Czym jest ten odpowiedni produkt? Jak chcesz dopasować ofertę do swoich potencjalnych klientów?
Masz pomysł na swoją sprzedaż? Wiesz, co robić, aby ogarnąć swoje działania online? Do kogo kierujesz swoją ofertę? Wiesz, kim jest Twój klient? Masz coś ciekawego dla swoich klientów?
Jaki jest Twój odpowiedni produkt?
Bo nie łatwo jest dopasować ten odpowiedni produkt dla Twojej niszy! Na pewno trzeba poznać klientów i ich potrzeby. To jakich rozwiązań potrzebują… Nie ma lekko, ale jak to zrobić? Zastanów się, jak możesz zmienić życie innych ludzi. Co możesz im pokazać, aby osiągnęli swój cel. To nie jest bardzo łatwa rzecz… Bo pokazać i uświadomić problem jest najgorzej. Pokazać, że ktoś postępuje źle i nie ma przez to efektów. To jest najgorsze w niszy, aby pokazać ten pilny problem. Ale jak to zrobić?
Po prostu pokaż, że ktoś robi źle! Że można coś zrobić inaczej i nie ma wtedy danego problemu, że jak ktoś zakupi Twoje rozwiązania, to zmieni się coś w jego życiu na dobre. TO wymaga lidera, którym musisz się stać. Pokazać innym, że bez działania nie osiągnie się wiele. Że Twoje rozwiązanie to tylko przekaz, a resztę roboty musi zrobić on, czyli Twój klient. Nie ma rozwiązania problemu bez działania. Bez zrobienia coś w danym kierunku. A wiele osób liczy na to, że samo się zrobi. Ty musisz to wkroczyć. Pokazać problem, ale nie rozwiązać go do końca za kogoś. Masz dać wędkę, a nie rybę. A to jest sztuka. To jest dopiero sztuka, aby zrobić to dobrze… bez zbędnych działań.
Odpowiedni produkt to klucz, ale bez poznania niszy to nie ma sensu działać — to już wiesz, więc jak poznać niszę? Najpierw zobacz jakie produkty w danym rynku są reklamowane i kupowane. Czego ludzie szukają w Internecie? Czego szukają w wyszukiwarce? Co chcą kupować? Zobacz, ile jest konkurencji… To najpierw. Potem trzeba budować społeczność i sprawdzać, o czym ludzie wspominają w mailach do Ciebie, w wiadomościach? Co Ty uważasz za ważne, a co ludzie z danym problemem? Dlatego warto, jest budować markę i sprawdzać co ludzie chcą. Szukać ciągle tych możliwości na rynku. I nie zawsze wszystko będzie oczywiste, bo odpowiedni produkt to nie łatwa droga do rozwoju. Wymaga poznania ludzi i ich potrzeb! Nie będzie Ci lekko. Nie poznasz dobrze niszy bez zbadania potrzeb ludzi, aby potem dopasować do nich produkt.
Zacznij od czegoś prostego jak profile social media. Jak sprawdzanie to, czego potrzebują ludzie. Zapisz sobie w notatniku to, co Ty byś chciał, a czego oczekują ludzie w niszy. Sprawdź co myślą o problemie ludzie z danymi wyzwaniami. Czy chcą pomocy? Może najpierw trzeba im uświadomić problem? Pokazać, że robią coś źle? Do tego właśnie Ci potrzebne są profile czy blog, aby być tam, gdzie klienci i uświadomić im ich największe zmartwienia. Jak Ty dopasujesz odpowiedni produkt?
Zastanów się dobrze nad swoim produktem lub usługą… Jak możesz pomóc ludziom w niszy? Co jest ważne dla potencjalnych klientów? Jak Ty dopasujesz ofertę do ludzi w niszy? Co możesz zrobić lepiej od konkurencji? Jak możesz się wybić? Jak lepiej rozwiążesz wyzwania i dylematy danej grupy odbiorców? Zastanów się nad tym dobrze i zacznij działać!
Co Ty na to?
Czy byłbyś w stanie mi doradzić? Znasz konkretne kroki, dzięki którym mógłbym podnieść sprzedaż?
Zanim zaczniesz sprzedawać:
1. Poznaj dobrze niszę, czyli konkurencję, inne produktu lub usługi na rynku. Aby wiedzieć co ludzie szukają i dlaczego.
2. Poznaj problemy ludzi i jakich rozwiązań potrzebują. Czego szukają
3. Stwórz odpowiedni produkt, czyli wypełniający potrzebę niszy. I tu nie zgadywać, ale dzięki poznaniu niszy masz wiedzieć po co i dlaczego coś sprzedajesz? Bo sam produkt nie wystarczy.
I tu dalej jest sprzedaż:
1. Bloga już masz , więc pewnie masz jakąś społeczność. Powinieneś wiedzieć co czytają i na co zwracają uwagę. Cały content marketing jest pomocny i warto wyciągać wnioski z tworzonych materiałów. Czytać komentarze i sprawdzać na co ludzie reagują i jakie mają problemy.
2. Lista adresowa. Czyli jakiś newsletter czy landing page związany z Twoim blogiem stroną. Tu trzeba dłuższej kampanii, aby zamienić zimne leady (czyli ludzi, którzy mało się interesują coś kupić) na takich co chcą kupić. Trzeba dawać im jak najwięcej wartości i często się z nimi komunikować, budować relację.
3. Budowa relacji jest ważna i komunikacja z ludźmi. Budowa marki i zaangażowania potencjalnych klientów.
4. Noi cała sprzedaż. Czyli łatwość zakupu (SSL/dane kontaktowe) . Twoja marka. Twoje działania sprzedażowe. Co robisz, aby wzbudzić zaufanie klienta?
5. Copywriting też ważny i to jaką masz ofertę i czy opis jest zachęcający itp. To wymaga już wiedzy i trzeba pisać i pisać.
Tyle na krótko. 🙂