Jaki potencjał niszy musi być, aby warto było w nią wejść i w niej działać?
Oto co warto wiedzieć… jak możesz zbadać niszę, w której chcesz działać? O czym warto wiedzieć? Co Ty robisz, aby dobrze poznać niszę, w której chcesz się rozwijać? Zastanów się nad tym, co zrobić, aby osiągnąć swoje cele?
Jak ogarnąć potencjał niszy?
Czy to łatwe zadanie? Czy trzeba nad tym trochę popracować?
Pilność klienta, co do produktu.
Jak bardzo klienci potrzebują produktu na danym rynku? Czego pilnie potrzebują i jakie mają potrzeby? Co można zrobić, aby produkt lub usługa im pomagała? Co warto wprowadzić na rynek, aby wszystko dobrze działało i była skuteczna sprzedaż?
Musisz dobrze poznać swoich potencjalnych klientów, aby skutecznie dotrzeć do nich swoim produktem. Nie jest to często łatwe, ale nic, co wartościowe nie jest łatwe! Musisz zobaczyć, czego chce klient i mu to dać! Proste? Nie zawsze… bo szukanie niszy nie dla każdego jest proste. Nie każdy wie, co chce robić w Internecie. Ale trzeba szukać, aż znajdziesz idealną niszę.
Potencjał dla początkujących.
Jak możesz się wykazać, jako początkujący w danej niszy? Czym możesz do siebie przybliżyć ludzi? Co możesz im pokazać innego, niż reszta? To często jest trudne, ja sam nad tym ciągle pracuje i wymaga to trochę działania. Musisz dobrze poznać grupę docelową i to, czego potrzebuje! Samo się nie zrobi, więc musisz nad tym dużo pracować i dawać dużo wartości, aby ludzie w niszy Cię docenili. Możesz się na pewno czymś wykazać. Zrobić coś lepiej niż konkurencja. Jest wiele sposobów na to, aby rozwinąć się w sieci.
Wielkość niszy.
Wiesz, jak duża ona jest? Co możesz zrobić, jako początkujący? Jak możesz pomóc danej niszy? Czy jest ona dostatecznie duża, aby było warto w niej działać? Zastanów się nad tym dobrze, żebyś się potem nie rozczarował, że nie ma efektów. Wszystko w marketingu wymaga przemyślenia i działania. Czym możesz się wykazać? Jak wielka jest Twoja nisza i jak możesz się w niej wykazać? Co możesz zrobić, aby zrobić coś ciekawego dla danej grupy odbiorców?
Potencjał cenowy.
Jakie ceny by Cię satysfakcjonowały? Jakie ceny chciałbyś wprowadzić w niszy, aby były one opłacalne? Jakie ceny są obecnie na rynku? Co byś zmienił, gdybyś wszedł w niszę? Jakie ceny byś wprowadził? Jaką strategię cenową stworzysz? To już jest ważne, gdy działasz już trochę w danym temacie.
Początkowa inwestycja.
Ile musisz zainwestować na początku? Jaka to jest kwota na początek działania? Oblicz sobie wszystko dokładnie… Żebyś się nie rozczarował i nie pluł sobie w twarz, że źle oszacowałeś inwestycję. Warto poznać cenę wejścia w daną niszę. Na pewno czeka Cię wiele wydatków, zwłaszcza na początku.
Szybkość rozwoju.
Jak szybko byś się rozwijał, gdybyś wszedł w dany rynek? Co byś pokazał? Czym się wyróżnił? Jak szybko inwestycja by się zwróciła? Zastanów się także nad tym, bo to bardzo ważne…
Koszt pozyskania klienta i wartości.
Masz to obliczone, ile musiałbyś włożyć pracy i pieniędzy, aby pozyskać klienta? To też określa potencjał niszy! Zacznij nad tym myśleć i stwórz dobrą ofertę dla swoich klientów. Ile wartości musiałbyś dać, aby pozyskać klientów? To też jest równie ważne, bo bez klienta nie ma dobrego marketingu.
Unikalność oferty.
Jaka oferta będzie dobra dla Twoich potencjalnych klientów? Zastanów się nad dobrą ofertą w swojej niszy. Czym byś się wyróżnił? Jaką ofertę byś stworzył? Jaka oferta zadowoli klientów?
Jak Ty określasz potencjał niszy?
Jak Ty wkraczasz na nowe rynki?