Czynniki wyboru rynku. Jakie pytania warto sobie zadać?

Czynniki wyboru rynku, co warto wiedzieć już na samym początku?

Oto kilka rzeczy nad którymi warto się zastanowić! Masz na pewno wiele wątpliwości na początku, więc trzeba rozwiać to, jaką niszę powinieneś wybrać! Masz odpowiednie metody dla Twoich klientów?

Jakie są czynniki wyboru rynku?

Czy masz z nią coś wspólnego? Interesujesz się danym tematem czy nie? Dlaczego myślisz o danej niszy? Te pytania są bardzo ważne przy wyborze rynku. To wszystko wymaga przemyślenia i zauważenia czego pragniesz od biznesu i od swoich umiejętności. Co tak naprawdę interesuje Cię w danej niszy? Co warto jeszcze o niej wiedzieć? W jakiej niszy chcesz się rozwijać? Co chcesz osiągnąć w swoim ulubionym temacie?

Jaką masz wiedzę? Czy, aby wejść w daną niszą, to musisz mieć jakąś wiedzę czy nie? Czego od Ciebie nisza wymaga? Musisz dużo się nauczyć czy masz już wiedzę na ten temat? Szukaj swojej pasji, a zdobywanie wiedzy nie będzie takie trudne. Musisz się postarać, aby mieć unikalną wiedzę i doświadczenie. Nie będzie to łatwe, ale ogarniesz to! Zacznij się rozwijać, aby zdobyć ciekawą wiedzę.

Wielkość. Jak duża jest nisza? Czy rynek się kurczy czy rośnie? To także ważne pytanie i zadaj je sobie na początku. Czy warto wdrożyć działanie w swojej niszy? Czy chcesz ją rozwijać i dawać wartość? Trzeba się naprawde rozwinąć, aby nisza była opłacalna. Dlatego jej wielkość jest ważna! Takie są czynniki wybory rynku!

Trendy. Są jakieś trendy w danym rynku? Coś się powtarza czy nie? Dlaczego warto w nią wejść? Masz  jakiś pomysł na tę niszę i na całość biznesu? Zobacz ile jest tych pytań! Ogromna ilość… Ja daję ich tylko do przemyślenia, a jest ich dużo więcej! Sam zadaj sobie resztę pytań po tym jak przeczytasz ten artykuł! Czy chciałbyś rozwijać się w danej niszy?

Nowi, a stali klienci. A jak zachowują się klienci? Są stali czy nie? Jaka grupa jest większa? Warto skupić się na obu grupach! Ale na której skupisz się na początku? Co jest ważne dla obu grup? Na pewno wartość! Na pewno efekty dzięki rozwiązaniom Twojej marki…

Geografia. Demografia.Gdzie się znajdują klienci? To lokalna grupa czy są w Internecie? Jak ich znajdziesz na danym rynku? Warto poznać podstawowe dane klientów i ich zachowanie w danej niszy. To wszystko ma sens, gdy zadasz sobie pytania i zobaczysz co i jak działa na danym rynku. Ile średnio klient ma lat? Dlaczego kupuje akurat w tym wieku? Warto wiedzieć o swoich klientach jak najwięcej.

Pieniądze. Czy na rynku są pieniądze? Czy są konkurenci? Ile pieniędzy ma klient? Ile Ty masz budżetu? Co zrobisz z daną liczbą gotówki? W co zainwestujesz czas i pieniądze? Zastanów się, co jest dla Ciebie ważne i jakie chcesz mieć efekty?

Cena. A jakie ceny są dla klienta odpowiednie? Będziesz sprzedawać towary luksusowe czy zwykłe? Co warto wiedzieć na temat zamożności klienta? Jakie ceny możesz ogarnąć w swojej ofercie? Do jakiej grupy ludzi ja kierujesz? Zastanów się nad tym dobrze!

Konkurencja. Jest czy nie? Warto z nią walczyć czy znaleźć coś nowego i innowacyjnego? Jak możesz pokonać konkurencję swoim produktem? Na ile masz wiedzy, aby być tym, co wyznacza trendy w niszy?

Zadaj sobie to kilka pytań przed wejściem na dany rynek. Czynniki wyboru rynku są ważne, a zwłaszcza te pytania i rzeczy do zrobienia przed wejściem w niszę.

1 Comment

  1. Marketer Internetowy17 października 2016

    Co byś do tego dodał? O czym nie napisałem?

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Scroll to top