Słuchasz klientów? Dlaczego poznanie klientów jest takie ważne?

Jak słuchasz klientów? Co jest ważne dla Twoich klientów? Dlaczego warto słuchać i badać to, co dla klientów jest ważne?

Umiejętne słuchanie klientów bardzo pomaga w działaniach nie tylko online, ale i poza siecią. Jakie Ty masz sposoby na to, aby słuchać klientów? Co zrobisz, by przez to mieć lepszą działalność? Czy warto słuchać klientów?

Słuchasz klientów w swojej niszy?

Słuchasz klientów? Znasz ich potrzeby? Dlaczego tak wielu przedsiębiorców nie słucha potrzeb klientów? Sprzedaje byle sprzedać i nie zastanawia się nad swoim marketingiem i sprzedażą. Jest to trochę zrozumiałe, bo każdy chce zarobić dużo i nie przejmować się rozwojem, ale czy to dobra droga? Według mnie nie… Bo trzeba zasłużyć na sukces i na dobre efekty… Zacznij naprawdę dobrze się rozwijać i nie dawaj się swojemu lenistwu. Zacznij być ambitną osobą i nie ma, że się nie chce! Do dzieła!

Jak Ty chcesz rozwinąć swój biznes? Słuchasz klientów i ich potrzeby? Dlaczego nie pytasz się, nie sprawdzasz, co jest dla nich ważne i wartościowe. Widzisz to na swoich statystykach czy z czasem, gdy działasz w danej niszy. Nie będzie lekko, ale musisz się za siebie zabrać. Samo się nie zrobi. No chyba, że masz pieniądze na to, aby coś zlecić innym. Ale załóżmy, że chcesz to robić sam. To zacznij blogować i sprawdzać, na co ludzie reagują najlepiej. Napisz sto artykułów. Miej kilkaset obserwujących w mediach społecznościowych i zobacz, co ludzie lubią i obserwują… Tyle?

Aż tyle! Bo trzeba zebrać ludzi w swoich profilach społecznościowych. A to nie jest proste robiąc to za darmo, bo trzeba się wykazać kreatywnością. Ale, gdy ma się czas, to nie ma z tym problemu. Zastanów się jaka nisza Cię interesuje. Co jest Twoja pasją? Czym się zawsze jarałeś? Co chciałbyś zmienić w życiu innych ludzi? A co w swoim? Co chcesz przetestować? Blog jest takim testem właśnie, czy uda Ci się napisać te sto wpisów.

Dlatego to, czy słuchasz klientów jest bardzo ważne… Czy wiesz z czasem co ich interesuje? Jaka wartość się im podoba? Te informacje znajdziesz, gdy ogarniesz swojego bloga i profile społecznościowe. Zastanów się, co jest chętnie czytane i lubiane. Zacznij od tych darmowych rzeczy. Gdy zarobisz, to inwestuj dalej w bloga, w reklamę, w email marketing, w pozycjonowanie i tak dalej. Ale wszystko po kolei! Trzeba od początku sprawdzać, czego oczekują od Ciebie klienci! A to nie jest łatwe zadanie na początek, więc warto mieć bloga i możliwość komentowania wpisów. Sprawdzaj o co pytają i jakie problemy ma Twoje branża. Tutaj jest potrzebna systematyczna praca i działanie każdego dnia. Więc zabierz się do działania! Nie będzie Ci lekko słuchać klientów, ale się nie poddawaj!

Nie będzie lekko na początku! Sam wiem po sobie, jak teraz poznaję niszę marketingu i sprzedaży. Wszystko wymaga ambicji i nauki, ale ja się nie poddaję, tylko cisnę dalej. Jak z tym jest u Ciebie?

1 Comment

  1. Marketer Internetowy20 listopada 2018

    Warto być w wielu miejscach! Gdzie TY jesteś? Tam gdzie Twoi potencjalni klienci?

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Scroll to top