Content curation: Jakie są najlepsze praktyki? Czy warto się tym zainteresować?
Jest wiele wiedzy w sieci i musisz nauczyć się selekcji materiałów. W Internecie jest ogrom materiału, który ciężko jest ogarnąć. Content curation to selekcja i organizacja najbardziej wartościowych treści w Twojej branży. Dzięki temu zwiększasz zaangażowanie niszy. Budujesz autorytet i pozyskujesz nowych klientów.
Content curation: Jakie są najlepsze praktyki?
Kuracja treści lub kuracja treści to proces wybierania, edytowania i udostępniania cennych materiałów dostępnych online. W świecie informacji, w którym każdego dnia tworzone są miliony nowych artykułów, postów i filmów to bardzo ciekawa strategia na działanie.
Najpierw wyszukujesz treści. Szukasz wszystkich materiałów na dany temat. Wybierasz treści, które są aktualne i atrakcyjne. Potem pokazujesz te materiały w logiczny sposób. Następnie dodajesz własne przemyślenia i komentarze, aby nadać temu kolejną wartość. Na końcu publikujesz daną treść. Nie każdemu się chce szukać materiałów w sieci. Ty możesz je zbierać i udostępniać na blogu czy cotygodniowym newsletterze. Możesz publikować takie materiały w social mediach.
Dzięki tej zasadzie wybierasz najlepsze dzieła w sieci i organizujesz je w przystępny sposób. Myślisz o odbiorcach i o tym, co jest najważniejsze dla odbiorców. Jeżeli się tego nauczysz, to osiągniesz naprawdę wiele. Jak więc działać z tą strategią?
Zrozum swoich odbiorców, czyli to, komu i po co robisz? Musisz mieć wizję tego, do kogo kierujesz produkt. Kim są Twoi odbiorcy? Jakie mają problemy i potrzeby? Czym się interesują? Jakie treści są dla nich najlepsze? Blogi? Wideo? Audio?
Warto też dbać o jakość danych treści. Musisz starannie organizować wiedze i to, co dostarczasz innym. Na pewno Twoje treści mają być wiarygodne i aktualne. Muszą wypełniać potrzeby Twojej niszy. Warto obserwować daną niszę i związane z nią materiały. Warto być blisko ciekawych blogów i wiadomości.
Do treści musisz dodać coś od siebie. Nie chodzi o kopiowanie innych materiałów. Tutaj nie chodzi o bezmyślność. Dodaj komentarz czy uporządkuj wiedzę, by była ona przystępna dla odbiorców. Musisz połączyć wiele źródeł i zrobić z tego świetny materiał.
Masz wiele formatów treści. Możesz pisać na blogu. Nagrywać na YouTube. Możesz być aktywny w mediach społecznościowych. Może lubisz nagrywać podcasty? Może masz talent graficzny i robić infografiki? Może działania na żywo? Jak widzisz, masz wiele możliwości! Jest jeszcze możliwość email marketingu, gdzie wysyłasz materiały na skrzynki mailowe ludzi. Możesz to wszystko mieszać! Byle grupie docelowej się to podobało! Za tymi treściami ma być człowiek i dawać ludziom wartość.
Każda treść powinna być wartościowa i mieć cel. Nie możesz działać zbyt ogólnikowo. Musisz wybrać dobrą niszę. Na pewno ważna jest też różnorodność. Trzeba mieszać rodzaje informacji. Dzięki dobrym treściom możesz budować relację z odbiorcami i tworzyć ciekawy wizerunek w sieci. Jak Ty wyróżnisz się spośród konkurencji? Jakie problemy ludzi masz do rozwiązania?