Klient zawsze sobie mówi, gdy znajduje kogoś nowego:
DAJ MI WARTOŚĆ!.
Bo klient nie jest głupi i nie kupi byle czego od byle kogo! Nie ma tak łatwo. Nie ma tak szybko. Ale jak Ty prowadzisz swoją sprzedaż? Co dla Ciebie jest ważne? Czy to, co Ty chcesz = to, co chce klient? Czy zawsze jedna ze stron ma rację? Czy mogą się obie mylić? To ciekawe pytanie. A odpowiedź jeszcze ciekawsza! To zależy!
To zależy do wielu czynników. Od tego, jaką sprzedaż chcesz prowadzić i jakie mieć efekty. To zależy od marketingu, jaki prowadzisz. Czy wiesz, co robisz? Czy liczysz na farta? Jest wiele zmiennych, które mówią o tym co daje wartość Twoim klientom. Nie będzie zawsze łatwo sprzedawać swoje produkty. Nie zawsze będziesz, po co i komu sprzedajesz. Czasem idziesz po omacku, a klient ciągle mówi: daj mi wartość! A Ty nie wiesz, co mu dać jeszcze za darmo? Może nie dawaj mu tyle? Może ogranicz to, co darmowe i zacznij się szanować. Szanować swój czas i swoje pieniądze. Jak Ty możesz zmienić swoją sprzedaż, żeby ludzie kupowali od Ciebie i żebyś nie nauczył ich, że wszystko dajesz za darmo! Czasem trzeba zachować coś na dobry, płatny produkt. Nie dawaj wszystkiego za darmo! Dawaj wartość, ale bez przesady…
Klient będzie chciał wszystko za darmo. Bo po co płacić? Po co mam mu zapłacić za jakiś głupi produkt? A co on mi może dać za pieniądze? Ja rozumiem, że dla wielu dawanie wartości jest ważne, ale są jakieś limity. Jakaś wiedza, która nie może być dana za darmo! Bo liczą się lata praktyki, doświadczenia i wiedza, którą zdobywasz. A poza tym, jakbyś dał coś super za darmo to i tak powiedzą: „Daj więcej! Daj mi wartość!”. Bo ludzie w Internecie chcą szybkiej informacji i nie chcą czekać czy uczyć się jakichś strategii, czy technik sprzedaży lub marketingu. Chcą wartości zaraz! Teraz! Już! A Ty temu się przychylasz? Chcesz dać swoją wiedzę za bezcen? Czy po to tyle się starasz, aby potem nie mieć sprzedaży? Aby nie mieć efektów, bo ktoś Ci powie, że dajesz za mało? Chcesz dać wszystko za darmo? Czy chcesz się rozwijać i na tym zarobić?
Daj mi wartość, będziesz słyszał wszędzie, ale czym wartość jest dla Ciebie, a czym dla klienta? Czy są jakieś różnice? Może warto zapytać, ile chcą wiedzy za darmo, a za ile są w stanie zapłacić? Naprawdę trzeba sobie wypracować, to ile chcą od Ciebie Twoi potencjalni klienci? Dać na samym początku granicę tego, co jest za darmo, a co jest płatne. Wtedy może stracisz jakąś widownię, ale potem będą wiedzieć, co jest ważne i za friko, a co jest bardzo ważne i że za to trzeba zapłacić! Niech będzie ta granica. Internet to morze informacji i trzeba filtrować to co czytasz. Weryfikować co jest ważne, a co jest głupotą. Nie wszystko, co przeczytasz czy słyszysz, jest zawsze wartościowe. A potem się miesza wartościowe z byle czym. I nie wiadomo za co płacić, a co jest bez zapłaty. Nie dostaniesz wszystkiego za friko. Czasem trzeba zaufać innej osobie i zapłacić jej za szybką weryfikację wiedzy i jej praktykę. Zapłacisz i masz szybką i skuteczną informację. Za to trzeba szanować swoich czytelników i widzów. Za ich wiedzę i poświęcenie, aby edukować i dawać wartość innym.
Co o tym myślisz?
Zacznij od wartości, ale nie wszystko za darmo! Zgadzasz się?