Czy blogowanie umarło?

Czy blogowanie umarło? Jaka jest przyszłość marketingu i sprzedaży poprzez blogowanie? 

Jak u Ciebie jest z tym blogowaniem? Blogujesz nadal, czy zaczynasz działać w innych kanałach marketingowych? Czy warto dalej tworzyć bloga? Może skuteczniejsze jest działanie w mediach społecznościowych? Na pewno algorytmy Googla nie pomagają. Kiedy blog ma sens według Ciebie? Czy w dobie wideo, blogowanie jest skuteczne? Tak! Ale trzeba to robić dobrze! 

Czy blogowanie naprawdę umiera?

Każdy bloger na pewno widzi spadek odwiedzin. Na pewno zmiany w ruchu organicznym są częścią blogowania, ale czy to powoduje, że nie warto blogować? Popularność wideo i podcastów nie pomaga w tworzeniu bloga. Jest więcej konkurencji, niż 5 lat temu, dlatego nie ma tak łatwo w wybiciu się w Internecie. Nie da się pisać bloga o byle czym. Jest coraz więcej blogów eksperckich, gdzie trzeba wykazać się wiedzą i doświadczeniem. Nie pisze się o swoim życiu, tylko o tym, co wartościowego jest dla czytelnika. Pamiętniki zamieniły się w coraz lepsze treści eksperckie! 

Blogowanie to nie tylko pomoc w pozycjonowaniu, ale także budowa marki, społeczności i zaufania. Buduje się treści, które mogą coś zmienić w życiu odbiorcy. Blog to teraz fundament wiedzy i strategii marketingu treści. Niekiedy blog to kopalnia wiedzy i doświadczenia marki. Można się wiele dowiedzieć, ale nie ma nic za darmo. Często blogi są udostępnianie za opłatą. Newsletter też może być płatny, ale często są to naprawdę dobre treści, które są ważne dla wielu osób. 

Dlaczego blog jest ważny?

Blog jest też ważny, aby budować leady i zamieniać czytelnika w swojego klienta. Jest wiele niszowych blogów, gdzie autorzy wykazują się ogromną wiedzą i sprzedają swoje produkty i usługi. Blog wspiera sprzedaż i marketing. Można dzięki niemu budować autorytet. Możesz budować wiele treści, które przyciągną ludzi. Na pewno każdy merytoryczny wpis jest na wagę złota! Czy blog według Ciebie się opłaca? Według mnie tak, ale wymaga to dużo pracy i czasu. Blog to wiele działań, które procentują po czasie. Nie ma tu szybkich efektów! 

Blog to nadal potężne narzędzie, jeśli wiesz jak i po co go używać. Nie ma co porzucać blogowania, ale musisz się postarać, aby był on wartościowy dla innych! Komentuj inne blogi, twórz wokół siebie społeczność. Dbaj o aktualizację i to, jak blog funkcjonuje technicznie. Czy Ty nadal czytasz blogi? Jakie treści są dla Ciebie przydatne? Jakie blogi przykuwają Twoją uwagę? Jakiego bloga Ty byś chciał prowadzić?

Czy blogowanie umarło w Twojej niszy? Czy jednak blogi jeszcze będą dobrym pomysłem na promocję?  

Tomasz Chrobak

Pokaż wpisy Tomasz Chrobak
Mam na imię Tomek. Nie poddaje się mimo ciężkiej choroby... każdego dnia uczę się czegoś nowego i zdobywam doświadczenie. Lubię czytać i rozwijać się w swoich ulubionych dziedzinach, jakimi są ebiznes, emarketing i sprzedaż! Bloguję, aby pokonać swoje lęki i pokazać sobie, że osiągnę sukces, mimo wielu przeszkód!
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Scroll to top