Awatar klienta: klucz do skutecznego marketingu!

Jaki jest Twój awatar klienta? Znasz swojego awatara? Wiesz, do kogo kierujesz ofertę? 

Kto jest odbiorcą Twoich treści czy produktów oraz usług? Dostarczasz wartościowe treści? Co się dzieje, gdy nie znasz awatara i jego potrzeb? Nie masz ani sprzedaży, ani wyników! Kim jest więc Twój idealny klient? 

Jaki jest Twój awatar klienta?

Stworzenie swojego awatara jest kluczem w działaniu marketingowym. To podstawa, aby zrozumieć potrzeby klientów i na zbudowanie relacji i zaufania. Awatar to opis potencjalnego klienta i jego potrzeb. Jak określisz swoją grupę odbiorców? Jaką osobowość, i potrzeby ma Twój awatar? 

Na początek warto zdefiniować podstawowe cechy awatara: 

  • Wiek: do jakiej grupy wiekowej skierowany jest produkt lub usługa?
  • Płeć: czy produkt skierowany jest do kobiet, mężczyzn?
  • Zawód: czy klient jest osobą pracującą, studentem czy emerytem?
  • Lokalizacja: czy zakres produktu jest regionalny, czy globalny?

Teraz czeka Cię głębsze poznanie klienta i jego potrzeb. Co chcesz przekazać poprzez swój marketing? Jakie są obawy i frustrację Twojego klienta? Co motywuje go do działania i zmiany obecnego życia? 

  • Strach. Czego boi się klient? Czego nie jest pewny? Co i jak wpływa na jego zachowanie zakupowe? 
  • Cele. Jakie marzenia mają klienci? Chcą zdrowia? Szczęścia? Finansowej niezależności? 
  • Potrzeby. Czy klienci chcą komfortu i bezpieczeństwa? A może potrzebują inspiracji?

Na jakich wartościach możesz się opierać przy tworzeniu swojego produktu? 

Jaką historię wykorzystasz? Jaką historię mu pokażesz? Co skłania klienta do poszukiwania rozwiązań? Jakie wyzwania na klienta? Co produkt może zmienić w życiu klienta? Jakie korzyści dostarcza Twoja oferta? Czy to, jak opisujesz produkt, odpowiada potrzebom klientów? Czy przedstawiasz produkt zgodny z wartościami odbiorców? 

Warto tworzysz ankiety i wywiady, aby dowiedzieć się o klientach jak najwięcej. Jakie doświadczenia mają klienci i jak im pomożesz w ich problemach? Bądź obecny w mediach społecznościowych tam, gdzie Twoi klienci. Obserwuj, co dzieje się w danej niszy i w grupach. Co jest popularne w danym temacie? Analizuj statystyki i dane odwiedzających Twoje blogi czy sklep internetowy. Ile wiesz o demografii klienta? 

Jak zrozumiesz emocje i motywację klientów? Jakie problemy widzisz, dzięki poznaniu awatara? Jaki masz przekaz dla klienta? Zrozumienie klienta to w tych czasach podstawa! Jesteś gotów na pracę nad awatarem? Ile o nim wiesz i jak to wykorzystasz? Na pewno to wiele pracy! 

Tomasz Chrobak

Pokaż wpisy Tomasz Chrobak
Mam na imię Tomek. Nie poddaje się mimo ciężkiej choroby... każdego dnia uczę się czegoś nowego i zdobywam doświadczenie. Lubię czytać i rozwijać się w swoich ulubionych dziedzinach, jakimi są ebiznes, emarketing i sprzedaż! Bloguję, aby pokonać swoje lęki i pokazać sobie, że osiągnę sukces, mimo wielu przeszkód!
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Scroll to top