Czego chce Twój klient? Co robić na początku?

Czego chce Twój klient? Co zrobisz, aby poznać go jak najlepiej?

Poznanie potrzeb klienta to klucz w marketingu, ale czy robisz to, czy tylko zgadujesz? I myślisz, że sprzedasz każdemu swój produkt? To nie jest takie proste, że sobie wymyślisz problem i nagle znajdą się klienci. Tu potrzeba więcej pracy! 

Więc czego chce Twój klient? 

Zastanów się nad tym dobrze! Nic samo się nie zmieni, jeśli nie zaczniesz działać! Masz na pewno wiele pomysłów na siebie w Internecie, ale nie ma co się spieszyć! Nie musisz zbawić świata w dzień. Na pewno masz czas na przemyślenie pewnych spraw i swojego produktu. Zastanów się dobrze nad tym i przeanalizuj to, kim jest Twój klient? Kim tak naprawdę jest ta osoba, która ma coś od Ciebie kupić? Czy masz coś ciekawego dla swoich odbiorców? Czy wiesz, po co sprzedajesz dany produkt czy usługę? Jakie masz cele? Co chcesz zmienić w życiu swojego klienta? Nic nie przyjdzie samo, więc zabierz się za działanie! Najpierw określ awatar swojego klienta i to, jakie ma on problem i jak możesz mu pomóc! Wiesz czego chce Twój klient, a co Ty myślisz, że chce? Może warto zacząć od jakiegoś badania niszy? Masz jakąś ankietę lub zapis na przedsprzedaż produktu? Ile osób zapisuje się na taką listę? ile osób wypełni ankietę i powie, że masz z daną rzeczą problem? Nie ma nic za darmo, więc zabierz się za pracę nad swoim marketingiem. Sam pomysł to nie wszystko, trzeba go jeszcze zbadać i sprawdzić, co jest ważne dla ludzi! A wiele osób zaczyna od produktu, ma go, i potem nie może go sprzedać.

Jakie wyzwania ma Twój klient? Co robi, aby pokonać swoje problemy? Czy szuka rozwiązań w Internecie? Co wpisuje w wyszukiwarce? To też ważne, aby poznać zachowanie swoich potencjalnych klientów! Aby wejść w ich skórę i zobaczyć, co takiego go męczy w danej chwili. Zastanów się dobrze nad tym, jakie cele chcesz pomóc osiągnąć swojej grupie docelowej? Czy klient chce sam zrobić ćwiczenia zawarte na przykład w kursie, czy możesz mu w tym pomóc za opłatą? Wiele ludzi woli, gdy coś jest zrobione za nich i działa! Więc to też jakaś korzyść dla Ciebie, że możesz mieć dodatkowe zlecenia po opublikowaniu rozwiązania. Masz tyle możliwości na pokazanie problemu! Nie możesz zbyt szybko się poddawać, gdy nie ma od razu sprzedaży. Pomału i przed siebie! Zacznij od tego, aby wiedzieć czego chce klient i jak Ty możesz mu pomóc. Wiele osób to omija, ale Ty mnie czytasz i wiesz, co jest ważne, co nie? 

Skup się najpierw na tych potrzebach klienta, żeby potem nie marnować swojego czasu. Bo ponowna praca nad produktem na pewno nie dodaje motywacji. Zastanów się nad tym, co Ty możesz zrobić, aby osiągnąć swoje cele sprzedażowe? Jaki chcesz mieć marketing usługi produktów? Nad czym będziesz się skupiać w kolejnych miesiącach? Masz już pomysł na zbadanie potrzeb niszy? Wiesz, jakie korzyści chciałbyś dostarczyć? Masz już określony w głowie cel i masz odpowiednie rozwiązania? Nie zapominaj o tym początkowym badaniu niszy. Zrób wszystko, by mieć coraz więcej do pokazania swoim klientom! 

Tomasz Chrobak

Pokaż wpisy Tomasz Chrobak
Mam na imię Tomek. Nie poddaje się mimo ciężkiej choroby... każdego dnia uczę się czegoś nowego i zdobywam doświadczenie. Lubię czytać i rozwijać się w swoich ulubionych dziedzinach, jakimi są ebiznes, emarketing i sprzedaż! Bloguję, aby pokonać swoje lęki i pokazać sobie, że osiągnę sukces, mimo wielu przeszkód!
Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Scroll to top