Identyfikacja rynku to kluczowa rzecz, którą musisz zrobić, aby zacząć jakikolwiek biznes.
Co warto wiedzieć i jakie pytania sobie zadać przed tym wszystkim? Co Ty chcesz wiedzieć o swoich klientach i co chciałbyś zmienić w ich życiu? Czy będzie to łatwe zadanie? Niestety nie! Ale nie można się poddawać!
Czym jest dobra identyfikacja rynku?
Wiesz, do kogo kierujesz swoje produkty? Czy łatwo jest poznać klientów?
Poznaj konkurencję.
To warto zrobić już na samym początku, aby wiedzieć co i jak robi konkurencja w danej niszy. Musisz dobrze ich poznać i wiedzieć co i jak sprzedają i jakie mają efekty. Zdobądź wszystkie informacje na temat konkurencji, aby identyfikacja rynku była jak najlepsza. Konkurencja daje Ci bardzo dużo, gdy dobrze się jej przyjrzysz. To ogromna wiedza, która pozwoli CI na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Rób wszystko, aby poznać konkurencję jak najlepiej. Bez tego będzie Ci bardzo ciężko wejść w daną branżę. Warto więc jest na początku dobrze obadać konkurencję. Nie zapominaj o tym, że Twój marketing musi być dopasowany do Twojego biznesu. Więc informację o konkurencji są mega przydatne!
Co sprzedaje konkurencja?
Wiesz dobrze, co sprzedaje oprócz samej wartości fizycznej? Może to jakaś rzecz, która daje coś więcej niż tylko coś fizycznego? Może rozwiązuje dany problem? Daje wartość? Dodaje motywacji i pewności siebie? To wszystko jest ważne dla klienta podczas zakupu danego produktu. Dlatego warto, jest ich poznać i dobrze przeglądnąć ich działalność. To wymaga czasu, ale moim zdaniem jest, warto i nie ma się co poddawać za szybko, gdy coś nie wychodzi. Zwłaszcza poznanie konkurencji i to, co sprzedaje. Wszystko wymaga czasu, daj go sobie. Wtedy łatwiej Ci będzie założyć własną działalność. Wiesz już, co sprzedaje konkurencja? Wiesz, co jest dla niej ważne? Znasz ich wartości i jak bardzo są zaangażowani? Wiesz, co i dlaczego sprzedaje?
Jak klienci podejmują decyzję zakupową?
Kupują pod wpływem emocji czy zastanawiają się długo nad zakupem? Trzeba także w ten sposób zobaczyć, co i jak sprzedawać. Jak Ty byś to zdefiniował? Jak Ty byś kupił w danej niszy? Co warto wiedzieć na temat klienta? Musisz się nad tym zastanowić i zobaczyć jak kupują u konkurencji. To wszystko wymaga czasu i przeglądu danej niszy. Ale warto! Zobacz, ile rzeczy daje CI samo testowanie i sprawdzanie rynku. Ile rzeczy możesz się dowiedzieć na temat danego rynku. Do dzieła, nie poddawaj się, tylko dobrze obadaj rynek przed wejściem w niego. To jest bardzo ważne! Musisz naprawdę się rozwijać, aby poznawać jak najlepiej swoich klientów i ich zachowanie zakupowe!
Czego klienci się obawiają? Jakie obiekcje mają klienci?
Wiesz to? Jakie mają zastrzeżenia na temat zakupu? Wiesz dobrze jak te zastrzeżenia wyeliminować? Wiesz, jak pomóc swoim przyszłym klientom? Zastanów się dobrze nad tym wszystkim. Zastanów się, jak Ty będziesz działał w danej niszy? Masz jakiś pomysł na swoją działalność? Wiesz, jakie możesz dać gwarancję? Jakie obiekcję rozwalić, aby ludzie kupowali Twoje produkty lub usługi? Naprawdę musisz wiedzieć, że identyfikacja rynku jest kluczowa w Twojej działalności!
Czego pragną klienci?
Nie zawsze jest to produkt sam w sobie, ale czasem jest to coś głębszego i bardziej zaawansowanego. Ty musisz to coś znaleźć i to wypełnić. Zgadzasz się z tym? To nie zawsze jest łatwe, ale nie poddawaj się za szybko. Warto wypełniać lukę i działać najlepiej jak potrafisz! Trzeba wiedzieć jak najwięcej o klientach. Wiedzieć o nich jak najwięcej! Nie jest to łatwe, ale bardzo ważne.
Jak bardzo potrzebują pomocy?
Czy potrzeba jest nagląca, czy wymaga dłuższego zastanowienia? Warto, aby była nagląca, bo taki klient kupuje najczęściej. Zastanów się, jaki produkt będzie wypełniał tę pilną potrzebę.