Często piszę na blogu: ZROZUM KLIENTA, ale co to tak naprawdę znaczy? Co oznacza zrozumienie klienta w sprzedaży?
Czasem ciężko jest poznać potrzeby niszy. Ale nie można się poddawać w tym, aby jak najlepiej poznać i ogarnąć problemy klienta. Jak Ty podchodzisz do poznania swojej niszy? Co dla Ciebie jest ważne?
Co dla Ciebie oznacza: zrozum klienta?
Aby zrozumieć klienta, to musisz go dobrze poznać.
To podstawa w każdej sprzedaży i biznesie. Warto stworzyć sobie idealną personę klienta na początek, a dopiero potem poznawać pomału swoich klientów i ich potrzeby. Zacznij od tego, chociaż nie jest to wcale takie proste. Musisz naprawdę dobrze poznać swoich klientów, aby wiedzieć, co im sprzedać… Nie będzie to proste, zwłaszcza na początku. Niestety wymaga to pracy nad swoją niszą i nad znajdującymi się w niej ludźmi. Trzeba dobrze poznać klienta i go zrozumieć w taki sposób, abyś zdobył informację na temat jego problemów. Potem masz stworzyć dobre rozwiązanie i go sprzedawać. Każda sprzedaż jest trochę inna i każdy klient jest lekko inny, ale można stworzyć kilka podobnych grup i sprzedawać im odpowiednie produkty lub usługi. Nie sprzedawaj wszystkiego i wszystkim! To najgorsze, co możesz zrobić. Kieruj swoją ofertę do specyficznej grupy klientów. Nie ma tak łatwo, że będziesz sprzedawać wszystkim. A wiele osób próbuje tak robić. Co Ty zrobisz z tą informacją?
Musisz umieć budować relację i tworzyć komunikację z ludźmi.
To jest również ważne, jak poznanie klientów w niszy. Odpowiednia relacja z ludźmi to podstawa w sprzedaży. Każdego dnia masz być coraz lepszym w komunikacji z klientami. Warto nad nią pracować każdego dnia. Nauka komunikacji i sama komunikacja nie jest według mnie prosta, ale trzeba się tego nauczyć. To wymaga pracy, ale myślę, że się opłaca. Byle do przodu i z celem. Może ogarniesz to po kilku latach. Mnie do dobrej relacji jest jeszcze daleko. Dalej poznaję ludzi w swojej niszy. A Ty, na co czekasz? Budujesz i komunikujesz się ze swoją niszą? Wiesz o nie jak najwięcej? Wiesz, co jest ważne dla Twojej grupy odbiorców?
Musisz mieć na uwadze to, że każda grupa klientów jest inna.
Segmentacja jest bardzo ważna i nie można o niej zapominać. Warto grupować sobie klientów według ich potrzeb. To wymaga dużej cierpliwości i badań, ale jest to skuteczne i sprzedaż na pewno będzie lepsza niż dawanie wszystkim jednego produktu. Mając kilka grup i kilka produktów dla każdej z grup, sprzedaż na pewno będzie bardziej efektywna. Jak Ty działasz w tym kierunku? Starasz się dobrze poznać swoich klientów i ich potrzeby? Zastanów się nad tym, jak Ty możesz segmentować swoją niszę? Masz na to pomysł? Jak podzielisz swoją niszę na mniejsze grupy? Jakie dostarczysz dla nich produkty lub usługi?
Masz być zrozumiany przez klienta.
To jest równie ważne, jak inne elementy sprzedaży. Nie można zapominać o zrozumieniu klienta. To Ty masz się starać nad tym, aby wszystko działało i abyś miał efekty. Zrozum i Ty, że klient jest ważny i musisz się starać, aby każdego dnia ogarniać problemy i starać się poznać klientów, jak najlepiej potrafisz. Jak Ty dotrzesz do swojej grupy odbiorców?
Widzisz, ile masz rzeczy do ogarnięcia? Zrozum klienta i na pewno będzie Ci łatwiej.
Jak Ty poznajesz swoich klientów?