Porady dla sklepów internetowych, co warto wiedzieć?

Jakie mam dla Ciebie porady dla sklepów internetowych? Na co zwracać uwagę a czego unikać? Tego dowiesz się, czytając ten wpis.

Prowadzenie sklepu internetowego to dużo pracy i trzeba poznać te zasady, aby sprzedawać skutecznie. Jakie TY masz rady  innych? Może podziel się swoimi wskazówkami w komentarzu? Sprzedawanie w sieci ma wiele korzyści, więc możesz je wykorzystać! Jednak, aby działać skutecznie online, to musisz wiedzieć co nieco. Na co warto nakierować swoją uwagę, aby mieć skutecznie działający sklep internetowy?

Jakie są porady dla sklepów internetowych?

Ważne są kolory. Nie mają być oczojebne lub zbyt blade. Inwestując w design strony zwróć uwagę na to, jakie kolory chcesz i jakie kolory są odpowiednie. Każdy kolor oznacza coś innego i dobry grafik powinien o tym wiedzieć. Strona ma być ładna i funkcjonalna. Odpowiednia kolorystyka jest ważna i warto nad tym pomyśleć.

Ważne jest też logo. Wraz z dobraniem wyglądu strony warto też je zrobić. Dobre logo buduje świadomość Twojego biznesu i oczywiście rozpoznawalność. Warto zainwestować w logo i zrobić coś ciekawego. Zrób wszystko, aby wyróżnić się w niszy i być wyjątkowym.

Strona ma być łatwa w obsłudze. Bez tego nie masz co jej tworzyć. Ma być prosto i tyle. Nie ma miejsca na wymyślanie i kombinowanie. Nawigacją ma być prosta a opisy szczegółowe. Opisy są ważne w Twoim sklepie. Nie możesz zapominać o UX, czyli user experience, czyli to tym, aby strona była przyjazna użytkownikom.

Gdy masz sklep internetowy warto, aby zakupy były proste. Płatność za zakupy ma być szybka i bezproblemowa. Zobacz, co stosują inne sklepy i wybierz odpowiednie systemy dla siebie. Jest wiele systemów płatności. Wybierz te najbardziej przyjazne użytkownikom.

Ważne jest bezpieczeństwo zakupów. Niech strona ma odpowiednie zabezpieczenia co do transakcji. Ale o tym dbają już systemy płatności. Widzisz jakie to proste porady dla sklepów internetowych?

Ważne są nagłówki. To pierwsza rzecz, którą widzi odwiedzający stronę. Ważne jest to, aby przyciągały uwagę i zachęcały do korzystania ze strony. Trzeba je testować i sprawdzać, co daje najlepsze wyniki…

Dodaj do strony program partnerski. To coraz ciekawsze forma promocji swoich produktów. Ludzie coraz chętniej polecają innym produkty czy usługi. To dobry sposób na promocję swoich produktów. Zastanów się nad możliwością afiliacji w Twoim sklepie internetowym.

Obsługa klienta ma być zawsze na najwyższym poziomie. Odpowiadaj na wszystkie pytania i nie ma wyjątku. Dobra obsługa to zadowolony klient. A zadowolony klient to pieniądze. Zadbaj o dobrą obsługę. Ludzie mają wiele pytań przy zakupie, a Ty lub Twoi czytelnicy muszą znać na nie odpowiedzi.

Miej możliwość zwrotu produktu. To zawsze pomaga. Wtedy klient jest pewny, że w razie czego może liczyć na pomoc i fachową obsługę. To jest coś, co warto dodać na stronie.

Wyciśnij ze strony maksimum sprzedaży. Pisz maile, dodawaj promocje, używaj banerów i reklamuj swoje produkty. Reklama jest bardzo ważna.

Dobrze opisuj swoje produkty. Zdjęcie ma być profesjonalne. Ludzie nie mają w ręce produktu, więc musisz go dobrze opisać.

