Co oznacza dla mnie dobre działanie w ecommerce?
Co jest ważne w sklepie internetowym? Nad czym warto się skupić? Czy działanie w ecommerce jest takie łatwe, jak wiele osób mówi? Na pewno jest to sporo pracy i pieniędzy, aby funkcjonowało to dobrze!
Jak wygląda działanie w ecommerce?
Zastanawiałeś się nad tym, co zrobić, aby osiągnąć sukces w tym obszarze?
Produkt/usługa.
To ważna rzecz, aby mieć dobry produkt i dobrą ofertę. Pokazać, że ma się coś do powiedzenia w swojej niszy. Że ma się dużo do pokazania, dzięki swojej ofercie! Nie ma lekko w zdobyciu czy stworzeniu dobrej usługi, czy produktu. Bo zdobycie odpowiedniej społeczności to klucz w dzisiejszych czasach, aby chętnie od Ciebie kupowali, a nie od konkurencji. Jak Ty zdobędziesz ten idealny produkt? Jak go przedstawisz w danej niszy? Dlaczego mają wybrać Cię? To nie są łatwe rzeczy, bo działanie w ecommerce nie jest proste. Wymaga pracy nad sobą lub nad swoją drużyną sprzedażową, czyli Twoim sklepem i ludziom, którzy go tworzą, Twoim współpracownikom. Jest wiele sposobów działania w ecommerce. Trzeba naprawdę się postarać, aby Twój sklep działał dobrze i wydajnie.
Problem.
Jaki problem mają Twoi klienci? Dlaczego wchodzą na Twój sklep internetowy? Dlaczego chcą coś od Ciebie kupić? Bo szukają rozwiązania problemu! Będzie Ci naprawdę ciężko na początku poznać potrzeby swojej niszy. Ale da się to z czasem zrobić. Ale to wymaga wiedzy i trochę praktyki. Bo problem ludzi to podstawa w sprzedaży. Bo jak chcesz, aby Twój sklep działał dobrze, to musisz na niego poświęcić czas, pieniądze i wiedzę! Każde działanie w ecommerce to ogrom pracy nad sobą i swoim sklepem. Zwłaszcza gdy na początku wiele rzeczy robisz sam. Ale gdy sklep rośnie, to zatrudnianie osób jest potrzebne, ale na to trzeba pieniędzy, które jakoś musisz zdobyć na początku działania, aby potem mieć na inwestycję. Dlatego tak wiele sklepów upada, bo nie ma tego rozwiązania problemu. Wiele ludzi chce tylko działać tak, aby byle sprzedać. Aby naciągnąć i zarobić raz. A nie lepiej, aby ludzie powracali i kupowali wiele razy w roku? Aby byli stałymi klientami? Może na tym warto się skupić? Zastanów się!
Plan biznesowy.
Jaki masz plan na swój sklep? Co chcesz osiągnąć? Jakie masz możliwości rozwoju? W czym chciałbyś rozwijać swój sklep? Co możesz zrobić lepiej od konkurencji? Musisz mieć jakiś plan w swoim sklepie. Wiedzieć, po co działasz i jakie chcesz mieć rezultaty. Tyle, a wiele osób zapomina o zwykłym planowaniu sobie dnia i tygodnia w działaniu w swoim sklepie. Zastanów się, jak możesz osiągnąć swoje cele? Jak możesz dążyć do swoich celów? Po prostu działaj z planem! Nie poddawaj się, tylko działaj z planem! Każdego dnia i do przodu!
Bycie ekspertem w danym temacie i czas, jaki poświęcasz na promocję.
Jak Ty się wykazujesz w swoim sklepie? Pokazujesz, że znasz się na produkcie? Wiesz, co sprzedajesz i jakie ludzie mają problemy? W czym chcesz się wykazać i ile czasu na to poświęcisz? Bo trzeba się starać, aby osiągać swoje cele biznesowo-sklepowe? Jak Ty chcesz się wybić ponad konkurencję? Na początku ten czas będzie ważny i to, że się na czymś znasz, będzie ważne to, jak działasz z planem i tak dalej… Zastanów się nad tym, jakie działania przybliżą Cię do swoich celów i pragnień związanych z Twoim sklepem internetowym. Zastanów się, ile masz czasu i co możesz zrobić, aby wykorzystać go dobrze?
Zastanów się, co jest dla Ciebie ważne w Twoim sklepie?