4P w ecommerce! Co jest ważne w Twoim sklepie internetowym?

Jak wygląda dobre 4P w ecommerce? Na co zwrócić uwagę przy tych czterech ważnych marketingowych sprawach?

Warto poznać te zasady, aby mieć coraz lepsza sprzedaż w swoim sklepie. To wydaje się proste, ale korzystanie z tych zasad ułatwi Ci pracę nad swoim marketingiem! 

Jak wygląda 4P w ecommerce? 

Co chcesz osiągnąć w swoim marketingu online? Jakimi zasadami Ty się kierujesz? 

Produkt.

Produkt w Twoim sklepie internetowym jest bardzo ważny i nie można o nim zapominać. To produkt i dobrze dobrana oferta daje Ci sprzedaż w ecommerce, w Twoim sklepie internetowym. Jakie Ty masz produkty? Jaką masz ofertę? Co możesz zmienić w niszy, w której sprzedajesz? Jak możesz się wyróżnić? Jakie możliwości i rozwiązania dajesz dzięki swoim produktom? Twoja oferta ma pokazać problem, a produkt ma go rozwiązać lub pomóc rozwiązać wyzwania i bolączki Twoich klientów. Nie zawsze od razu wstrzelisz się produktem w niszę, ale można to zrobić dzięki odpowiedniej strategii i kampanii marketingowej oraz poznaniu dobrze swojej niszy przed wprowadzeniem go. Bo sam produkt nie pozwala na dobrą sprzedaż. Samo się nie sprzeda. Musisz pokazać tę nagłą potrzebę Twoich klientów. Pokazać, że muszą kupić, akurat to, co Ty masz do przekazania! To jedno z 4P w ecommerce. Musisz się postarać mieć produkt, który naprawdę pomaga ludziom i wypełnia ich potrzeby! Zastanów się, co to może być!

Place (miejsce).

Gdzie będziesz sprzedawać to już wiesz. Wybrałeś Internet. Ale zastanów się, gdzie chcesz być w sieci. Jakie kanały dystrybucji wybierasz? Co chciałbyś i gdzie sprzedawać? Jakie wybierzesz oprogramowanie sklepu? Jak pomożesz w sprzedaży? Jakie typy płatności masz lub będziesz mieć? Czy Twoja strona jest przyjazna i łatwa w nawigacji? Czy dostawa jest tania lub nawet darmowa? Jak chcesz się w tym wyróżnić od konkurencji? Jak chcesz pokazać, że lepiej kupić od Ciebie, a nie od konkurencji?

Price (cena).

Cena, cena, cena… wiele osób ją wojuje. Zwłaszcza na początku, gdy chce się zdobyć pierwszych klientów. Jak Ty będziesz cenowo się wyróżniał? Co spowoduje, że będą kupować od Ciebie? Ustalenie ceny jest ważny, aby wiedzieć czy idziesz w segment premium czy ceny będą w miarę normalne i pozwolisz sobie na inne marketingowe działania, aby kupowali od Ciebie, na przykład dzięki Twojej liście adresowej, reklamie na FB czy działaniu w innych mediach społecznościowych. Nie będzie lekko się wyróżnić, ale możesz to zrobić dzięki działaniom w innych kierunkach marketingu i 4P w ecommerce. Gdy połączysz te cztery typy marketingu to zaczniesz rozumieć swoją niszę i ogarniesz co dla ludzi jest ważne.

Promocja.

Jak Ty chcesz pokazać swoje produkty? Jakie typy promocji chciałbyś ogarnąć, aby osiągnąć cel sprzedaży? Możesz promować swoją markę. Możesz się reklamować w różnych serwisach. Pozycjonować sklep w wyszukiwarkach. I tak dalej… Jest wiele sposobów na promocję swoich produktów w sklepie internetowym. Jaki Ty masz budżet lub czas na promocję? Co zrobisz, aby Twój sklep działał skutecznie? Co możesz zmienić w swojej niszy? Wybierz wszystkie 4P w ecommerce i zacznij każdą z tych dziedzin rozwijać w swoim sklepie internetowym!

Tomasz Chrobak

Pokaż wpisy Tomasz Chrobak
Mam na imię Tomek. Nie poddaje się mimo ciężkiej choroby... każdego dnia uczę się czegoś nowego i zdobywam doświadczenie. Lubię czytać i rozwijać się w swoich ulubionych dziedzinach, jakimi są ebiznes, emarketing i sprzedaż! Bloguję, aby pokonać swoje lęki i pokazać sobie, że osiągnę sukces, mimo wielu przeszkód!
Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Marketer Internetowy

Co Ty byś dodał? Co jeszcze warto rozwijać w sklepie internetowym?

Scroll to top