Jakie są błędy w email marketingu? Co według mnie jest kluczowe?
Email marketing działa prężnie od wielu lat. Jedna marka robię to lepiej, a druga gorzej, więc trzeba się dużo uczyć i praktykować, aby osiągnąć cel sprzedażowy. Nie jest lekko, ale trzeba sobie pomału z tym radzić. Jakie Ty widzisz błędy? Napisz w komentarzu!
Jakie widzę błędy w email marketingu?
O czym powinieneś wiedzieć na początku swoich działań w email marketingu?
Brak celu swojego działania.
Tworzenia strony zapisy bez celu nie ma sensu. Musisz wiedzieć, co jest ważne dla Twoich klientów. Co chcesz osiągnąć poprzez zbieranie maili? Co chcesz osiągnąć? Chcesz coś sprzedać? Zmienić sposób komunikacji z klientami? Rozwinąć swój lejek sprzedażowy? Chcesz zbudować zaufanie? Jest wiele celów budowy swojej bazy mailingowej. Więc to na początku jest bardzo ważne, aby wiedzieć, co stoi za Twoimi działaniami. Masz pomysł na siebie? Wiesz, jakie masz zamiary? Zastanów się nad tym dobrze! Nie będzie zawsze jasne, co chcesz dokładnie osiągnąć, ale warto mieć nawet mały cel … więc na co czekasz? Ustal cel i zacznij działać!
Brak wytrwałości.
Wiele z nas poddaje się za szybko. I to chyba dokucza każdemu. Więc co z tym zrobić? Na pewno trzeba mieć określone cele, o czym pisałem na początku. Potem trzeba mieć dobry plan. I mieć harmonogram swoich działań. Jak często będziesz testował niszę? Co zrobisz, aby zacząć mieć wyniki, które zmotywują Cię do działania. Takie pierwsze sukcesy dużo dają i przez to masz wyniki i działa Ci się dobrze. Wszystko można osiągnąć, ale trzeba być wytrwałym, gdy nie ma się pierwszych rezultatów. Wszystko jest do zrobienia, ale trzeba działać!
Słabe opinie.
Niekiedy widać, że opinie na stronie lądowania są napisane przez jedną osobę, więc nie warto wpisać byle opinii. Warto je dodawać stopniowo, kiedy będziesz je miał i ktoś się zgodzi na publikację rekomendacji. Nie ma co kombinować, co robi wiele osób. Opinie budują zaufanie i można dzięki nim podciągnąć konwersje. Ale nie ma co oszukiwać i kombinować. Trzeba robić wszystko, aby mieć tych opinii jak najwięcej i zbierać je do oferty.
Brak działania.
To chyba dopada każdego, że się nie chce po prostu działać lub coś nas przeraża i tego nie robimy. Ale nie można tak myśleć. Trzeba działać każdego dnia w kierunku sukcesu i swoich celów. Na pewno łatwiej jest marudzić i kombinować, ale nie ma co się poddawać. Trzeba każdego dnia działać w kierunku sukcesu. Wiedzieć, co ma się zrobić na swojej stronie lądowania i robić wszystko, by Twoje cele stały się rzeczywistością! Nie będzie to na pewno łatwe, ale co poradzisz? Na sukces trzeba sobie zapracować pracą i konsekwencją! A nie wymówkami! Zastanów się, co dla Ciebie jest ważne i zacznij się w tym rozwijać. Jeżeli email marketing jest dla Ciebie ważny, to się w tym rozwijaj! I błędy w email marketingu będą dla Ciebie niczym! Będziesz się rozwijał i błędy nie będą Ci straszne, bo wiesz, co masz robić i nad czym skupić uwagę!
Brak wezwania do akcji.
To też jest błąd wielu stron lądowania, ze nie wiadomo, co ma się zrobić po przeczytaniu tekstu. Czy ma się ktoś zapisać na newsletter, czy zakupić daną rzecz… jest wiele rzeczy, które można zrobić, by osiągnąć swoje cele marketingowe? Może być to zapis na przedsprzedaż i tak dalej… Mając cel, będzie Ci łatwo opisać swoje wezwanie do akcji. Na pewno nie będzie Ci łatwo na początku i nikomu nie jest, ale nie można się poddawać. Trzeba działać do końca rozwijać swoją bazę adresową.
Słaba oferta i produkt.
To też jest błędem, że oferuje się byle co. I wtedy liczysz na to, że copywriting zrobi swoje. Ojj nie ma tak lekko! Musisz sprzedawać dobry produkt (jeśli to lejek sprzedażowy) i dobrze zoptymalizować ofertę pod swoją sprzedaż. W kolejnych mailach warto rozwijać swoją ofertę i zachęcać do zakupu. Nie możesz od razu zachęcać do kupna. Trzeba dobrze przemyśleć strategię na swoją sprzedaż. Nie będzie to łatwe, bo to wymaga wiedzy i testów, ale nie można się poddawać, gdy coś nie wychodzi. Warto zainwestować w solidny system do email marketingu (chociaż to drogie), ale nie można liczyć na szybkie zyski, gdy nikt Cię nie zna. Ale warto budować bloga, który wesprze Twoje działania! Nie można się za szybko poddawać, gdy nie ma sprzedaży. Ale jak zacznie się to rozwijać, to warto pracować nad konwersją, aby zbyt duża liczba osób nie wychodziła z lejka. Masz wiele możliwości na poszerzenie swojej listy adresowej, więc zacznij działać w tym kierunku!
