Kim jest Twoja konkurencja?

Kim jest Twoja konkurencja? Analiza konkurencji to klucz! 

Każdy posiada jakąś konkurencję, którą trzeba pokonać. Zrozumienie działań konkurencji jest najważniejsze w tych czasach. To bardzo ważne dla sukcesu w biznesie. Jak odpasujesz swoją ofertę do rynku i do działań konkurencji? Analiza konkurencji jest i dla małych jak i dużych marek. Jak zbierasz informację i jak je analizujesz? Jak inne firmy działają w branży? Jak to wpływa na Twoją pozycję i Twoje działania? Nie ma znaczenia, gdzie działasz, zrozumienie strategii i działań konkurencji, jest bardzo ważne! Jaką przewagę konkurencyjną masz? Jak dzięki temu zbudujesz konkurencyjny biznes? 

Kim jest Twoja konkurencja? Dlaczego warto ją śledzić? 

Działania konkurencji na pewno są różne. Jakie mają modele biznesowe? Jakie strategie? Jakich narzędzi używają? Jaka jest konkurencja online? Z kim chcesz rywalizować? Z małymi czy dużymi? Kto dostarcza podobne usługi czy produkty? Zobacz, jakie marki działają w niszy. Zobacz w wyszukiwarce, kto się pozycjonuje i reklamuje. Jakie są blogi i sklepy internetowe? Czy są w portalach społecznościowych? Zobacz, kto od nich kupuje? Czy są na jakiś wydarzeniach, czy targach i jak się tam promują? Jakie mają lejki sprzedażowe? Jak się wyróżniają ponad inne marki? Jakie mocne i słabe strony mają konkurenci? 

Jaką strategię ma dana konkurencja? Co oferują? Jakie produkty i usługi? Jakie mają ceny? Gdzie sprzedają swoje produkty? Online? Czy tradycyjnie? Gdzie można od nich coś kupić i jakie mają marże? Jakie są ich działania marketingowe? Jaki mogą mieć budżet na marketing? Jak obsługują klienta? Jakie mają opinie? Czy ktoś znany ich rekomenduje? Odpowiedz sobie szczerze na te pytania! Jakie strony mają? Czy dobrze konwertuje ich oferta? Jaką dodatkową wiedzę masz o klientach? Odpowiedzi dostarczą Ci wiele wiedzy o konkurencji. 

Teraz zastanów się, jaką chcesz mieć przewagę konkurencyjną? Czym możesz się wyróżnić? Jakie potrzeby ma dana nisza i jak ją możesz wypełnić? Jak jeszcze możesz analizować konkurencję? Jak możesz podglądnąć działania danej marki? Zostań ich klientem i zobacz, jaki jest ich proces sprzedaży! 

Rozpoznaj trendy, jakie są w niszy. Co w danej chwili sprzedaje konkurencja? Jak śledzisz działania innych brandów? Jak dopasujesz się do tych zmian? Jak wykorzystasz słabe strony konkurencji? Jak to pomoże Ci poszerzyć swoją wiedzę o klientach? Może poprzez śledzenie konkurencji, znajdziesz nowy pomysł na produkt! Może ulepszysz ofertę? Dzięki pracy nad konkurencją lepiej dopasujesz swoje działania online! Bądź blisko klienta, aby zobaczyć jego oczekiwania i potrzeby. Zobacz, co Ty masz w ofercie, a co ma konkurencja? 

Gdy dużo wiesz o konkurenci, to teraz czeka Cię działanie i dostosowanie oferty dla swoich klientów. Musisz umieć wykorzystać wiedzę o innych markach, aby ulepszyć swoje kampanie marketingowe. Jak dopasujesz ofertę do potrzeb klientów? Gdzie możesz się jeszcze pojawić i sprzedawać? Jak prześcigniesz innych w niszy? Jaka oferta będzie atrakcyjniejsza? Jak przyciągniesz więcej klientów do siebie, dzięki wiedzy o innych w niszy? 

Na pewno warto śledzić swoją konkurencję i sprawdzać jej wyniki online. Jakie mocne i słabe strony ma konkurencja? Jak to możesz wykorzystać? Jak opracujesz swoją przewagę, gdy wiesz o konkurentach wszystko? Masz różne metody na poznanie konkurentów. Wykorzystaj dobrze wiedzę o nich! Zrób wszystko, by mieć lepszą ofertę i dopasuj się do trendów! Monitorowanie konkurencji to praca na stałe. Nie ma tak, że zrobisz to raz i będzie to działało! Powodzenia! 

Tomasz Chrobak

Pokaż wpisy Tomasz Chrobak
Mam na imię Tomek. Nie poddaje się mimo ciężkiej choroby... każdego dnia uczę się czegoś nowego i zdobywam doświadczenie. Lubię czytać i rozwijać się w swoich ulubionych dziedzinach, jakimi są ebiznes, emarketing i sprzedaż! Bloguję, aby pokonać swoje lęki i pokazać sobie, że osiągnę sukces, mimo wielu przeszkód!
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Scroll to top