Co wiedzieć o klientach? Co według mnie jest kluczowe?

Co wiedzieć o klientach w swojej niszy? Na co zwracać uwagę?

Warto dużo wiedzieć o swoich klientach i dzięki temu rozwijać swoją sprzedaż. Co według mnie jest ważne w osiąganiu sukcesu sprzedażowego? 

Co wiedzieć o klientach w swojej niszy? Czy wszystko jest takie oczywiste”? 

Nie zawsze… bo każdy ma trochę inną grupę docelową. Jak u Ciebie jest z poznaniem klienta? 

Jakie mają potrzeby?

To po pierwsze! Musisz poznać potrzeby swoich klientów! Wiedzieć, czego potrzebują na swojej drodze do sukcesu. Na pewno nie jest łatwo poznać swoją grupę docelową, ale jak jesteś aktywny w niszy, to nie powinno być to problemem. Ty na pewno miałeś jakieś problemy na początku swoich działań, więc wiesz, w czym możesz pomóc! Możesz też przejść drogę klienta i sprawdzać, co w danej chwili jest największym problemem. Możesz też szukać ekspertów w danej dziedzinie, aby pokazać szybkie rozwiązania. Nie zawsze to Ty musisz być ekspertem! Nie zawsze musisz kombinować. Możesz zatrudnić do rozwiązania jakichś specjalistów, którzy pomogą Twoim klientom i przy okazji będziesz mieć sprzedaż! Masz wiele możliwości, więc nie poddawaj się za szybko! Możesz ogarnąć tysiące rzeczy, jeśli masz przy sobie odpowiednich ludzi. Jeżeli masz wokół siebie ekspertów, to możesz działać w wielu dziedzinach. Możesz się rozwijać sprzedażowo w różnych niszach, więc masz zasoby. Tylko trzeba być dobrym sprzedawcą i marketerem, aby osiągnąć swoje sukcesy finansowe. Szukaj potrzeb w wielu niszach i twórz odpowiednie rozwiązania. Na pewno nie łatwo jest być liderem, ale możesz nim zostać! Możesz być dobrym w jednej rzeczy, albo w kilku. Wszystko zależy od Ciebie, Twoich rozwiązań i od tego, jaki masz budżet i wiedzę na dany temat. 

Jakie mają problemy?

To też wymaga pracy nad niszą. Aby poznać problemy swoich klientów. Aby wiedzieć, czego potrzebują w danej chwili. Nie każdy ma na tyle sił i energii oraz wiedzy, aby poznać dogłębnie niszę. Ale jak to zrobisz, to Twoje produkty będą naprawdę dobre! Nie musisz, jak już pisałem, być ekspertem we wszystkim. Możesz mieć specjalistów, którzy znają niszę, a Ty będziesz tylko odpowiednim marketingowcem. Ale na początku, warto poznać problemy w swojej niszy, w której się dobrze czujesz. Aby poznać cały schemat budowy produktu czy usług i w swojej dziedzinie. Zobacz, co robi wielu ekspertów. Oni nie muszą być na głównej stronie produktu. Mogą stać za marketingiem i sprzedażą i mieć z tego też dobre zyski. Więc masz wiele możliwości. Ale najważniejsze są problemy niszy. Najważniejsze jest je poznać i zrobić wszystko, aby produkt był skuteczny i klienci byli zadowoleni. 

Jakie rozwiązania możesz im dostarczyć? 

Jest wiele możliwości… może to być kurs, ebook, szkolenie i tak dalej. Ważne jest, aby dostarczyć solidne rozwiązanie. Jeśli klient będzie zadowolony, to nie ma co się przejmować sposobem, w jaki przekazujesz wiedzę. Oczywiście, gdy klienci wolą wideo i techniczne sprawy, to robisz wideo. Jeśli chcą Twojej pomocy, to tworzysz usługi, dzięki którym pomożesz im w osiągnięciu swoich celów. Wszystko zależy od potrzeb niszy. Kluczem jest rozwiązanie i zadowolenie klientów. Rozumiesz? Tutaj nie ma nic nadzwyczajnego, ale trzeba zrobić wszystko, by klienci przeszli z punktu A do B. I wtedy jedni i drudzy będą zadowoleni. Więc nie będzie lekko, ale jakoś sobie poradzisz! Musisz tylko nauczyć się ogarniać potrzeby i dostarczać inteligentne rozwiązania! 

