Zasady obsługi online, czyli co jest ważne i skuteczne? Nad czym się skupić?
Jak możesz obsługiwać swoich potencjalnych klientów? Co możesz zrobić, aby Ci zaufali i zdecydowali się na zakup Twoich produktów czy usług? Czy łatwo jest działać w tych czasach, gdzie jest tyle konkurencji? Na pewno nie, więc stosuj się do poniższych zasad!
Jakie są zasady obsługi, o których warto wiedzieć?
Masz pomysł na swoją niszę? Wiesz, jak chcesz obsługiwać ludzi, którzy chcę coś kupić lub coś kupili?
- Bądź w skórze klienta. Zobacz czego on potrzebuje? Jakie ma wymagania, gdy chce być obsługiwany? Co warto o nim się dowiedzieć, aby zobaczyć czego potrzebuje? Oto jedna z rzeczy o których warto wiedzieć. Dobre poznanie niszy to podstawa. Trzeba wiedzieć o niej jak najwięcej. Skup się na odpowiednim poznaniu klientów i ich potrzeb. Wtedy będziesz dobrze ich obsługiwał. Takie zasady obsługi są bardzo ważne. Nie zapominaj o poznaniu klientów!
- Odpowiadaj szybko. Nie musi być to kilka minut, ale tak do pół godziny czy godziny to warto odpisać, żeby klient się nie niecierpliwił. To też zależy od tego co to za biznes i jakich masz klientów. To wszystko trzeba zbadać i zobaczyć jak jest u Ciebie najlepiej. Szybkie odpowiadanie nie oznacza, że musisz pisać szybko i bez przemyślenia. Każda odpowiedź ma być przemyślana i dobrze napisania, tak aby klient był zadowolony. Daj sobie widełki na to, jak szybko odpowiadasz. Jak nie odpowiadasz szybko to napisz to. Żeby potem klient nie miał pretensji, że za długo odpowiadasz. Zastanów się nad widełkami. Nad tym, jak szybko odpowiadasz.
- Miej różne rodzaje kontaktów. Telefon, mail, czat i inne. To wszystko powinno być, gdy chcesz dobrze obsłużyć klienta tak, aby był zadowolony. To nie musi być wszystko, ale warto po kolei dodawać kolejne typy pomocy. Rób tak, aby każdy kontakt był w pełni profesjonalny i w miarę merytoryczny. Ale do takich kontaktów musisz już kogoś mieć. Sam w dalszym etapie działania tego nie ogarniesz.
- Niech łatwo będzie się z Tobą kontaktować. Jeżeli masz obsługę klienta to musisz mieć zakładkę kontakt i mieć tam wszystko do obsługi klienta. Wszystko ma być w jednym miejscu na stronie. Dodaj zakładkę kontakt w sklepie czy na blogu czy w portfolio. I tyle wystarczy!
- Pokaż, że Ci zależy. Każdy kontakt, nawet najmniejszy ma być profesjonalny i dobry. Nie możesz odpisywać byle co i byle jak. Może dobry kontakt zachęci do zakupu lub współpracy? Traktuj każdego tak samo i niezależnie od tego czy kupuje czy nie. Warto budować markę poprzez dobre odpowiadanie i dawanie wartości ludziom. Zrób wszystko ,aby kontaktować się z ludźmi jak najlepiej.
- Postaw na jakość. Tak jak pisałem wcześniej, kontakt ma być jak najlepszy. Nie możesz odpowiadać byle jak… Wiele osób tak robi, aby mieć z głowy. To nie jest dobra strategia. Jak oferujesz kontakt, to ma być ona profesjonalny.
- Poznaj najlepiej jak się da swoją usługę/produkt. Musisz dobrze poznać produkt, aby dobrze sprzedawać i odpowiadać na pytania. Jak to Twój produkt to nie ma z tym problemu. Jeżeli to produkt afiliacyjny to musisz go dobrze poznać.
Jakie są Twoje zasady obsługi online? Czym się kierujesz obsługując klientów?
Jakie Ty dodałbyś zasady?