Dobra czytelność, dlaczego jest ważna w pisaniu tekstu czy oferty?

Jak dobra czytelność pomaga w blogowaniu? Oto kilka sposobów na to, aby czytelność była większa.

Jak powinien wyglądać Twój blog? Jakimi zasadami się kierować, aby czytanie Twojego blogu było przyjemne? Co możesz zmienić w swoim blogu, aby był on ciekawy i przyciągał do siebie czytelników? Czytelność to odpowiedni tekst i odpowiednie grafiki, które zachęcają do czytania oferty. Jak Ty się komunikujesz ze swoimi klientami, pisząc swoją ofertę? Musisz zainteresować wizualnie, jak i tekstowo! Co chcesz przekazać i jak chcesz zachęcić do zakupu? Na pewno trzeba dobrze dopasować ofertę do swoich działań online!

Czym jest dobra czytelność?

Utrzymuj hierarchię. Podsumowanie na końcu, dobry nagłówek na początku itp. Wszystko ma być na swoim miejscu, bo każdy element ma jakąś funkcję! Postaraj się, aby cały tekst był naprawdę dobrze zorganizowany i dawał ogromną wartość Tobie i Twoim klientom. Do dzieła! Odpowiedni wygląd tekstu jest ważny i trzeba nad tym popracować, aby dobrze się go czytało! Krótki akapity i zdania to klucz. Oferta ma być przejrzysta!

Odpowiednia czcionka. Nie może być za duża i za mała. Ma być odpowiednia na każdym urządzeniu, które pozwala na przeglądanie Internetu. To musisz przetestować u siebie i zobaczyć, co i jak masz ustawić. Ważne, aby wyglądała ona dobrze i tyle. Nie wymyślaj, nie wiadomo czego, tylko wybierz taką czcionkę, która będzie odpowiednia. Im mniej dziwaczna, tym lepiej!

Dobry nagłówek. To on od początku zabiera uwagę czytelnika i ma zachęcić do przeczytania reszty. Musisz się nad nim dobrze zastanowić i zacząć od napisania dobrego nagłówka. Musisz więc zwracać na niego uwagę i robić tak, aby był łatwy do zrozumienia. Zrób burzę mózgów i wybierz taki nagłówek, który da Ci najlepszą konwersję i skuteczność. To nie jest takie łatwe, jakby się wydawało! Im lepsze nagłówki, tym łatwiej Ci będzie uzyskać uwagę czytelnika. Jak Ty utrzymasz ciekawość swoimi nagłówkami?

Zacznij od planu. Aby tekst był przejrzysty, musisz go dobrze zaplanować. Przede wszystkim jego strukturę. Nie możesz pisać chaotycznie, bo wpis nie będzie czytelny. Każda część tekstu ma być dobrze zrobiona i przede wszystkim przetestowana. Zrób to dobrze, aby potem nie żałować, że nie ma efektów! Plan jest ważny i trzeba się go trzymać. A  Ty tworzysz plany? Masz jakiś mini plan co do każdego wpisu? Wiesz, co robisz i dlaczego? Czy idziesz czasem na żywioł jak ja i piszesz, co Ci do głowy przyjdzie? Jakie masz cel oferty i jak ją możesz ulepszyć?

Małe bloki tekstu. Nie rób zbyt długich akapitów. Nie mogą być za długie, bo źle się je będzie czytało. Im krótsze i łatwiejsze do zapamiętania, tym lepiej. Ja wolę czytać krótkie bloki tekstu i to w copywritingu też jest dobrą zasadą. Kieruj się zawsze wygodą czytelnika, a wszystko pójdzie gładko! Tekst ma być przejrzysty i czytelny. Nie kombinuj!

Prosty język. Nie ma to jak czytania czegoś, co jest napisane prostym i zwięzłym językiem. Wtedy czyta się szybciej i lepiej. Musisz robić tak, aby tekst zrozumiał początkujący i zaawansowany czytelnik. Dlatego wybierz prosty język. Wtedy każdy go zrozumie! Więc prosty język to klucz!

Używaj także obrazków. Obrazy mogą szybciej pokazać to co masz do przekazania. Warto więc i ich używać. Nie może być ich za dużo, ale warto je dodać i pokazać swój produkt! Zobacz, jak to zadziała u Ciebie…

To tyle, co byś do tego dodał ciekawego? Czym Ty się jeszcze kierujesz, pisząc ofertę? Czym dla Ciebie jest dobra czytelność bloga? Jak Ty testujesz swoją ofertę?

Tomasz Chrobak

Pokaż wpisy Tomasz Chrobak
Mam na imię Tomek. Nie poddaje się mimo ciężkiej choroby... każdego dnia uczę się czegoś nowego i zdobywam doświadczenie. Lubię czytać i rozwijać się w swoich ulubionych dziedzinach, jakimi są ebiznes, emarketing i sprzedaż! Bloguję, aby pokonać swoje lęki i pokazać sobie, że osiągnę sukces, mimo wielu przeszkód!
Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Marketer Internetowy

Co robisz, aby Twojego bloga czytało się lepiej?

Scroll to top