Jakie są kolejne błędy sprzedaży, które popełniają osoby z nią związane?
Warto poprawiać się, jako sprzedawca. Możesz nie popełniać tych błędów i zaczniesz mieć wyniki! Czeka Cię sporo pracy, ale się nie poddawaj. W końcu osiągniesz swoje cele sprzedażowe!
Jakie są kolejne błędy sprzedaży?
Czy ciężko jest sprzedawać i mieć zyski ze swoich działań online?
Za dużo o sobie!
Nie możesz mówić tylko o sobie. Nie możesz przegadać swojego klienta. Nie powinieneś mówić tylko, że produkt jest och i ach! Za dużo gadania też nie jest dobre! Musisz dobrze poznać swoich klientów i mówić o ich problemach i dawać rozwiązania. Nie ma sensu wychwalać siebie i pokazywać, że jesteś pępkiem świata. Musisz dobrze poznać produkt, to fakt, ale nie możesz wychwalać ciągle i gadać i gadać i gadać. Klient ma w dupie Ciebie i Twój produkt, jeśli za dużo mówisz. To ma być ciekawy proces sprzedaży… Masz dać z siebie maksimum i dobrze sprzedać produkt. Tyle… Poznaj najlepiej, jak potrafisz to, co sprzedajesz. Pokaż, że masz dużą wiedzę o produkcie, a nie o sobie! Przekaż wartość i korzyści zakupu produktu.
Brak budowy relacji!
To też jest częsty błąd. Nie warto go popełniać, ale na początku jest ciężko z budową relacji. Musisz dobrze poznać swoich klientów i zrobić dobre badanie rynku. Bez budowy relacji jest ciężko coś sprzedać. Musisz dobrze poznać całe problemy swoich klientów. Nie zawsze jest to proste, ale nie poddawaj się! Budowanie relacji nie każdemu przychodzi szybko. Nie każdemu chce się działać w tym kierunku. Zrób wszystko, aby osiągnąć swoje cele sprzedażowe, dzięki budowie relacji! Nie będzie Ci może lekko, ale jakoś sobie poradzisz. Jakie są kolejne błędy sprzedaży?
Sprzedawanie wszystkim.
To też jest częsty problem sprzedaży. Nie sprzedasz wszystkiego wszystkim, bo każdy ma inne problemy i potrzebuje innego produktu. Dlatego warto poznać swoich klientów. Znowu poznać… Widzisz, jakie jest to ważne?! A wiele osób popełnia te głupie błędy! Musisz to ogarnąć dobrze, ale postaraj się rozwijać i nie sprzedawać wszystkim! Wybierz swoją grupę docelową i zacznij od tego! Potem szukaj problemów ludzi i stwórz świetne rozwiązania.
Promujesz słaby produkt.
Czasem tak jest, że sprzedajesz gówno i nikt tego nie chce. Szkoda, że chcesz wciskać ludziom kit. Musisz wierzyć w produkt, a nie w swoje możliwości sprzedaży dziadostwa! Poznaj dobrze produkt, zanim go sprzedasz, żeby potem nie było problemów. To, co sprzedajesz, ma być dobre i wartościowe. Sprzedawanie byle czego nie ma sensu! Zastanów się, jakie produkt Ty sprzedajesz? Wierzysz w niego? Wiesz, co jest ważne dla Twoich klientów? Wierzysz w to, co sprzedajesz?
Nie pomagasz w problemie.
To też błąd, ale do pokonania. Powinieneś dobrze poznać problem swoich klientów i na tej podstawie sprzedawać to, co masz w ofercie. To nie jest jednak tak proste, jakby się wydawało! Wymaga to trochę pracy i wysiłku, ale się opłaci! Zastanów się nad tym, w czym Ty możesz pomóc i co zrobić, aby rozwinąć swoją sprzedaż?
Klient nie ma naglącej potrzeby. Musisz ją pokazać.
Czasem produkt nie rozwiązuje naglącej potrzeby i ciężej jest go sprzedać. Musisz pokazać ten naglący problem i sprzedać odpowiednio produkt. Rozwiąż nagły „ból” swojego klienta. Pokaż, że masz proste rozwiązanie na pokonanie jego problemu. To jest ważne, ale i trudne, bo trzeba dobrze poznać klienta i jego nagłe problemy.
Jakie są kolejne błędy sprzedaży?
Co byś dodał?