej, która pomoże ci w dostarczaniu treści na Twojego bloga.
Spróbuj analizować dane i optymalizuje codziennie swoją pracę. Analizuj dane i zobacz, jak Google Analytics czy Google Search Console, pokazuje ruch na stronie. Na pewno trzeba też nad tym spędzać czas. Dzięki temu będziesz wiedział, jak dostosować nowe treści na bieżąco! Na pewno trzeba eksperymentować to, kiedy i jak publikować. Na początku potrzebujesz wiele pracy, aby osiągnąć swoje cele i zacząć planować swojego bloga. Na pewno warto rozważyć bloga, gdy zaczynasz coś robić w Internecie. Warto dzielić się swoim doświadczeniem!
Zastanów się, jak często chcesz publikować! Zobacz, jak zaplanować i zorganizować swoje publikacje? Będziesz wtedy wiedział, jak lepiej zarządzać czasem, aby pisać coraz lepsze wpisy. Jeden ma dwie godziny a drugi więcej. Każdy ma inny czas na blogowanie. Co ile chcesz publikować nowe treści na stronie?
Na pewno trzeba być regularnym i utrzymywać regularność publikacji. Czytelnicy powinni wiedzieć, kiedy mogą się spodziewać nowszych wpisów! Na pewno nie ma idealnej częstotliwości publikacji. Wszystko zależy od tego, jak przeanalizujesz niszę i jak często możesz blogować. Kluczowe jest zrozumienie swojej grupy docelowej! Kluczowe jest określenie celów bloga. Potem tylko praca nad treściami i pozycjonowaniem bloga.