Najpierw podstawowy marketing i praca nad niszą!

Najpierw podstawowy marketing! Nie raz próbujemy byle jakich metod promocji, ale żadna nie działa… dlaczego? Co powoduje, że zapominamy o podstawach? Fundamentem jest poznanie niszy i jej problemów! 

Zastanów się, jak na co dzień działa Twój marketing? Próbujesz SEO? Social media? Email marketingu, ale nic nie działa? Zastanawiałeś się, co powoduje, że mają kupić od Ciebie, a nie konkurencji? Tłumaczysz sobie, że chcesz robić wszystko, ale co poza tym? Czy robienie wszystkiego ma sens? Tutaj liczy się odpowiednie działanie! 

Pomyśl, kiedy ostatnio ktoś zrobił, to co chciałeś? Wykonał czynność po zdarzeniu się z Twoim marketingiem? Kiedy kliknął, czy coś kupił? Co zrobił bez zastanowienia, bo go do tego zachęciłeś? Jeżeli klient się zastanawia, to znaczy, że coś w marketingu nie działa. I wtedy trzeba wrócić do podstaw Twojej promocji! 

Dlaczego unikamy podstaw? 

To nie jest tak, że brakuje Ci wiedzy, bo na pewno ją masz… brakuje po prostu psychologii i tego, jak ona działa na Twoim kliencie. Możesz mieć dobre wezwanie do akacji, super ofertę, ale jak klient nie ogarnia, co ma zrobić dalej… to czegoś brakuje! 

Chodzi o to, by działać skutecznie. Nie traktować marketingu, jako sekretne działania. Marketing ma mieć plan i uporządkowany schemat, co działa w Twojej branży. To próbowanie wszystkiego, aż coś zaskoczy, ale w odpowiedni sposób. Nie taki, że nagle coś musisz zrobić na profilu czy na blogu. To ma być zaplanowane działanie, które przyniesie Ci sukcesu w niszy. Bo łatwiej jest dodać coś bez planu? Robić wszystko i zarazem, nic? 

Nie ma co gonić za profesjonalizmem… na początku będzie Ci ciężko zrozumieć marketing i jego metody promocji. Szukasz idealnego rozwiązania? I to jest błąd, bo szukasz czegoś, czego nie ma! Każda nisza ma inne metody, które działają. Mogą się one powtarzać, ale najpierw należy zapytać: co klient będzie miał z danej metody promocji? I szukasz wtedy profesjonalnych rozwiązań, zamiast zacząć od podstaw! Szukasz nowych rozwiązań i nie nic nie działa… i znowu zaczynasz błądzić! 

Marketing nie to nie manipulacja, ale działania, które mają sens! Przecież co jest złego w promowaniu siebie i swoich produktów? Bądź transparentny i uczciwy, a znajdziesz sposób na sprzedaż i marketing. 

Co może zadziałać w marketingu? 

Zapomnij o całych skrótach marketingowych na chwilę. Zacznij od podstawowego planu na start. Jak opiszesz to, CO i DLA kogo chcesz zrobić w danej niszy? Jednym lub dwoma zdaniami? Tak, aby zrozumiało to dziecko? 

Użyj prostego szablonu:

Pomagam [grupa docelowa] osiągnąć [konkretny wynik], dzięki [moja unikalna metoda/narzędzie].

Zastanów się teraz, jak możesz opisać swoje działania online? Warto mieć w głowie ten swój opis, aby umieć pokazać każdemu czym się zajmujesz w sieci. 

Do czego chcesz kierować swoje treści? Jaką ofertę możesz przedstawić? Jak do tej oferty dopasujesz swoje działania? Np. masz podcast, bloga, czy newsletter? Gdzie kierujesz swoich obserwujących czy czytelników? Co jest główną ścieżką? Co mają wskazać Twoje działania? Najczęściej będzie to Twoja oferta usług czy produkt. I tam masz skupić swoje działania… aby kierować tam, gdzie Twoi obserwujący znajdą wartość! 

Dlatego masz mieć jedno główne przesłanie, np. chcesz sprzedać produkt. Mów więc do tej osoby, do tego idealnego klienta, co ma robić za każdym razem! Pokaż mu, jaki może zyskać rezultaty i to, jakie kroki ma podjąć, czyli mieć odpowiednie wezwanie do akcji. TYLE! Proste? 

Na pewno ludzie sami do Ciebie nie przyjdą, nie ma szans! Więc musisz ich jakoś utrzymać. Możesz pisać bloga czy posiadać newsletter. To Twoje miejsce w Internecie. Buduj społeczność zaangażowanych ludzi, którzy mają chęć zaufania Twoim rozwiązaniom. 

Zacznij więc działać na podstawie wiedzy o swojej niszy! Pokaż,  że warto Ci zaufać! 

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Scroll to top