Potencjał rynku jest ważną rzeczą, którą trzeba określić na początku biznesu. O co warto zapytać?
Zadanie sobie tych pytań nie jest łatwe, bo musisz nad nimi dobrze pomyśleć! Co Ty zrobisz, aby osiągnąć swoje cele? Czy masz coś do przekazania swojej branży? Co takiego chcesz zmienić w życiu swoich klientów?
Jak określić potencjał rynku?
Zadaj sobie te pytania, aby mieć solidne podstawy na działanie w danej niszy!
Jak zwiększysz sprzedaż?
Wiesz, jak możesz zwiększyć sprzedaż w porównaniu do innych ludzi w niszy, w którą wchodzisz? Jak możesz pokazać się z lepszej strony? Jak możesz zwiększyć przychody w porównaniu do innych? Masz jakiś pomysł na bycie liderem w danym rynku? Co możesz pokazać? Jak się wyróżnić w porównaniu do innych? To jest bardzo ważne, aby wiedzieć, jak zwiększyć i polepszyć działanie firmy? Masz na to pomysł? Co takiego masz Ty, że mają od Ciebie kupować? Zastanów się nad tym, bo to bardzo ważne. Jest wiele metod na wyróżnienie się w niszy, ale trzeba próbować i sprawdzać, co działa i tak dalej… Nie ma co zbyt szybko się poddawać. Sprzedaż to dużo działań i wiele przemyśleń na temat swoich możliwości.
Jakie są ceny w danej niszy?
Jak się wyróżnisz ceną? Będziesz ją konkurować czy stworzysz swój własny system cen? To wszystko zależy od Ciebie i Twojego biznesu. Ty decydujesz o cenach, ale warto znać ceny innych w danej niszy… Żeby po prostu wiedzieć, czy warto wejść w nią, czy nie. Nie musisz od razu wchodzić w niszę. Warto poznać ceny, aby wiedzieć, czy warto. Sprawdź, czy Ty możesz się rozwinąć w niszy i mieć przy tym dobre ceny dla Ciebie i dla Twoich klientów. Jakie Ty ceny określisz? Jakie ceny będą dla Twoich klientów ważne? Czy dopasujesz cenę do swoich klientów? Czego oni oczekują i jaką kwotę są w stanie zapłacić za rozwiązanie?
Jak określić grupę docelową?
To jest bardzo ważne, aby określić, komu będziesz sprzedawać. To bardzo ważne, w wielu tego nie robi. Naprawdę warto to zrobić i badać rynek i niszę, w którą chce się wejść. To nie jest trudne, bo możesz kupić przedmioty lub usługi i zobaczyć do kogo konkurencja kieruje swoje rzeczy. Sprawdzanie grupy docelowej swoich konkurentów to dobry sposób, aby samemu stworzyć coś lepszego dla rynku. Ile wiesz o swoich klientach? Co jest dla nich ważne i jakie problemy mają? Jakich rozwiązań szukają? Masz pomysł na siebie w Internecie? W danej niszy?
Co kupują w danej niszy?
Kup i Ty i zobacz, co jest dobre, a czego nie warto sprzedawać. Co jest najlepiej kupowane? Masz pomysł na swój produkt czy usługę? Wiesz, co chcieliby kupować Twoi potencjalni klienci? Jakie Ty możesz mieć oferty w danej niszy? Czym byś mógł się wykazać? Co możesz zrobić naprawdę dobrze? Sprawdzenie konkurencji jest bardzo ważne i trzeba pracować nad tym, aby osiągnąć swoje cele sprzedażowe i żeby ludzie byli zadowoleni!
Ile masz budżetu?
To także warto wiedzieć, aby zobaczyć, czy masz odpowiedni budżet. Jak nie to zarób więcej. Ale czy tak łatwo jest poznać niszę? Nie zawsze! Bo często potrzeby klientów są ukryte i nie każdy umie wychwycić, co jest ważne dla danej niszy. Nie będzie Ci lekko, ale trzeba sobie radzić i kombinować… Potencjał rynku możesz sprawdzić na wiele sposobów. Ale musisz mieć jakiś budżet! Nikt nie ma nieograniczonego budżetu. Jeden ma kilka tysięcy a drugi kilka stów. A inni nie mają go wcale i wtedy trzeba umieć kombinować!
Co warto wiedzieć o niszy?
Są jakieś inne rzeczy, które warto wiedzieć o rynku? Jak możesz pokazać się i wyróżnić w niszy? Ile Ty wiesz o swojej niszy? Jak możesz ją poznać lepiej?
Ile masz wiedzy, aby wejść w niszę?
To też jest ważne, bo możesz nie mieć zasobów na to, aby wejść w niszę. Zastanów się nad tym… bo warto wejść w niszę po prostu z jakąś wiedzą.
Jak Ty sprawdzasz potencjał rynku?
Co byś dodał?