Ecommerce i marketing powinny dobrze się dogadywać. Jedno z drugim powinno współgrać. Co warto na ten temat wiedzieć?
Co ważne jest w budowie solidnego sklepu internetowego? Co warto wiedzieć i jaki marketing ogarnąć, aby mieć wyniki? To sporo pracy, bo sklep sam się nie ogarnie, ale nie ma co się poddawać. Wszystkiego można się nauczyć!
Czy ecommerce i marketing może ze sobą współgrać?
Na pewno, ale trzeba zachować pewne zasady! Co Ty zrobisz, aby osiągnąć solidną sprzedaż w swoim ecommerce?
Dobre formy kontaktu to podstawa.
Musisz mieć wiele form kontaktu ze swoimi klientami:
- telefon
- czat
- dobre FAQ
- i inne
Warto poznać dobrze wszystkie formy i robić wszystko, aby każda była na profesjonalnym poziomie. Wszystko trzeba dobrze opanować, żeby działało znakomicie.
Nie jest to proste, bo dzisiaj klient jest bardzo marudny i wymagający. Musisz więc dawać z siebie wszystko i nie poddawać się, gdy nie ma efektów, bo kontakt z klientem jest różny. Warto nad tym pracować. Do kontaktu musi być osoba, która umie rozmawiać i przekonywać ludzi do zakupu. To wymaga wyszkolenia osoby, ale myślę, że warto nad tym pracować w swoim sklepie internetowym. Dobra obsług to podstawa, więc skup się nad tym zaraz po działaniach sprzedażowo — marketingowych. To wymaga pracy, ale co poradzisz?
Odpowiednie ceny.
To też jest ciekawy temat do napisania, bo cena dzisiaj gra rolę, czy tego chcesz, czy nie. Ale nie mówię tu o byciu najtańszym, ale o dopasowaniu ceny do danej sytuacji. Cena to odpowiednia strategia i tyle. Nie możesz zapominać o strategii cenowej swoich produktów czy usług. Trzeba dobrze przemyśleć to, jakie masz ceny i dlaczego takie. Warto poznać też konkurencję i to jak ona to robi. Warto poznać konkurencję i ich metody promocji i strategie cen. Jaką Ty masz strategię cen? Na jakie ceny możesz sobie pozwolić?
Dobry marketing!
Marketing internetowy to klucz w ecommerce. Warto mieć dobrą kampanię marketingową. Warto się jej trzymać i dawać 100% z promocji. Bez tego jest ciężko się wybić. Musisz poznać dobrze swojego klienta i to jak i gdzie kupuje dane produkty. Warto poznać branże i wiedzieć o klientach wszystko. To trudne, ale można to odkryć poprzez zadawanie odpowiednich pytań do siebie i biznesu. Jest to czasochłonne, ale taki audyt można zrobić samemu, jeśli się wie, co się robi. Musisz jednak poznać marketing i to jak on działa. Zwłaszcza ten marketing w Internecie.
Poznanie marketing to jednak nie wszystko, bo wymaga on nauki. A to jest już cięższy kawałek, bo jest co do nauki, gdy chce się wszystkiego dowiedzieć samemu. Ale nie mówię, że masz się samemu uczyć. Jak chcesz, możesz to zlecić innej osobie, ale wtedy wiesz, pieniądze grają rolę… Wszystko zależy od tego, ile masz czasu na naukę i czy chcesz się uczyć marketingu…
Wysyłka.
To już nie ma czym się wyróżnić, bo prawie każdy sklep daje darmową. Ty też musisz, bo to zaczyna być już standard w ecommerce. Musisz porozmawiać ze swoim przewoźnikiem, abyś miał dobre ceny i mógł wysyłać ludziom za darmo swoje produkty. Jakie Ty masz strategię na wysyłkę? Co robisz, aby zachęcić ludzi do kupowania z Twojego sklepu?
Płatności.
Różne formy płatności są też ważne. Szybkie, zwykłe czy za pobraniem to powinien być już standard w sklepach internetowych. Jak Twoi klienci mogą od Ciebie coś zakupić? Ułatwiasz im zakup, czy kombinujesz? Płatności mają być szybkie, aby wysłać przedmiot jak najszybciej.
Dobre opisy.
Tu musisz nauczyć się copywritingu i pisania tekstów. Nie każdy to potrafi, ale spróbuj czy umiesz napisać angażujący tekst, czy opis produktu. Postaraj się mieć najlepsze oferty i opisy produktów, a nie tylko skopiowaną treść ze strony producenta. Zobacz, że inna forma opisania produktu niż konkurencja, może być Twoją przewagą. Ucz się pisać perswazyjnie. Pokaż, że masz najlepsze produkty w niszy!
Reklama.
Warto się nad nią zastanowić, gdy chce się połączyć ecommerce i marketing. To nie jest tanie, bo wymaga pracy lub zlecenia to innym, ale efekty są często bardzo dobre. Zależy to jednak od niszy i tego co chcesz osiągnąć poprzez reklamę. Jak masz na to fundusze, to warto się reklamować. Inaczej możesz sobie to nadrobić pracą i promować swój sklep poprzez inne formy.
Gwarancja i zwroty.
To musisz mieć też dobrze opracowane. Warto dawać dobrą gwarancję i możliwość zwrotu produktu. Bez tego wiele osób może zrezygnować z zakupu, więc zacznij działać w takim kierunku, aby zwrot był szybki i bez kosztowy dla klienta. Jak to zrobisz? Masz na to pomysł?
Jakość obsługi.
Nad tym też trzeba dużo pracować, bo to obsługa ma kontakt z klientem i ona zachęca do zakupu lub nie. Musisz dobrze wyszkolić swoich pracowników i tyle. Tutaj nie ma co oszczędzać.
Dane firmy.
Mają być widoczne i sprawiać, że klienci Ci zaufają.
Social media.
Musisz jakoś promować swoje produkty i być blisko klienta. Bez tego nie ma sensu dzisiaj mieć sklepu, bo to bardzo ważne. Warto być w różnych mediach i pokazywać się tam z dobrej strony. Mieć po prostu dużo zapału i dobrze pokazywać się w social media.
Ecommerce i marketing jak widzisz, powinien się łączyć. Wtedy naprawdę wszystko pójdzie dobrze i będziesz mieć efekty.