Dobry marketing online to praca na lata! Nie będzie Ci lekko…
Co zrobisz, co ogarniesz, aby Twój marketing działał? Czy czeka Cię dużo pracy? Na pewno, ale nie ma co się przejmować. W końcu osiągniesz cele swojej promocji!
Jaki jest dobry marketing online?
Czy działania online jest dla Ciebie?
Wejdź w skórę klienta. Do kogo kierujesz produkt?
To jest chyba najważniejsze, aby wiedzieć, czego klient potrzebuje. Zrozumieć jego wymagania i dać mu dobre rozwiązania. To nie zawsze jest oczywiste, ale trzeba działać mimo tego! Mimo przeciwności! A poznanie klientów jest mega ważne i trzeba o nich wiedzieć jak najwięcej. Musisz się postarać, aby mieć najlepsze rozwiązania na rynku. Wiele rzeczy wymaga pracy nad niszą. Pracy nad tym, jak Ty pozycjonujesz się w niszy. Jaki produkt zaczniesz oferować swoim klientom, jak go dopasujesz do ludzi z problemami?
Słuchaj ludzi.
To jest powiązane z tym, co wyżej. Ale musisz też słuchać klientów! Nie tylko robić coś bez przemyślenia. Czego chcą od Ciebie ludzie w danej niszy? Jakie mają wyzwania i co im możesz zaoferować? Tylko poprzez słuchanie się tego dowiesz. Nie ma sensu zgadywać i działać byle jak. Załóż bloga i zacznij odpowiadać na problemy swojej klienteli. Wiele ludzi będzie zadawać pytania jeśli rozwiniesz bloga. I tak będziesz wiedzieć coraz więcej. Więc myślę, że warto zacząć od czegoś prostego.
Jak będziesz się promować?
Masz pomysł na promocję swoich produktów? Jaką stworzysz ofertę, która przyciągnie Twoich potencjalnych klientów? Gdzie możesz pokazać swoją ofertę? Co zrobisz, aby pokazać swoją ofertę innym? Reklama? Jakieś inne strony? Artykuły sponsorowane? Jakieś metody pozycjonowania? Jest tego naprawdę trochę. Jedne rzeczy są darmowe, a drugie płatne. Na wszystko przyjdzie czas!
Stwórz profil idealnego klienta.
Aby wiedzieć, do kogo kierujesz swój produkt! Wiedzieć, czego ludzie potencjalnie potrzebują. Warto zrobić sobie taki awatar. Zrozumieć potrzeby idealnej osoby, która od Ciebie kupuje. To na początek jest ułatwienie, bo nie znasz na pewno klienta na sto procent, a jakoś trzeba do niego przystosować produkt. Zastanów się nad swoim profilem idealnego klienta! Wypisz sobie jego cechy nawet teraz!
Buduj zaufanie.
Warto budować zaufanie w niszy. Ale jak to zrobić? Zacznij od mediów społecznościowych. Zacznij od tego i rozwijaj swoje profile. Pokaż swoją wiedzę i doświadczenie. To nie ma tak, że nagle sprzedasz sto produktów dziennie. Na to trzeba poświęcić czas i budować zaufanie. Inaczej nie zdobędziesz pierwszych, dużych sprzedaży. Zbuduj najpierw zaufanie. Zbuduj jakąś ciekawą markę, która napędzie Twój marketing i sprzedaż.
Jak myślą Twoi klienci, jak kupują?
No właśnie! Wiesz? Jak myślą podczas zakupów? Jakie mają obiekcje i czego od Ciebie potrzebują? Co myślą, kupując od Ciebie? Zastanów się, jak możesz dopasować swój marketing to zachowania klienta. Czy lepieju mu dać reklamę, czy kupi od Ciebie produkt poprzez bloga? Jaki jest, według Ciebie, dobry marketing online?
Jaki Ty marketing stworzysz?