Rozmowa i komunikacja z klientem jest bardzo ważna i nie można o tym zapomnieć w swojej komunikacji z klientem.
Nie jest łatwo sprzedawać, jeżeli nie zna się swojej branży i jej wyzwań. Trzeba dużo rozmawiać z potencjalnymi klientami, aby poznać ich potrzeby. Jakie Ty masz nastawienie do swojej sprzedaży? Co chcesz zmienić, dzięki pracy nad swoją grupą odbiorców?
Czym powinna być rozmowa i komunikacja z klientem?
Rozmowa i komunikacja z klientami powinna być kluczem Twojego biznesu. Co chciałbyś się od nich dowiedzieć? Jakie masz do nich pytania? Po co w ogóle rozmawiać? Rozmowa jest kluczem, aby lepiej poznać swoich klientów.
Ale jak to robić? Możesz zrobić ankietę, możesz napisać mailing do klientów, możesz zadzwonić, możesz czatować i możesz pogadać bezpośrednio. Wszystko w zależności od Twojego biznesu. Nie jest to takie łatwe, jak ja to piszę. Bo to nie może być rozmowa dla samej rozmowy i trzeba często dobrze ją poprowadzić, aby dowiedzieć się o bolączkach klienta. Nie będzie, to zawsze oczywiste co zawsze masz powiedzieć i jakie pytanie zadać… Bo każda rozmowa jest trochę inna. Trzeba naprawdę poznać trochę swoich klientów, aby wiedzieć jakie pytanie im zadać. Trochę poznać ich potrzeby i tak dalej…
Możesz zapytać się wprost, możesz trochę pokombinować i pytać trochę pośrednio o problemy klienta, możesz mu pokazać problemy innych i spytać, czy ma podobnie. Jest wiele opcji na rozmowę. Nie możesz się poddawać w elemencie komunikacji z klientami. Rozmowa może być bardzo ciężka… bo będzie wymagała poznania przed nim klientów. Bo musisz się jakoś przygotować na komunikację. Takie pytania z dupy i bez przygotowania nie mają sensu. Szkoda tylko czasu Twojego i klientów na dziwne odpowiedzi.
Ważne jest, aby pytać klienta otwarcie, żeby odpowiadał na pytania szybko i bez zastanowienia. Nie mogę być to odpowiedzi typu: TAK/NIE!. Z takich odpowiedzi nic nie wyniknie. Dlatego warto zadawać otwarte pytania, aby lepiej poznawać klienta. Będzie to na początku ciężkie, ale nie możesz się poddawać.
Blog jest dobry w komunikacji. Możesz i powinieneś zacząć od tego. To dobry pomysł na podstawowe poznanie klienta i potem dopasujesz pytania i będzie Ci łatwo zadawać kolejne. Możesz też zacząć od profili społecznościowych. Wszystko jest dobrym pomysłem, o ile dobrze zadajesz pytania i komunikujesz się oraz poznajesz klienta. Bez pracy się nie obejdzie, ale daj sobie czas. Bo to jest najważniejsze. Dawaj z siebie sto procent w komunikacji i poznawaj klientów poprzez odpowiednie zadawanie pytań.
Rozmowa jest bardzo ważna i trzeba się tego uczyć, gdy chcesz być dobrym sprzedawcą czy marketerem. Jak Ty podchodzisz do działania w swojej branży? Co robisz, aby Twoja sprzedaż była coraz lepsza? Jest dużo do ogarnięcia w sprzedaży, ale poznanie swojej niszy jest kluczowe. Jak Ty podchodzisz do swojej sprzedaży? Co chcesz zmienić w swojej niszy i do czego dążysz oprócz wyników finansowych? Jakie masz pomysł na swoją ofertę i jej promocję? Masz cele i do nich dążysz? Jakie działania podejmiesz, aby mieć wyniki w sprzedaży?
Warto według Ciebie rozmawiać? Co daje nam dobra komunikacja z ludźmi?