Blogi firmowe to coraz częstsza metoda marketingu internetowego i dojścia do klientów.
Dzięki blogom budujesz społeczność i relację ze swoimi klientami. Co warto o tym wiedzieć? Czy blogowanie jest dla Twojej działalności? Na pewno, więc zacznij się w tym rozwijać!
Warto prowadzić blogi firmowe?
Według mnie tak, a jak z tym u Ciebie? Co zrobić, aby osiągnąć sukces w swojej dziedzinie?
Musisz dawać dobre treści.
Bez tego nie masz szans na wybicie się z grona innych blogów firmowych. Musisz naprawdę się postarać, aby wszystko było dobrze zrobione i działało dobrze. Treści są bardzo ważne i musisz je dobrze publikować. Dawanie z siebie wszystkiego to klucz w blogowaniu, bo to wcale nie jest takie proste, jakby się wydawało. Musisz naprawdę się postarać, aby wybić się w Internecie. Ale nie ma co przesadzać, musisz działać i poznać dobrze swoją niszę i klientów i będzie Ci dużo łatwiej. Dobre treści dużo dają, ale muszą być też odpowiednio dopasowana do Twojej grupy odbiorców. Mają pomagać i dawać wartość!
Pomagaj ludziom i rozwiązuj problemy.
To chyba też jest oczywiste w blogowaniu. Musisz dobrze rozwiązywać wyzwania i problemy swoich klientów. To podstawa w wartościowym blogowaniu. Musisz dawać dobre rady i pomagać. Ale to nie wszystko! Musisz dać serce do tego i wtedy będzie naprawdę super! Dawaj z siebie 100% w blogowaniu i na swoim blogu firmowym. Pokazuj się z dobrej strony i każdego dnia bądź lepszy! Bez tego nie ma co blogować, według mnie. Pomaganie jest ok, ale nie daj sobie uciąć ręki. Dawaj dużo, ale najlepsze zachowaj dla swoich klientów. Wszystkim dzielić się nie można.
Musisz być konsekwentny i harmonogram.
Nie możesz mieć 5 wpisów i zostawić bloga. Trzeba mieć w tym trochę konsekwencji i pisać co parę dni czy raz na tydzień, chociaż. To wszystko zależy od Twojego bloga i Ciebie samego oraz tematyki, więc wybierz dla siebie odpowiednie tempo działania. Wszystko, co Cię ogranicza, jest w Twojej głowie. Blogowanie musi być konsekwentne! Musisz dodawać jak najwięcej, aby ludzi zauważyli, że dajesz wartość… Może tak zyskasz kolejnych klientów?
Przestań się bać!
Ja też się boję wielu rzeczy. To normalne. Ale to na początek może być tylko pisanie. Nie mówię Ci o robieniu wideo czy podcastu. To przyjdzie z czasem. Wraz z Twoim postępem i działaniem. Nie wbijaj sobie do głowy, że nie potrafisz. W końcu przyjdzie odpowiedni czas na działanie i tworzeniu większej ilości rzeczy poprzez bloga. Wiele osób boi się krytyki i przez to nie bloguje. Musisz popracować nad takim myśleniem! Zacznij i zobacz, czy blogi firmowe to dla Ciebie dobry pomysł…
Miej z tego dużą zabawę! Baw się treściami.
To też jest super w blogowaniu, bo masz wiele możliwości i możesz różnie działać. Postaraj się bawić się blogowaniem, bo nie można ciągle być poważnym. Blogi firmowe nie muszą być poważne! Właśnie chodzi o to, aby mieć z tego fun i starać się budować społeczność wokół bloga i Twojego biznesu. O to w tym chodzi. Pokaż, że naprawdę lubisz dany temat i dzięki temu możesz dawać innym jeszcze lepszą ofertę!
Możesz to robić sam.
Nie musisz mieć do tego armii copywriterów. Jak masz mały biznes, to możesz się tego samemu nauczyć. To proste i często skuteczna forma budowy relacji z klientami i na sprzedaż. Zacznij od wpisu na tydzień. Zacznij pomału i ze swoim tempem. Nikt Cię nie goni, więc działaj sam, jeśli nie masz do tego ludzi. Zrozum, że warto mieć blog!
Wybierz ciekawe tematy.
Na pewno jest coś ciekawego w Twojej branży. Coś, co będzie pomagać innym. Zastanów się nad tym! Czym możesz się wyróżnić w niszy? Jak możesz zostać najlepszym blogerem w niszy? Pomyśl, co jest ważne dla Twoich klientów?
Inspiruj.
Dawaj ciekawą wiedzę i dziel się nią codziennie z innymi. To najlepsze, co możesz dać swoim czytelnikom, a może kiedyś klientom? Dawaj z siebie wszystko! Nie będzie łatwo dawać wartość, ale dzięki blogowaniu się rozwijasz i pokazujesz swoje możliwości. Zastanów się, co dla potencjalnych klientów jest ważne i dawaj im to!
A Ty jak prowadzisz bloga? Czy blogi firmowe to dobry pomysł?
Masz swój blog firmowy?