Jakie błędy ofert sprzedażowych są najczęstsze? Czego unikać i co mieć na uwadze pisząc ofertę sprzedażową? Dowiesz się, czytając ten wpis.
Warto znać te podstawy budowy oferty. Każdy powinien mieć przy swoim blogu jakieś dobre produkty do sprzedaży, aby rozwijać siebie i swoją markę. Masz pomysł na swoją ofertę? Wiesz, jakie efekty chcesz dostarczyć swoim klientom?
Jakie są błędy ofert sprzedażowych?
Na co warto zwrócić uwagę przy tworzeniu oferty, aby była ona skuteczna?
Gramatyka!
To chyba najgorsze co możesz zrobić w swojej ofercie, bo to szybko mnie odstrasza. Ciebie na pewno też. Te błędy są najgorsze i nie możesz ich robić. Daj komuś ofertę do przeczytania i niech ona sprawdzić co i jak.
Sam czytaj też kilka razy daną ofertę i sprawdzaj wszystko u siebie. Nie rób błędów, ale masz też od tego słowniki w programach do edycji tekstu. Więc dzisiaj zrobić błąd w pisowni to sztuka, naprawdę… ale jednak się to zdarza!
Do dzieła i nie rób błędów. Pisz jak do przyjaciela swoją ofertę i nie rób błędów! Od tego masz słownik w przeglądarce, aby z niego korzystać. Więc…
Brak gwarancji.
To też jest duży błąd, bo wtedy kupno Twoich produktów czy usług staje się bardzo ograniczone. Nikt nie kupi od Ciebie bez gwarancji na daną rzecz, bo zawsze może się coś nie spodobać i wtedy jest lipa, więc warto tę gwarancję mieć.
Pomyśl nad tym, jaka ma to być gwarancja… Parę dni czy miesiąc? Parę godzin odsłuchu? Wszystko zależy od Twojej niszy i musisz się z tym przygotować, bo każdy rynek oczekuje czegoś innego. Co to może być u Ciebie? Zastanów się nad swoją gwarancją. Jak może ona pokonać obiekcje klientów? Musisz nad tym pomyśleć.
Zbyt zawiły język.
Nie zawsze ofertę będzie czytał zaawansowany. Pisz jak do początkującego i wszystko tłumacz. Inaczej będzie Ci ciężko dotrzeć do klienta i jego pilnej potrzeby. Pisz jak do nowicjusza i tyle, będzie łatwiej to napisać i czytać… Wtedy każdy zrozumie Twoją ofertę! Więc pisz prosto i nie wymyślaj trudnych słów! Takie błędy ofert sprzedażowych są nie do zniesienia! Pisz prosto! Rozumiesz?
Brak odwrócenia ryzyka.
Tego dużo ofert nie robi i nie ma z tym nic dziwnego, bo jest to trudne według mnie często. Jakoś trzeba to zrobić i wymaga to zastanowienia! Bez odwrócenia ryzyka jest ciężko coś sprzedać i kupić klientowi, bo nie ma do tego motywacji. Warto się nad tym zastanowić i poznać dobrze niszę, aby wiedzieć, czego oczekują klienci. Możesz odwrócić ryzyko np. jakąś gwarancją czy pokazać, że Twoje rozwiązania naprawdę działają!
Za dużo o biznesie, zamiast o korzyściach.
To także błąd, jaki robią copywriterzy. Piszą tylko o firmie i cechach produktu, zamiast o jego korzyściach! Musisz dać produktem korzyść i rozwiązywać problem, inaczej nie będzie efektów w postaci sprzedaży. Korzyści! Korzyści! O tym chce słyszeć klient, a nie o cechach produktu! Masz mu pokazać, że Twoja oferta jest najlepsza i że możesz osiągnąć naprawdę wiele!
Brak znajomości rynku i klienta.
To musisz znać, zakładając jakąkolwiek działalność. Nie możesz zgadywać i iść na żywioł, że „może” się uda…! Poznaj dobrze niszę, zanim zaczniesz sprzedawać i pisać ofertę. Poznanie potrzeb to konieczność! A Ty liczysz, że zgadniesz potrzeby swoich klientów? Takie błędy ofert są mega wkurzające!
Brak wezwania do akcji.
Musisz pokazać, że oczekujesz na zakup po przeczytaniu oferty czy co tam chcesz. Pokaż, co klient ma zrobić i zachęć go do tego! Ma kupić? Zapisać się na listę oczekujących? Co ma zrobić, abyś osiągnął swój cel? Zastanów się dobrze nad tym, co jest ważne w Twojej ofercie.
Pisanie do wszystkich.
Już o tym pisałem. Pisz do danej grupy, a nie do wszystkich w Internecie. Pisz do swojej niszy i podziel ją na różne typy klientów. Segmentacja jest ważna i trzeba dzielić swoich klientów ze względu na potrzeby!
Jakie Ty błędy popełniasz lub popełniłeś?
Jakie błędy Ty widzisz?