Jak budować pozytywną reputację? Co robić, aby stworzyć coś ciekawego w niszy?
Budowanie marki nie jest takie proste, jakby się wydawało! Potrzeba na to czasu i nie można się przy tym zniechęcać. Jakie Ty masz pomysły na swoje działanie w sieci i jaką markę będziesz chciał zbudować?
Jak budować pozytywną reputację w Internecie?
To też wiąże się z budową społeczności wokół siebie. Warto coś zmieniać i czymś wyróżniać swoją markę. Jakie Ty masz pomysł na swoją markę? Co możesz zyskać, dzięki pracy nad swoją marką? Wiele, bo im bardziej jesteś rozpoznawalnym, tym łatwiej jest Ci dotrzeć do grupy docelowej swojej działalności. Masz dobrą i pozytywną markę? Jak budujesz zaufanie do niej? Może jakieś blogowanie? Media społecznościowe? Email marketing czy pozycjonowanie? Może wszystko na raz?
Ale z tym wszystkim na raz to musisz pomyśleć, bo na pewno nie masz tyle czasu, aby zająć się czymś codziennie i z dobrymi wynikami. Wszystko po kolei. Najpierw wybierz blogowanie czy social media, aby osiągnąć swoje cel budowy marki. Potem zaczniesz z droższymi i bardziej czasochłonnymi technikami. Wszystko w swoim czasie i na pewno według swojego budżetu! Więc wybierz coś dla siebie i nie oddawaj się, gdy nie masz wyników po paru miesiącach!
Działania nad marką to także systematyczność. Nie możesz działać przez kilka minut dziennie. Tutaj potrzeba więcej pracy i zaangażowania. Zastanów się, czy to jest dla Ciebie? Masz coś do przekazania swojej niszy i wiesz, czego ona potrzebuje? W sumie taki cel, że chcesz pomagać ludziom, jest bardzo dobry, ale wymaga to dużo czasu, aby zbudować markę, która jest pozytywnie nastawiona dla klienta. Ludzie też chcą wyrwać całą rękę, jak dasz im palec, więc nie można też się zbytnio z ludźmi męczyć. Można być pomocnym, ale są granice. Poza tym za darmo też nie ma co pomagać, bo ludzie umieją to wykorzystać. Jakie Ty masz zdanie na ten temat? Budujesz markę, która pomaga, ale ma swoje zasady?
Jak budować pozytywną reputację, gdy jest tyle marek? To nie jest proste pytanie! Masz wiele pracy nad sobą, aby pokazać, że masz wyniki i inni mogą Ci zaufać! Samo to, że masz bloga, nie zawsze wystarczy. Trzeba pokazać, że Twoi klienci też mają jakieś rezultaty.
Dlatego warto brać od ludzi rekomendacje i opinie na temat Twojej marki. To bardzo pomaga w budowie solidnej marki, ale jest też pracochłonne. Bo ludzie niechętnie dają rekomendację i trzeba ich do tego jakoś zachęcić… Masz na to pomysł? Jaki Ty możesz mieć sposób na swoją markę? Co takiego możesz zmienić w swojej branży? Czy czeka Cię dużo pracy? Niestety tak i nie ominie Cię to, jeśli chcesz zbudować w sieci coś większego. Masz tyle możliwości na wykazanie się i budowę czegoś wspaniałego, ale musisz ludziom dawać na tyle dużo, aby Ci zaufali i przekazali opinię na temat tego, co robisz.
Zastanów się, czy działanie online i budowa większej marki to coś dla Ciebie? Czy tylko kombinujesz, aby osiągnąć swoje sukcesy po łebkach? Wiele osób myśli, że sobie podziała na blogu kilka tygodni i będzie wielkim znawcą tematu. Tutaj potrzebne jest więcej pracy!
Ciężko jest budować markę?