Jaka jest Twoja komunikacja z klientami? Czy łatwo jest budować relację z klientami?
Z komunikacją jest różnie, bo jeden ma z tym kłopot, a inny robi to bez problemu. Jak nauczyć się skutecznej komunikacji? Co robić, aby osiągnąć sukces w budowaniu relacji ze swoimi klientami?
Czym jest dobra komunikacja z klientami?
Jak u Ciebie z budową relacji? Jak działa u Ciebie komunikacja na linii klient i Twoja marka? Czy masz coś ciekawego dla swoich klientów? Czy budujesz z nimi odpowiednią relację? Czy osiąganie sukcesu w relacji wymaga dużo pracy? Tak! Bo budowa marki to budowanie społeczności wokół siebie i swojej marki. A to nie jest już takie łatwe. Nie ma tak, że sobie napiszesz na blogu czy w mediach społecznościowych kilka wpisów i już jesteś mega marką i tak dalej… Możesz się komunikować z ludźmi na wiele sposobów, więc masz w czym wybierać. Dlatego warto na początku blogować lub zająć się mediami społecznościowymi. To najtańsze, ale bardzo pracochłonne. Wszystko zależy od Twoich możliwości i tego, jakie masz cele budowy komunikacji z ludźmi w brany. Jeden chce po prostu mieć bazę klientów, a drugi chce się wymieniać poradami, a trzeci chce ogarnąć mega markę i zbudować coś ciekawego online.
Jak u Ciebie z tym działaniem? Jakie Ty chcesz mieć cele? Czy budowa relacji z potencjalnymi klientami jest dla Ciebie ważna? Według mnie to ważne, ale musisz zbudować markę, za którą inni będą chcieli iść. Tak działa komunikacja z klientami, że muszą być obie strony zadowolone. Twoi odbiorcy powinni szukać rozwiązań, a Ty powinieneś dostarczyć odpowiednie metody na sukces w danym temacie. Warto mieć odpowiednią grupę osób, która ufa Twoim sposobom i wykonują działania, które zmieniają ich życie. O to chodzi, aby budować coś ciekawego i innowacyjnego. Mieć różne formy pomocy dla swoich odbiorców. Pokazać, że masz coś ciekawego do przekazania i że możesz być dla ludzi liderem, który coś osiągnął. A na pozycję specjalisty czy lidera trzeba sobie zasłużyć! Ale wiele osób myśli, że sobie zrobi coś w Internecie i nagle coś zaskoczy! Na promocję siebie też potrzeba czasu. Nic samo się nie zmieni, gdy nie będziesz działał nad budową swojego sposobu na komunikacji z klientami. Możesz mieć bloga czy listę adresową, ale bez pomocnych treści nic nie osiągniesz. Musisz pokazać w tej relacji z ludźmi, że zależy Ci na tym, aby pomóc innym ludziom. I tu jest potrzeba ta komunikacji, aby przekazać innym, że masz solidne rozwiązania.
Jak Ty chcesz pomóc innym? Czy masz coś ciekawego dla swoich klientów? Co stworzysz wokół siebie odpowiednią społeczność? Pokażesz potencjalnym klientom, że możesz im dostarczyć ciekawe metody na rozwiązanie problemu. Tutaj nie ma niczego nadzwyczajnego, ale wymaga to dużo pracy i przemyśleń, co pomogłoby Twoim odbiorcom. Masz pomysł na swoją relację? Wiesz, co mogłoby pomóc Twoim klientom? Czy starasz się działać każdego dnia, aby mieć wyniki i poszerzać swoją grupę odbiorców? Na pewno masz coś unikalnego w sobie, co zmieni Twoją relację z niszą. Co takiego możesz zmienić w danej niszy, dzięki budowie solidnej marki? Czy dzięki pracy nad komunikacją, zmienisz coś w życiu swoich odbiorców? Masz plan na pomaganie innym?
Jak Ty chcesz budować relację z ludźmi? Ze swoją niszą?