Jak pisać maile, które są otwierane? O czym warto wiedzieć?
W tych czasach dostajemy ogrom treści poprzez emaila. Skrzynki każdej osoby pękają w szwach! Jak Twój mail może się wyróżnić pośród innych danego dnia? Jak zostaniesz zauważony w niszy? Wiele z nas czeka na ważną wiadomość, a potem przychodzi reklama… Kto tak nie miał? Jak maile powinny być tworzone? Co zrobić, aby wyróżnić się z tłumu?
Jak pisać maile, które są otwierane?
Znajdź najpierw swoją grupę, do której piszesz maile. Kim są Twoi klienci? Im lepiej znasz swoją grupę docelową, tym łatwiej będzie Ci dostosować treści wiadomości do potrzeb i oczekiwań. Wiesz, do kogo piszesz i dlaczego? Jak podzielisz listę według zainteresowań?
Wtedy Twoje maile są bardziej spersonalizowane! Kim jest Twoja grupa odbiorców? Do kogo i dlaczego piszesz maile? Jakie problemy i wyzwania próbujesz pokonać z klientami?
Jak pisać maile, które przyciągają odbiorców? Najpierw zacznij od dobrego nagłówka maila. To pierwsza rzecz, którą widzi odbiorca i ona powinna zachęcić do kliknięcia. Ma być krótki i pokazywać wartość. Co ma przekazać Twój nagłówek? Jak stworzyć temat, który przyciągnie uwagę odbiorcy? Na pewno ma być krótki! Opisz dobrze, co może zyskać klient po otwarciu? Jaką wartość lub korzyść?
Wiele osób używa imienia, aby bardziej personalizować maila. I raczej to działa. To pokazuje, że wiadomość jest skierowana bezpośrednio do danej osoby. Dzięki temu, że klient widzi swoje imię, to jest skłonny do kliknięcia. Na pewno trzeba utrzymać osobisty ton. Warto zwracać się więc po imieniu.
Na pewno trzeba się skupić na tym, aby cały mail był zwięzły i krótki, by nie zabierał cennego czasu klienta. Mail ma być wartościowy dla klienta! Odpowiadaj na potrzeby klienta i na jego problemy. Na czym chcesz się skoncentrować w danym mailu? Bądź konkretny i blisko potrzeb ludzi, by się przyzwyczajali do Twojego stylu pisania maila. Unikaj rozpisywania się i od razu pisz, o co chodzi Ci w danym mailu.
Bądź profesjonalny w tym, co robisz i pokaz swój unikalny styl! Dbaj o to, by wpis był bez błędów, aby potem nie pisać z poprawkami. Błędy pogarszają wiarygodność. Dlatego sprawdzanie maila dwa razy przed wysłaniem, jest takie ważne! Warto mieć swój własny styl pisania. Wybierz odpowiednią czcionkę, twórz krótki akapity, twórz szybkie do czytania listy i grafik, które wzbogacają treść maila.
Warto też dbać o to, by wiedzieć, kiedy wysyłać maile do klientów. Kiedy klienci będą mieli czas na czytanie maili? Na pewno pisanie w nocy czy rano nie jest wskazane. W weekendy wiele osób chce mieć spokój. Musisz przetestować, kiedy wysyłka maila jest optymalna. Sprawdzaj też, jakie maile otwierają się najlepiej i twórz podobne wiadomości. Wtedy wiesz, co działa dobrze, a co jest do poprawy. Na pewno masz wiele opcji do monitorowania i poprawy!
Na końcu wspomnij, co klient ma zrobić po przeczytaniu wiadomości. To bardzo ważne, aby klient wiedział, co i gdzie ma kliknąć lub zajrzeć, np. odwiedził stronę internetową, odpisał na maila, dokonał zakupu. Na pewno spam jest tutaj niewskazany! Zawsze buduje bazę według prawa i zachowaniem bezpieczeństwa danych.
Twoim celem maila jest to, aby klient najpierw kliknął, a potem przeżywał maila i działał według instrukcji! To ciężkie na starcie, ale im lepiej znasz klienta, tym łatwiej jest Ci pisać wiadomości do niego! Stosuj się do tych porad, a Twoje maile będą skuteczne! Kluczem jest zrozumienie swoich odbiorców i tego, czego potrzebują. Używaj języka korzyści. Zachęcaj do działania klientów i sprawdzaj różne rozwiązania!