Dodaj FAQ. To pomaga w kontakcie z klientem, żeby nie pisać po raz 100 tego samego.

Wysyłka ma być zawsze szybka i tania. Nie zawyżaj kosztów wysyłki, bo stracisz klientów.

Dodaj możliwość czatu na stronie, żeby szybko kontaktować się z klientem.

Dodawaj opinię na stronie Twojego produktu i dawaj możliwość ich pisania.

Dane kontaktowe są bardzo ważne, aby pokazać, że nie jesteś oszustem! Dane mają być zawsze! Nie ma ich co ukrywać. W końcu chcesz, żeby ludzie od Ciebie kupowali.

Podawaj czy produkt jest dostępny na magazynie. Najgorsze jest, gdy coś się kupuje, a potem firma zgłasza się, że go nie ma. Pilnuj tego.

Unikaj błędów na stronie i szybko je naprawiaj.

Buduj listę klientów i często się z nimi kontaktuj.

Pokazuj jakie produkty kupują najczęściej, aby zachęcić do ich kupna. Jeżeli kupują, to oznacza, że produkt jest dobry. Warto to pokazywać.

Promuj stronę w wyszukiwarkach. To wymaga już nakładów finansowych, ale warto to robić!

Twórz ankiety i dowiaduj się, czego ludzie chcę od Twojego biznesu.

TESTUJ WSZYSTKO. Bez tego nie będzie efektów. Każda rzecz, która przychodzi Ci do głowy, ma być przetestowana i sprawdzona. Nie ma co na ślepo działać. Rób testy i optymalizuj stronę.

Zobacz, co robi konkurencja i sprawdź, jakby to działało u Ciebie. Nie warto kopiować wszystkiego, ale sprawdzić zawsze można… Jakie porady dla sklepów mam dla Ciebie jeszcze?

Strona musi się ładować szybko, bo bez tego ludzie szybko się zniechęcą. Nie ma co oszczędzać na hostingu i optymalizacji kodu strony.

Analizując zachowanie klientów w sklepie i zobacz, w czym mają problemy. Naprawiaj to co nie działa. Testuj i sprawdzaj różne możliwości.

Cały czas ulepszaj swój sklep i nie daj się przegonić. Bądź najlepszy w swojej niszy!

Rób coś, czego nie robią inni. Wyróżnij się i nie daj się pokonać!

Dobrze poznaj konkurencję i miej ją na oku.

Dodawaj kupony i zniżki na zakupy.

Oto tyle porad, które przyszły mi do głowy. Jakie masz porady dla sklepów?

Zadbaj o to, aby Twój sklep działał szybko i był estetyczny. O certyfikacie SSL chyba nie trzeba wspominać? Co interesującego masz dla swoich klientów? Jakie potrzeby wypełniają Twoi klienci? Jakie oczekiwania mają ludzie w danej niszy? Sprawdzaj, co nowego możesz sprzedaż online. Bądź na bieżąco ze swoimi produktami! Komunikuj się skutecznie z klientami i miej dobrą obsługę sprzedaży. Szybko wysyłaj produkty i zbieraj opinie o sklepie. Naucz się promować swój sklep i budować skuteczną komunikację z klientami. Bądź tam, gdzie Twoi odbiorcy i zapewnij najlepszą jakość i obsługę klienta!

Co Ty byś dodał??

Tomasz Chrobak

Pokaż wpisy Tomasz Chrobak
Mam na imię Tomek. Nie poddaje się mimo ciężkiej choroby... każdego dnia uczę się czegoś nowego i zdobywam doświadczenie. Lubię czytać i rozwijać się w swoich ulubionych dziedzinach, jakimi są ebiznes, emarketing i sprzedaż! Bloguję, aby pokonać swoje lęki i pokazać sobie, że osiągnę sukces, mimo wielu przeszkód!
Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Tomasz Chrobak
8 lat temu

Co Ty wykorzystujesz w swoim sklepie?

Scroll to top