Brak odpowiedniego komunikatu.
Nie wiadomo czasem, po co ktoś tworzy listę adresową. Niby ją ma, ale jej nie wykorzystuje. Niby się działać, a te błędy w email marketingu dalej są. I tak traci się pieniądze na system do mailingu i nie ma się z tego rezultatów. To trochę i mój błąd, ale będę się poprawiał. Nie można tak robić, że kupuje się coś drogiego i nie wykorzystuje się tego na sto procent. Więc to też błąd, o którym mało się mówi, a jest mega ważny! Jakie Ty widzisz błędy w email marketingu u siebie? Co chciałbyś przedstawić swoim czytelnikom i potencjalnym klientom? Jak wykorzystujesz, to, że już zainwestowałeś w system do pisania maili?
Brak testowania.
Warto sprawdzać, kto wpisuje się na Twoją listę. Testować, jak przychodzą do Ciebie i jakie chcesz mieć konwersję. Zawsze można coś poprawić w procesie email marketingowym. Nie będzie to łatwe, ale trzeba działać i rozwijać swoje możliwości. A takie możliwości daje Ci email marketing. Więc nie poddawaj się za szybko, gdy coś nie wychodzi. Działaj każdego dnia w kierunku swoich marzeń! Praca nad listą nie jest łatwa, ale trzeba rozwijać siebie, by mieć coraz lepsze wyniki w promocji i sprzedaży. Nie wszystko przyjdzie Ci łatwo, ale nie można się przejmować pierwszymi porażkami. Jeżeli wiesz, co masz zrobić, to nie poddawaj się w swoich zamierzeniach.
Linki do innych stron/portali. Co przeszkadza?
Według mnie to tylko rozprasza Twój potencjalny kontakt. Po co link do Facebooka czy YouTube na Twojej stronie zapisu? Strona ma mieć jeden cel. Osoba ma zapisać się na listę i tyle! Nie będzie zawsze szło tak, że wszyscy się zapiszą, więc nie można dodatkowo rozpraszać linkami do innych stron. Więc nie dodawaj innych linków i tyle. Nie warto rozpraszać kontaktu! Wyeliminuj wszystko, co przeszkadza na drodze od zapisu na listę kontaktów.
Słaba prędkość strony zakupu!
Masz zainwestować w szybki i stabilny serwer. Więc nie ma co tu skąpić, tylko trzeba działać tak, aby strona działała szybko i o każdej porze dnia.
Mobile. Responsywność. Certyfikat SSL.
Coraz więcej zapisów jest poprzez smartfony, więc strona musi być pod nie przygotowana. Większość stron do zapisu na listę ma takie szablony, które są responsywne. Warto mieć też bezpieczne połączenie, które zachęci do pozostawienia swoich danych. Wszystko to, wspiera Twoją konwersję i zaufanie do marki. Musisz się nauczyć działać w odpowiedni sposób, aby ludzie ufali Twoim stronom do zapisu na listę subskrybentów.
Brak historii!
Warto dodać swoją historię, aby ludzie się z Tobą identyfikowali. To podnosi zaufanie i sprawia, że ludzie będą się z Tobą utożsamiali. To wymaga już wiedzy, na temat tego, jak napisać taką historię, ale jak już tego się nauczysz, to warto wspominać o tym, jakie Ty miałeś błędy oraz jak je pokonałeś. Ja uwielbiam historie ludzi sukcesu i każda taka historia jest unikalna i niezwykła. Więc zastanów się, jaką Ty możesz dodać opowieść na swojej stronie do zapisu na listę.
Brak dobrych nagłówków. Brak analizy copywritingowej
Warto nauczyć się pisać perswazyjnie. Pokazać, że znasz się na rzeczy i że dana osoba zyska coś po zapisie. I tu już trzeba testować i sprawdzać, co działa. Kombinować z różnymi technikami copywritingu i tak dalej. Sprawdzać, co działa w Twoim przypadku. Zmieniać nagłówki i sprawdzać, co w danej niszy może najlepiej działać. Nie wszystko zadziała u Ciebie. A coś, co nie działa u innych, może zadziałać u Ciebie. Więc nie ma lekko w budowie odpowiedniej strony lądowania. Wszystko trzeba badać i kombinować, jak zwiększać konwersję. Nic nie przychodzi samo.
Jakie Ty widzisz błędy w email marketingu?
Co byś jeszcze dodał do moich przemyśleń?
Co Ty do tego dodasz?