Ile mają budżetu?

No nie każda nisza musi być milionowa. Są większe i mniejsze nisze. Ale w chyba każdej można coś zyskać. Co Ty możesz zyskać w swojej pierwszej niszy? Jaką niszę chcesz wybrać?  Żeby była odpowiednia na początek, aby nauczyć się całego procesu. Musisz się zastanowić co zrobić, by osiągnąć swoje cele sprzedażowe. Jaki budżet ma Twoja nisza na rozwiązania problemu? Czy to kilka złotych, czy kilka tysięcy? Jak możesz do tego dopasować rozwiązanie? Masz wiele do zrobienia, gdy nisza jest dochodowa. Te mniejsze nisze też można wykorzystać, ale musisz ogarnąć, czy warto włożyć pracę w odpowiednie rozwiązanie dla Twojej niszy. Na pewno nie będzie lekko, ale jakoś sobie poradzisz! 

Po co chcą coś kupić? Dlaczego szukają rozwiązania? Czego chcą od Twojej marki?

Na pewno mają jakiś problem do rozwiązania, a Ty dostarczasz rozwiązanie! Tyle! Co tu więcej pisać, trzeba szukać rozwiązań dla danej grupy odbiorczej. Na pewno nie będzie Ci lekko i szybko znaleźć solidne rozwiązanie. Bo ludzie są dziś wymagający! I byle czego im nie sprzedasz! Masz wiele do zrobienia, aby osiągnąć sukces w swojej dziedzinie. Czekają Cię godziny i dni na szukanie rozwiązań. I to jest najtrudniejsze w działaniu w każdej niszy, czyli szukanie rozwiązań. Zastanów się nad tym, co dla Ciebie jest ważne w budowaniu rozwiązania? W jaki sposób znajdziesz rozwiązanie problemu? Masz jakiś pomysł na siebie? Na to, aby stać się ekspertem lub pomóc ekspertowi osiągnąć sukces w sieci? Jak Ty sobie poradzisz, jako marketingowiec — sprzedawca? Nie będzie Ci wszystko szło po prostej linie. Będzie wiele przeszkód i górek do pokonania. Nic nie jest za darmo! Twoja marka ma się wyróżnić w sieci i musisz na to znaleźć sposób. Co zyskają, dzięki pracy z Tobą? Czemu mają wybrać Cię? Co Cię wyróżnia na tle konkurencji? Co wiedzieć o klientach?

Gdzie chcą kupić produkt/usługę? Gdzie Cię znajdą? 

Działasz w Internecie czy lokalnie? Co jest dla Ciebie lepszym rozwiązaniem? Do jakiej grupy odbiorców kierujesz swoją ofertę? Co sprawi, że mają kupić od Ciebie? Czy masz pomysł na swoją promocję? Na swój marketing i sprzedaż? Nie będzie lekko osiągnąć sukces, ale Ty sobie poradzisz. Wierzę w to! Ale nie możesz się poddawać, tylko musisz działać. Zastanów się, w jakich rynkach działasz? Co chcesz osiągnąć, dzięki swojej pracy? Zastanawiałeś się, gdzie wolą kupić od Ciebie produkt czy usługę? Może stacjonarnie i online? Jak będziesz sprzedawał w obu miejscach? Co sprawi, że będziesz mieć wyniki sprzedażowe? Gdzie mogą znaleźć Twoją ofertę? Jak Ty dopasujesz ją do swojej branży? 

Co wiedzieć o klientach? Co Ty byś dodał do tego artykułu? Nad czym warto jeszcze skupić uwagę? 

Tomasz Chrobak

Pokaż wpisy Tomasz Chrobak
Mam na imię Tomek. Nie poddaje się mimo ciężkiej choroby... każdego dnia uczę się czegoś nowego i zdobywam doświadczenie. Lubię czytać i rozwijać się w swoich ulubionych dziedzinach, jakimi są ebiznes, emarketing i sprzedaż! Bloguję, aby pokonać swoje lęki i pokazać sobie, że osiągnę sukces, mimo wielu przeszkód!
Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Marketer Internetowy

Ile Ty wiesz o swoich klientach?

Scroll to top