Błędy social media, czego warto unikać w mediach społecznościowych?

Jakie błędy social media popełnia wiele ludzi? Jakie są najczęstsze problemy?

Działanie w mediach społecznościowych nie jest łatwe. Trzeba wielu działań, aby osiągnąć cele poprzez różne strony społecznościowe. Samo się nie zmieni, więc trzeba wiele wysiłku, aby Twoje profile były wartościowe dla innych!

Czym są błędy social media?

  • Oczekiwanie szybkich rezultatów. Nigdy nie będzie szybkich rezultatów. Chyba, że znasz się na tym dobrze i umiesz dobrze to zaplanować. jako początkujący nie oczekuj efektów i jakiś rezultatów, które przyjdą szybko… Na pewno wymaga to czasu, więc uzbrój się w cierpliwość. Pomalutku idź do swojego celu i działaj dobrze i w końcu się uda. Nie ma co się przejmować małymi zasięgami na początku. Wszystkiego nauczysz się z czasem. Nic nie przyjdzie samo, więc rób wszystko by osiągnąć swoje cele.
  • Brak strategii. Musisz wiedzieć dlaczego działasz. Strategie w każdym biznesie i i działaniu jest bardzo ważna. Musisz wiedzieć co masz robić i zrobić z tego strategie. Postaraj się wyznaczyć to co masz robić i to rób. Pokaż, że masz ciekawy sposób na kontakt ze swoimi klientami. To nie zawsze jest łatwe, ale dasz radę! Jaką Ty masz strategię na komunikację z ludźmi? Co sprawi, że ludzie zaczną do Ciebie lgnąć?
  • Brak konsekwentności. Nie poddawaj się zbyt szybko, bo wiele osób kończy tuż przed sukcesem. Nie poddawaj się jeszcze raz! To wszystko wymaga czasu, a brak konsekwentności nie działa na Twoją korzyść. Postaraj się działać konsekwentnie i bez zbędnych frustracji. Działaj do skutku. Wyciśnij z każdego profilu maksa! Jak to zrobisz? Już wiesz? Masz sobie działać najlepiej, jak potrafisz! Robić wszystko, by osiągnąć pierwsze sukcesy w social media!
  • Brak określenia do kogo kierujemy marketing. Niekiedy pisze się do wszystkich. Wybierz jednak sobie daną grupę docelową i tylko do niej kieruj swoje treści. Nie pisz do wszystkich, bo to błąd i to bardzo poważny. Ukierunkowane treści są dużo lepsze od tych do wszystkich. Postaraj się pisać tylko do swoich czytelników bloga czy korzystających z Twoich usług. Do kogo kierujesz swoje treści w portalach społecznościowych? Masz zdefiniowane, co dla Ciebie jest ważne?
  • Brak budowy społeczności i brandu. Dużo pisz i Twórz społeczność wokół siebie. To warto robić, aby znaleźć w swoim biznesie takich jakby “wyznawców”, którzy będą za Tobą podążać choćby nie wiem co. To jest super sprawa, gdy masz zaufanych klientów i możesz na nich liczyć, że kupują Twoje produkty. Wtedy praca z takimi ludźmi jest bardzo przyjemna. Jak Ty chcesz zbudować społeczność? Do kogo kierujesz treści?
  • Za mała aktywność. To także błąd. Po prostu za mało dodajesz na swoje profile. Powinieneś być aktywny tam, gdzie są Twoi klienci. Jak są na Facebooku to tam bądź i tyle. Warto dodawać różne treści i sprawdzać, co działa! Kieruj dobrze swoje treści.
  • Brak dobrej informacji na profilu. Profil ma być uzupełniony i ma zapewniać ufność. Wystarczy link do bloga czy Twojego sklepu. Jednak warto go uzupełnić w całości na przykład na Facebooku czy Twitterze hashtagami. To wzbudza zaufanie.
  • To samo na każdym profilu. To błąd. Wielki. Błąd. Nie dodawaj wszędzie tego samego, bo ludzie będą wchodzić tylko na jeden profil.  Nie mówię, że nie możesz dodawać tego samego co parę wpisów, ale warto się wyróżniać i starać się dobrze zarządzać swoimi profilami.
  • Za dużo automatyzacji. Jedni mówią, że to dobrze inni, że źle. To zależy od Ciebie, ale ja nie lubię automatyzacji w social mediach.

Jakie Ty popełniasz błędy social media? Jakie popełniasz najczęściej?

Tomasz Chrobak

Pokaż wpisy Tomasz Chrobak
Mam na imię Tomek. Nie poddaje się mimo ciężkiej choroby... każdego dnia uczę się czegoś nowego i zdobywam doświadczenie. Lubię czytać i rozwijać się w swoich ulubionych dziedzinach, jakimi są ebiznes, emarketing i sprzedaż! Bloguję, aby pokonać swoje lęki i pokazać sobie, że osiągnę sukces, mimo wielu przeszkód!
Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Marketer Internetowy

Jakie Ty błędy popełniasz lub popełniałeś?

Scroll to top