Porady contentowo marketingowe, czyli jakie? Co warto wiedzieć na temat content marketingu?
Jakimi zasadami się kierować, aby wszystko było jak najlepiej zrobione i dawało Ci efekty w postaci na przykład sprzedaży czy większego ruchu na stronie. Co Ty robisz, aby zacząć mieć wyniki w tworzeniu treści?
Proste porady contentowo marketingowe!
Co według mnie jest ważne w marketingu treści?
Stwórz ciekawą historię.
Warto podzielić się historią danego biznesu czy danej osoby. To ciekawy sposób na dobry content marketing. Warto dzielić się tym, jak doszedłeś do tego, gdzie jesteś. Co warto wiedzieć o tworzeniu historii? Przede wszystkim:
- musi być ciekawa.
- dawać wartość.
- motywować.
- dawać pewność siebie innym.
- pokazać, że jesteś ekspertem i warto Ci ufać.
Warto dlatego robić historie i się nimi dzielić, bo każda historia jest ciekawa i unikalna. Pokaż swoją historię! Co warto wiedzieć, o tym to już wiesz. Teraz opisz swoją historię i pokaż ja innym w swojej branży! Myślisz, że łatwo jest tworzyć? Wcale nie! Trzeba mieć trochę oleju w głowie i szczyptę kreatywności. Ale spróbuj, może tworzenie treści jest dla Ciebie i się w tym odnajdziesz?
Monitoruj efekty.
Warto wiedzieć, czy treści, które dajesz, są dobre i mają jakieś efekty. Każda treść ma być unikalna i dawać wartość klientom. Każdego dnia działaj ze swoimi treściami i pokazuj je innym. Monitorowanie jest ważne, aby wiedzieć, co jest ważne a co nie dla Twoich klientów? Na pewno musisz analizować to, jakie treści tworzysz i ja je możesz wykorzystać w swoim marketingu w sieci.
Określ grupę docelową i dobrze poznaj niszę.
To jest bardzo ważne, aby wiedzieć, do kogo kieruje się treści content marketingowe. Musisz bardzo dobrze poznać swoich klientów i do nich kierować odpowiednie treści. I to każdego dnia! A nie raz na kilka tygodni. To ma być petarda treści i tyle. Musisz poznać swoich klientów i ich zachowanie przy zakupie. Masz ich znać lepiej, niż oni sami.
Musisz znać dobrze niszę i klientów. Bez tego nie ma co działać w biznesie, bo biznes wymaga pracy nad nim, a nie czekania na cud. Staraj się dotrzeć swoimi treściami, jak najlepiej do swoich klientów. Co dla nich może być ważne?
Bądź wszędzie.
Warto być tam, gdzie klienci, ale warto być i tam, gdzie na razie ich nie ma. Jest sporo miejsc, gdzie możesz publikować swoje unikalne treści. Blog. Social media. Podcast. YouTube. Newsletter. I tak dalej… masz wiele możliwości, więc je wykorzystaj. Może nie będzie Ci łatwo być w wielu miejscach, ale dasz sobie radę!
Określ budżet.
To warto wiedzieć, aby dopasować treści do budżetu. Musisz znać swój rynek i dopasować budżet od jego wymagań!
Porady contentowo marketingowe, które Ci pokazałem, są bardzo przydatne. Jak Ty używasz content marketingu w swoim biznesie?
Co jeszcze chciałbyś dodać?